2109
تست بارداری با نمک!

تست بارداری با نمک!

1 هفته پیش بازدید265

تست بارداری

تست بارداری با نمک رو چه جوری باید انجام بدیم؟ تست بارداری خانگی با نمک صحت علمی داره و می‌شه به اون اعتماد کرد؟ حاملگی یکی از بهترین و هیجان‌انگیزترین دوره تو زندگی هر خانومی هست و به خاطر همین همه خانوم‌ها دوست دارن تا قبل از آماده شدن تست بارداری آزمایشگاهی‌شون، با شگردهای خونگی بدونن که آیا باردار هستن یا نه. یکی از این شگردها تست بارداری با نمک هست. البته باید بگیم که صحت تست بارداری خانگی با نمک از نظر علمی هنوز اثبات نشده و نمی‌شه فقط به این تست خونگی اعتماد کرد. نی نی سایت تو این مطلب می‌خواد شما رو با تست بارداری با نمک آشنا کنه. با ما همراه باشین.

تست بارداری با نمک

آیا تست حاملگی خونگی با نمک عملی هست؟

علم موثق بودن تست‌های خونگی برای تشخیص بارداری رو به اثبات نرسونده و تست بارداری با نمک هم از این قاعده مستثنی نیست. این تست‌ها برای نشون دادن بارداری، هورمون hCG رو اندازه‌گیری می‌کنن. این هورمون که اسمش گنادوتروپین جفتی انسان هست تو اوایل حاملگی ترشح می‌شه. تو سه ماهه اول حاملگی سطح این هورمون تو خون بالا می‌ره. تست‌های خونگی همگی‌شون با بررسی این هورمون بارداری رو نشون می‌دن. داده‌های علمی معتبر بودن هیچ‌کدوم از تست‌های بارداری خونگی را اثبات نکردن و به همین خاطر بهتره برای رسیدن به نتایج قطعی از تست‌های آزمایشگاهی مثل آزمایش خون یا سونوگرافی استفاده کنین.

وسایل موردنیاز برای تست بارداری با نمک

برای انجام دادن تست‌ بارداری با نمک اول باید سه مورد زیر رو آماده کنین:

  • برای جمع‌آوری کردن ادرار یه ظرف مناسب می‌خواین.
  • یک یا دو قاشق نمک کافی هست.
  • تو مرحله آخر هم باید یه ظرف برای قاطی کردن نمک و ادرار انتخاب کنین.

تو انتخاب ظرف مناسب دقت داشته باشین تا حتما شفاف و کاملا تمیز باشه؛ چون باید بتونین واکنش ادرار و نمک رو خوب ببینین. نوع نمک خیلی مهم نیست اما بهتره از نمک تصفیه‌شده استفاده کنین.

تست بارداری با نمک رو چه جوری انجام بدیم؟

اولین مرحله تو تست بارداری خونگی با نمک جمع کردن ادرارِ اول صبح هست؛ یعنی باید ناشتا باشین. درواقع اول صبح سطح هورمون گنادوتروپین جفتی انسان بالاتر از همیشه می‌شه.  بعد دو قاشق غذاخوری نمک رو توی ظرف شفاف بریزین و بعد ادرار رو روی اون خالی کنین. بعد از این که نمک و ادرار رو قاطی کردین، چند دقیقه وقت بگیرین تا خوب با هم واکنش پیدا کنن.

تفسیر نتیجه تست بارداری خونگی با نمک

برای بررسی تست حاملگی با نمک باید به واکنش ادرار و نمک توجه کنین. اگه ترکیب نمک و ادرار مثل شیر دلمه بسته شد یا مخلوط کف کرد یعنی نتیجه تست‌ بارداری با نمک مثبته. اگه هیچ تغییری رخ نده یعنی جواب تست منفی هست.

با همه این اوصاف توصیه می‌شه که به نتایج تست‌های بارداری خونگی اعتماد کامل نکنین و از تست‌های بارداری موثق استفاده کنین. هزینه‌های تست‌های بارداری آزمایشگاهی بالا نیستن و به‌راحتی و با هزینه کم می‌تونین این تست‌ها رو انجام بدین.

نحوه تست‌ بارداری با استفاده از نمک

تست بارداری با نمک چند دقیقه طول می‌کشه؟

درباره مدت زمان این تست بارداری اطلاعات دقیق وجود نداره. درواقع بعضی از منابع می‌گن که برای رسیدن به نتیجه باید چند دقیقه صبر کنین. درحالی‌که بعضی از منابع دیگه این باور رو دارن که تست حاملگی با نمک چند ساعت طول می‌کشه. برای مثال بهتره هشت ساعت صبر کنین تا نتیجه واکنش ادرار و نمک رو ببینین.

بهترین روش‌های تست بارداری

تست‌های بارداری خونگی مثل تست‌ بارداری با نمک بدون پشتوانه‌های پزشکی هستن و هیچ‌وقت نمی‌شه به نتایج این تست‌ها اعتماد کرد. شاید فکر کنین که بی‌بی‌چک می‌تونه بهتون کمک کنه. بی‌بی‌چک هم با درصد خطا همراهه و دقیق‌ترین تست‌ بارداری به حساب نمیاد. بهترین روش‌های تست‌ بارداری آزمایش خون و سونوگرافی هستن. درواقع برای اطلاع از سطح دقیق هورمون hCG باید آزمایش خون بدین تا به‌راحتی بدونین که حامله هستین یا نه. برای آزمایش خون هم باید حداقل یه هفته تا ده روز از پریودتون بگذره.

حرف آخر

تست بارداری با نمک از روش‌های خونگی برای بررسی حاملگی هست. این تست هم مثل تمام تست‌های بارداری خونگی از پشتوانه علمی برخوردار نیست و نمی‌شه به اون اعتماد کرد. منابع علمی هیچ‌گونه داده‌ای رو مبنی بر واکنش نمک با هورمون hCG ارائه ندادن. از‌این‌رو برای بررسی دقیق احتمال حاملگی‌تون حتما از علمی‌ترین و موثق‌ترین روش‌ها مثل آزمایش خون و سونوگرافی استفاده کنین.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 هفته پیش
|
13998 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

5 روز پیش
|
5483 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

2 روز پیش
|
3458 بازدید