2109
آیا می‌توانید در دوران بارداری پیتزا بخورید؟

آیا می‌توانید در دوران بارداری پیتزا بخورید؟

1400/11/29 بازدید2007

بارداری یک موقعیت حساس است که نیاز به مراقبت بیشتری برای شما دارد. مسئولیت مصرف غذا‌ها و نوشیدنی‌ها بر عهده شماست. دانشمندان تأیید کرده‌اند که نوزادان آنچه را که والدینشان می‌خورند از طریق بند ناف  می‌چشند و این موضوع نگرانی‌هایی را برای زنان باردار در مورد خوردن پیتزا در دوران بارداری ایجاد کرده است.

 

آیا خوردن پیتزا برای بارداری بی‌خطر است؟

زنان باردار دارای اضافه وزن باید برای ایمنی کودک خود سطح مشخصی از وزن خود را در دوران بارداری حفظ کنند، غذا‌هایی مانند پیتزا توسط متخصص زنان منع می‌شود. زنان با سابقه دیابت یا زنانی که در حال حاضر مبتلا به دیابت باردار هستند، باید با مربیان غذا و متخصص تغذیه خود در مورد برنامه خوردن پیتزا صحبت کنند زیرا ممکن است سطح انسولین شما را تغییر دهد.

آیا پیتزا به طور کلی برای زنان باردار خطرناک است؟

پیتزا به عنوان یک غذای کامل مطمئناً برای زنان باردار خطرناک نیست، اما برخی از عوامل و مواد تشکیل دهنده به طور بالقوه می‌توانند به زنان باردار با سیستم ایمنی ضعیف آسیب برسانند. در اینجا برخی از قسمت‌های پیتزا که شامل پوسته و رویه‌ها و تأثیر آن‌ها بر زنان باردار است، آورده شده است:

 

 پنیر:

پوسته پیتزا همیشه با پنیر و موزارلا درست می‌شود. اما چه نوع پنیری برای خانم باردار توصیه می‌شود. به طور کلی پنیر با استفاده از شیر غیر پاستوریزه تهیه می‌شود. از پنیر‌های نرم مانند پنیر بری، فتا، پاملا یا پنیر‌هایی که می‌توانید در اغذیه‌فروشی‌ها یا فروشگاه‌های مواد غذایی نا معتبر پیدا کنید، باید اجتناب کرد. این به این دلیل است که این شیر‌ها با شیر غیر پاستوریزه حاوی سویه بالایی از باکتری ساخته می‌شوند که می‌تواند باعث مسمومیت غذایی شود.

 پپرونی:

پپرونی نوعی سالامی است که از تکه‌های گوشت گاو یا خوک تهیه می‌شود و سپس با فلفل قرمز، پاپریکا و سایر ادویه‌ها ترکیب می‌شود. اغلب به صورت خام با استفاده از مواد نگهدارنده و حتی نیترات پخته می‌شود.

 بیکن:

بیکن یکی از پرطرفدارترین تاپینگ‌های پیتزا است، اما این گوشت گاو فرآوری نشده مزایا و معایب خود را دارد زیرا به عنوان یک نوع گوشت خام ممکن است در ابتدا با باکتری‌هایی که می‌تواند باعث مسمومیت غذایی شود آلوده شده باشد.

 در خانه پیتزا درست کنید:

بهتر است از پنیر موزارلا استفاده کنید، زیرا پنیر موزارلا به راحتی آب می‌شود و همین مقدار کم می‌تواند پخش گسترده‌ای ایجاد کند.

مطمئن شوید که پایه پیتزا نازک باشد تا ضخیم.

اگر هنوز قصد دارید پایه خمیر درست کنید، مطمئن شوید که بر پایه گندم کامل باشد. از آرد گندمی که از غلات و میوه‌ها تهیه می‌شود برای همه آرد‌های در حال افزایش استفاده کنید زیرا سالم نیستند.

اگر می‌خواهید کاملاً از مصرف بیکن اجتناب کنید جایگزین‌های بیکن دیگری نیز در بازار وجود دارد مانند بیکن بوقلمون که حاوی چربی و کالری کمتری است، یا انواع بیکن مبتنی بر سویا که می‌توان آن را در خانه با ترشی کردن توفو در ادویه‌ها درست کرد.

به جای درست کردن پیتزا‌های چرب یا گوشتی از سبزیجات بیشتری استفاده کنید.

هنگام پخت مطمئن شوید که حرارت بسیار داغ است

 

نکاتی برای زنان باردار در مصرف پیتزا:

هر زمان که بیش از 4 برش پیتزا می‌خورید توصیه می‌شود که وعده غذایی بعدی شما بدون کالری باشد. همچنین توصیه می‌شود بلافاصله بعد از خوردن پیتزا ورزش کنید تا مقداری از کالری مصرف شده را بسوزانید.

اطمینان حاصل کنید که پنیر شما با شیر پاستوریزه تهیه شده است زیرا زنان باردار ده برابر بیشتر از یک انسان معمولی به بیماری مبتلا می‌شوند زیرا سیستم ایمنی ضعیف آن‌ها بین او و نوزاد در حال رشد مشترک است.

 

نتیجه‌گیری:

خوردن پیتزا در دوران بارداری اشکالی ندارد زیرا یک یا دو چربی در اینجا و آنجا نمی‌تواند آسیب احتمالی به کودک وارد کند. مصرف بیش از حد مداوم مضر است زیرا به دلیل ضعف سیستم ایمنی شما می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی متعددی برای شما و کودکتان شود.

 

منبع:

www.bacinos.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها