2109
خوردن غذای خام در بارداری!

خوردن غذای خام در بارداری!

2 هفته پیش بازدید35

خوردن غذای خام در بارداری چه مزایا و معایبی در پی دارد؟

صرف سبزیجات و میوه‌های خام در دوران بارداری می‌تونه بسیار مفید باشه. این مواد غذایی حاوی ویتامین‌ها، مواد مغذی و فیبر هستند که برای سلامتی شما و رشد سالم جنین بسیار مفیدند. خوبه بدونید سبزیجاتی مانند هویج، کاهو، بروکلی، حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی مهمی مانند ویتامین A و اسید فولیک هستند که برای رشد سالم جنین و حفظ سلامتی شما در دوران بارداری ضروری محسوب می‎شند.

 اضافه می‌کنیم مصرف سبزیجات و میوه‌های خام می‌تونه به بهبود حرکت روده و هضم غذا کمک کنه. اینجوری احساس سیری بیشتری براتون به ارمغان میاد. لازمه تاکید کنیم، باید از مصرف تخم مرغ و گوشت خام به شدت پرهیز کنید. ممکنه داخل این مواد باکتری‌ها و امراضی مانند سالمونلا عفونت‌زا وجود داشته باشند که برای بانوان باردار و جنین خطراتی رو به همراه دارند.

Top of Form در این راستا خوردن غذای خام در طول دوره بارداری موضوعیه که مورد بررسی و توجه افراد زیادی گرفته. این قضیه، موضوع مهمی قلمداد می‎شه چون می‌تونه تأثیرات مختلفی روی روند بارداری و سلامتی مادر و جنین داشته باشه. در این مطلب، به مزایا و معایب خوردن غذای خام در طول بارداری، نکاتی که باید در نظر گرفته بشن و راهنمایی‌هایی برای انتخاب مواد خام مناسب برای مصرف در این دوران می‌پردازیم. تا انتهای این مقاله ما رو همراهی کنید.

با مزایا خوردن غذای خام در بارداری بیشتر آشنا بشید

بدون شک خوردن غذاهای خام در دوران بارداری باید در نهایت احتیاط انجام بشه. صرف و میل غذاهای خام در این دوران مزایایی رو در پی داره که در ادامه به برخی از اون‌ها اشاره می‌کنیم.

  1. غنی از مواد مغذی: غذای خام اغلب غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر هستن که برای سلامتی مادر و جنین اهمیت ویژه‌ای دارند.
  2. حفظ مواد مغذی: پختن مواد غذایی می‌تونه باعث بشه برخی از ویتامین‌های مواد غذایی از بین بره. مصرف غذای خام این امکان رو فراهم می‌کنه که مادر و جنین از حداکثر میزان مواد مغذی برخوردار بشند.
  3. ترکیبات ضد انعقاد: خوبه بدونید برخی از مواد غذایی خام، مانند سبزیجات و میوه‌ها، دارای ترکیباتی هستند که می‌تونند خون رو رقیق کرده و از ایجاد خطراتی مثل لخته‌های خونی در طول بارداری جلوگیری کنند.

کمی در خصوص معایب استفاده از غذای خام در دوران بارداری بدونید

کمی در خصوص معایب استفاده از غذای خام در دوران بارداری بدونید

در کنار داشتن مزایای بی‌شمار، مصرف غذای خام در دوران بارداری می‌تونه معایبی هم به همراه داشته باشه که در ادامه به برخی از اون‌ها اشاره می‌کنیم.

  1. خطر عفونت‌های باکتریایی: غذای خام ممکنه حاوی باکتری‌ها و میکروب‌های متعددی باشه که برای مادر باردار و جنینش خطرناک محسوب می‌شه به ویژه اگه به درستی شسته نشه یا در شرایط بهداشتی مناسب نگهداری نشده باشه.
  2. جذب مواد مغذی کمتر: برخی از مواد مغذی در غذای خام، مانند پروتئین، آهن و کلسیم، هنگام پختن توسط توسط بدن دریافت می‎شند و نمی‎تونند از طریق خام خواری تامین بشند.
  3. افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های انتقالی: در برخی موارد، مصرف غذای خام می‌تونه خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سموم غذایی و یا انگل‌هایی که از طریق مواد غذایی به بدن منتقل می‌شند رو افزایش بده.

نکات مهم پیرامون خام خواری که بهتره از اون‎ها آگاه بشید

  1. شستشوی دقیق مواد غذایی: قبل از مصرف، همه میوه‌ها و سبزیجات رو به دقت بشورید تا از باکتری‌ها و میکروب‌های مضر پاک بشند.
  2. استفاده از منابع مطمئن: از منابع امن و معتبر برای تهیه مواد غذایی خام استفاده کنید و از مصرف موادی که به طور نامطمئن در معرض هوا نگهداری شده‌اند، پرهیز کنید.
  3. تغذیه متنوع: ترکیب مواد غذایی خام با مواد غذایی پخته رو در رژیم غذایی‌تون حفظ کنید تا از مزایای تغذیه به هر دو روش بهره‌مند بشید.

اضافه کردن غذای خام به رژیم غذایی در بارداری باید طبق اصول انجام گردد

جمع بندی مطالب و کلام پایانی

به عنوان نکته پایانی خوبه اضافه کنیم، قبل از اضافه کردن غذای خام به رژیم غذایی‌تون در طول بارداری، بهتره با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید. اینجوری می‌تونید مطمئن بشید این نوع از تغذیه روی سلامتی شما یا جنینتون تاثیر منفی نخواهد داشت. برای اطلاع از بایدها و نبایدهای تغذیه در دوران بارداری می‎تونید روی نوشته کلیک کنید و از نکات مقاله نهایت استفاده رو ببرید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

1 هفته پیش
|
15598 بازدید

چطور بعد از زایمان شکم تخت داشته باشیم؟

ریپورتاژ

1 هفته پیش
|
13081 بازدید

خورشید زندگی روزت مبارک!

نوشته

4 روز پیش
|
3736 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

2 هفته پیش
|
12866 بازدید