2109
برای صبحانه‌تان به جای غلات، پیتزا بخورید!

برای صبحانه‌تان به جای غلات، پیتزا بخورید!

1396/11/18 بازدید632
محققان می‌گویند اگر برای صبحانه یک کاسه کورن‌فلکس می‌خورید و فکر می‌کنید صبحانه سالمی خورده‌اید، سخت در اشتباهید؛ چراکه یک برش پیتزا خیلی سالم‌تر از سریال صبحانه است!
به گفته متخصصان تغذیه یک برش پیتزا می‌تواند بسیار سالم‌تر از یک کاسه کورن‌فلکس باشد چراکه محتویات پیتزا تازه‌تر است و قند کمتری نسبت به سریال صبحانه دارد.
بر خلاف تبلیغات تجاری، سریال‌های صبحانه معمولا ارزش غذایی پایینی دارند و پروتئین و چربی‌های سالم کافی ندارند. این در حالیست که یک برش پیتزا تعادل بسیار خوبی در مواد کربوهیدراتی، چربی و پروتئینی دارد؛ درست برخلاف بسیاری از سریال‌های مشهور که به اندازه یک شکلات‌بار کالری دارند.
شاید تعجب کنید که کالری یک برش پیتزا با کالری یک کاسه سریال که با شیر کامل درست شده، یکی باشد اما این واقعیت دارد و به گفته دکتر آمر، سرپرست این پژوهش، پیتزا محتویات پروتئینی بیشتری دارد که می‌تواند شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه دارد.
ضمن اینکه خوردن یک برش پیتزا در وعده صبحانه می‌تواند از ریزه‌خواری شما در طول روز هم جلوگیری کند و جلوی هوس‌تان برای خوردن کیک و ... را می‌گیرد.
بنابراین اگر اصرار دارید از کورن‌فلکس و سریال‌های دیگر استفاده کنید، بهتر است حتما از انواع غلات کامل تهیه کنید وگرنه سریال‌های سفید و بدون سبوس می‌توانند قند خون را به طور ناگهانی بالا برده، ترشح انسولین را تحریک کنند و تکرار این اتفاق به طور مستمر، برای بدن عواقب بدی به دنبال خواهد داشت.
البته محققان اعلام کرده‌اند منظور از این مقایسه و نتیجه‌گیری این نیست که با خیال راحت پیتزا بخورید! پیتزا با توجه به محتویاتش، میزان نمک و چربی و پروتئین متفاوتی خواهد داشت بنابراین اگر قصد پیتزا خوردن هم دارید، خوب است آن را در منزل، با خمیر تهیه شده از غلات کامل، کم‌نمک و کم‌چرب و همینطور سبزیجات بیشتر درست کنید تا یک صبحانه سالم داشته باشید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها