2109
طرز تهیه پیتزای سالم برای کودک

طرز تهیه پیتزای سالم برای کودک

3 هفته پیش بازدید184

پیتزای خانگی

پیتزا یکی از غذا‌های محبوب در بین کودکان، محسوب میشه. هر نوع پیتزایی برای کودکان مناسب نیست؛ زیرا این غذا کالری زیادی داره و باعث چاقی و اضافه‌وزن در کودکان میشه. به همین خاطر میتونید در خانه برای کودک خود، پیتزای سالم درست کنید. در این مقاله میخوایم در مورد نحوه پخت پیتزای سالم برای کودکان صحبت کنیم.

 طرز تهیه پیتزای سالم

پخت پیتزای سالم برای کودکان

در این بخش در مورد پیتزای سالم برای کودکان اطلاعات مفیدی در اختیار شما عزیزان قرار میدهیم. بر اساس تحقیقاتی که انجام شده، یکی از مهم‌ترین کالری‌ها در رژیم غذایی کودکان، پیتزا است. به عبارت دیگر پیتزا بیشتر از هر نوع غذای دیگری دارای کالریه. همچنین زمانی که کودکان پیتزا میخورند چربی اشباع، سدیم و کالری بیشتری نسبت به مواقعی که پیتزا نمیخورند، جذب میکنن. بر اساس تمام این تحقیقات، مقدار پیتزایی که کودکان میخورن از اهمیت بالایی برخورداره. همونطور که گفته شده در پیتزا کالری به مقدار زیاد وجود داره؛ به همین خاطر کالری اضافی در پیتزا باعث چاقی و اضافه‌وزن کودکان میشه.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که کودکان میتونن با اون روبرو بشن، چاقی و اضافه‌وزنه. همچنین زمانی که بزرگ شن، عادت‌های غذایی نامتعادلی خواهند داشت. تمام مواردی که راجب پیتزا و ضررهای اون گفتیم، به این معنی نیست که باید این غذای خوشمزه و پرطرفدار رو از لیست غذایی کودک خود حذف کنید. کودکان عادت غذایی خاصی دارن و علاقه‌ای به خوردن اکثر غذاها ندارن. به همین خاطر حذف پیتزا که جزو غذاهای محبوب اونها به حساب میاد، کار درستی نیست. شما عزیزان به جای خرید پیتزا از فست فودهای سطح شهر، میتونید اون رو در خانه و با مواد سالم‌تری درست کنید. در ادامه این مقاله نحوه پخت پیتزای سالم برای کودکان رو در اختیار شما عزیزان قرار میدهیم.

خمیر پیتزا

مرحله اول از پخت یک پیتزای سالم‌ برای کودکان، استفاده از یک خمیر پیتزای سالمه. برای پخت پیتزای سالم‌ میتونید از خمیر گندم استفاده کنید. فست‌فودهایی که در سطح شهر هستند، پیتزا رو با خمیر سفید معمولی درست میکنن که نسبت به خمیر گندم کالری بیشتری داره و باعث اضافه‌وزن در کودک شما میشه. در ترکیبات گندم فیبر و مواد مغذی مهمی وجود داره. به همین خاطر استفاده از خمیر گندم برای پخت پیتزا باعث میشه که این غذا به یک وعده غذایی معتدل و سالم تبدیل شه.

پیتزای سالم با پنیر کمتر

برای پخت یک پیتزای سالم‌ باید از پنیر کمتری استفاده کنید. پنیر به عنوان بزرگترین منبع چربی اشباع و کالری در پیتزا شناخته میشه. کودکان علاقه زیادی به پنیر پیتزا دارن و شاید به پیتزایی که با پنیر کمی پخته شده علاقه چندانی نشان ندهن. اگر در پخت پیتزا از چاشنی و مواد غذایی خوب و تازه‌ استفاده کنید، حتی با وجود پنیر کم کودکان علاقه زیادی نشان خواهند داد. بنابراین در این صورت، تنها پنیر پیتزا تعیین کننده طعم این غذا نخواهد بود.

خلاقیت برای پخت پیتزای سالم

برای پخت یک پیتزای سالم میتونید از خلاقیت خود استفاده کنید. امروزه اکثر رستوران‌ها و فست‌فودها تنوع زیادی برای پیتزا ایجاد کرده‌اند. ترکیبات و مواد تشکیل‌دهنده پیتزا رو با توجه به علایق کودک خود میتونید انتخاب کنید. به عنوان مثال به جای سوسیس و گوشت‌های چرب میتونید از سینه‌مرغ در پخت پیتزای خود استفاده کنید. سینه‌مرغ نسبت به سوسیس و گوشت‌های چرب گزینه بهتر و سالم‌تریه. همچنین اکثر کودکان به این نوع پروتئین علاقه زیادی دارن. در پخت پیتزا برای کودکان خود میتونید از طیف گسترده‌ای از سبزیجات مثل کدو سبز، ذرت، قارچ، گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای و غیره استفاده کنید. در پخت پیتزای سالم برای کودکان خود بهتره، از مواد غذایی که مورد علاقه اونهاست استفاده کنید تا علاقه بیشتری نسبت به خوردن این غذا نشون بدن.

خلاقیت برای پخت پیتزای سالم

کالری پیتزا

تحقیقات و مطالعات زیادی در خصوص رژیم‌ غذایی کودکان انجام شده. محققان به این نتیجه رسیدن که در رژیم غذایی اکثر کودکان پیتزا غذای اصلیه. کودکانی که در لیست غذایی اونها پیتزا قرار داره، به صورت روزانه 136 کالری از این غذا دریافت میکنن. در طول روز حدود 20 درصد از کودکان پیتزا میخورن. به همین خاطر طرز پخت پیتزا برای کودکان از اهمیت بالایی برخورداره. هر چه در پخت پیتزا از مواد غذایی سالم‌تری استفاده کنید، کودکان شما عزیزان، کالری کمتری از خوردن این غذا دریافت خواهند کرد.

امیدواریم اطلاعات جامع و مفیدی در خصوص پخت پیتزای سالم برای کودکان به دست آورده باشید.  

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

4 روز پیش
|
7510 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

6 روز پیش
|
5225 بازدید

معلم عزیزم روزت مبارک!

نوشته

6 روز پیش
|
5190 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

1 هفته پیش
|
7940 بازدید