2109
8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

1 هفته پیش بازدید14377

به سرپرستی گرفتن کودک

سالانه بصورت میانگین 153 خانوده در سامانه فرزندخوندگی بهزیستی ثبت نام می‌کنن و در سال حدود 30 الی 45 کودک صاحب خانواده می‌شن و حدود 30 درصد از خانواده‌ها از بهزیستی فرزند تحویل می‌گیرن و 70 درصد خانواده‌ها هم هر سال از سال‌های قبل، منتظر هستن تا نوبتشون بشه.

شرایط به سرپرستی گرفتن کودک دختر

چه افرادی می‌تونن کودکی رو به سرپرستی بگیرن؟

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: افرادی می‌تونن سرپرست کودکی رو قبول کنن که طبق نظر بهزیستی شرایطی رو داشته باشن. آقای حسن شرفی در خصوص اینکه چه کسانی می‌تونن کودکی رو به فرزند خواندگی قبول کنن، گفت: زن و شوهر بدون فرزند، دختران و زنان بدون شوهر، زن و شوهر دارای فرزند؛ اما زوجین بدون فرزند در اولویت هستن.

شرایط به سرپرستی گرفتن کودک

آقای شرفی در خصوص شرایط فرزندخواندگی، موارد زیر رو بیان کرد:

  • داشتن تابعیت ایرانی
  • گذشت 5 سال از ازدواج زوجین
  • بالای 30 سال سن داشتن یکی از زوجین
  • نداشتن محکومیت جزایی زوجین
  • داشتن تمکن مالی (شغل ثابت با درآمد ثابت- وجود بیمه های اجتماعی پایه و درمان، خانه مسکونی اعم از ملکی یا استیجاری )
  • داشتن سلامت جسم و روان
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان
  • مقید به انجام واجبات و ترک محرمات

نحوه ثبت نام در سایت فرزندخوندگی بهزیستی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر سامانه فرزند پذیری با هدف شفافیت نحوه واگذاری کودکان راه‌اندازی شده که از تاریخ ۱۳۹۹/۰۲/۱۶ مراحل درخواست فرزندخوندگی از ثبت نام اولیه تا دریافت نتیجه از طریق سامانه صورت می‌گیره.

آقای شرفی ادامه داد: تمامی قوانین و مقررات و شرایط ثبت نام و سوالات متداول در خصوص فرزندخوندگی و خانواده میزبان در صفحه اول سامانه بارگذاری شده و متقاضیان می‌تونن قبل از ثبت نام این موارد رو مطالعه کنن. و تمامی مراحل فرایند فرزند خوندگی از مرحله ثبت نام تا مرحله تحویل کودک باید اجرا و در سامانه ثبت بشه و امکان کوتاه کردن فرایند فرزند خوندگیوجود نداره.

نحوه ثبت نام در سایت فرزندخوندگی بهزیستی

شرفی گفت: آمار بالای متقاضیان پشت نوبت به نسبت تعداد کودکان قابل واگذاری، درخواست و تمایل متقاضیان جهت تحویل کودک دختر زیر دوسال تا ۵ سال که باعث رسوب کودکان بالای ۵ سال می‌شه، همچنین نپذیرفتن کودکان بالای ۵ سال توسط متقاضیان با شرایط سنی بالا که طبق دستورالعمل شرایط واگذاری کودک بالای ۵ سال رو دارن، از مشکلات خانواده فرزندخوندگی هست و برای هر کودک در بهزیستی سالانه حدودا ۷ خانواده متقاضی پشت نوبت هستن!

آیا می‌شه کودک معلول به سرپرستی گرفت؟

شرفی در خصوص واگذاری کودک خارج از نوبت گفت: تنها فرزندانی که دارای شرایط خاص( نیازمند درمان و دارای معلولیت) و فرزندانی که دارای سن بالاتر از ۶ سال هستن می‌تونن خارج از نوبت واگذار بشن ولی همه مراحل فرزند خواندگی باید طی بشه.

 

ارسال نظر شما

login captcha

کاشکی این فرهنگ پذیرفتن کودکان بالای ۵ سال هم توی اجتماع مهربون ایرانی ها جا بیفته.همه دنبال نوزاد و کودک زیر ۵ سال هستن خب چی‌میشه اگر اونارو هم به فرزندی قبول کنیم؟

اتفاقا از آب و گل تقریبا دراومدن و یه لوح سفید اماده ی قشنگ برای تربیت درست و داشتن خانواده هستن با روح های پاک و قشنگ 😇

پربازدیدترین ها

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

1 هفته پیش
|
6735 بازدید

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

2 روز پیش
|
5318 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 هفته پیش
|
14369 بازدید

معلم عزیزم روزت مبارک!

نوشته

4 روز پیش
|
5046 بازدید