2109
دریچه‌ای به سوی دنیای جدید با گردشگری در این 3 شهر پرطرفدار

دریچه‌ای به سوی دنیای جدید با گردشگری در این 3 شهر پرطرفدار

1402/11/29 بازدید213

تهران، پایتخت پرآوازه ایران، با تاریخ و فرهنگی چند هزار ساله، همواره یک مقصد جذاب برای گردشگرانی از سرتاسر ایران و جهان است. این شهر بزرگ تنوع بالایی از جاذبه‌های تاریخی، هنری و فرهنگی دارد و تفریحات آن در بخش‌های مختلف شهر بی‌شمار و بی‌نظیر هستند؛ در واقع تهران را می‌توان به دو بخش مدرن و تاریخی تقسیم کرد و در هر بخشی از آن تجربه سفری متفاوت را بدست آورد.

اما مسئله اقامت در یک شهر پرجمعیت و پرترافیک مانند تهران ممکن است چالش‌هایی را برای گردشگران به وجودبیاورد. بر این اساس اجاره سوئیت تهران و اجاره روزانه خانه در تهران، به عنوان گزینه‌هایی مناسب برای اقامت گردشگران در پایتخت مطرح هستند. این اقامتگاه‌ها بهترین خدمات رفاهی را به مسافران ارائه می‌دهند و مهم‌تر این است که گردشگران می‌توانند در هر منطقه‌ای که دسترسی بهتری به امکانات و جاذبه‌ها دارد، برای اجاره اقامتگاه اقدام کنند.

دغدغه اجاره اقامتگاه که کنار برود، نوبت به شهرگردی و بازدید از بهترین مقصدهای تفریحی در تهران می‌رسد. بنابراین زمان سفرتان را مدیریت کنید تا بتوانید جاهای دیدنی مختلفی از تهران را ببینید و در این میان از دربند آن به هیچ وجه غافل نشوید. دربند یک منطقه تفریحی بی‌نظیر و خوش آب و هوا در تهران است، که علاوه بر گردشگران، انتخاب بسیاری از اهالی پایتخت برای فرار از شلوغی شهر و گذراندان اوقاتی خوش در فضایی پرشور و دلپذیر است. دربند همچنین یکی از مقاصد محبوب برای گشت و گذار در شب است. بسیاری از افراد شب‌ها را در اینجا سپری می‌کنند، چرا که کافه‌ها، رستوران‌ها و مغازه‌ها در این منطقه همیشه روشن و پر از نور هستند و جذابیت حضور در اینجا را دوچندان می‌کنند.

برای علاقه‌مندان به کوهنوردی نیز، دربند مقصدی عالی برای صعود به قله‌های البرز مرکزی، به‌ویژه قله توچال، محسوب می‌شود. علاوه بر مسیر کوهنوردی، جاذبه‌های دیگری مانند تله سیژ دربند و طبیعت زیبای این منطقه، همچنین وجود کافه‌ها و رستوران‌های بسیار که پاتوق‌هایی همیشگی برای گردشگران و اهالی شهر هستند، باعث شده‌اند تا دربند به عنوان یکی از مقاصد اصلی تفریحی در تهران شناخته شود.

قدمت این منطقه به 200 سال پیش بر می‌گردد و از دهکده‌های قدیمی شمیران است. برای رفتن به دربند می‌توانید از هر وسیله نقلیه عمومی یا ماشین شخصی استفاده کنید و هیچ محدودیتی برای وقت‌گذرانی در این منطقه نخواهید داشت. اگر انتخاب شما ماشین شخصی است باید ابتدا به میدان تجریش بروید و بعد مسیر را تا خیابان دربند ادامه دهید. به دربند که رسیدید در میدان سربند آن ماشینتان را پارک کنید و ادامه مسیر را پیاده بروید و خود را به منطقه پرشور و شعف دربند برسانید و از سفرتان لذت ببرید و خاطره‌سازی کنید.

ساحل ماسه‌ای، موج‌های خروشان در سفر به شمال ایران

ویلا شمال

سفر به شمال ایران همیشه تجربه‌ای شگفت‌انگیز و جذاب است، جایی که طبیعت به خودی خود زیبایی و شگفتی‌های بی‌شماری را در اختیار دارد. در این سفر، یکی از مقصدهایی که بی‌تردید توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند، ساحل‌ و دریا با موج‌های خروشان است. تعداد سواحل شمال کم نیستند و به هر نقطه از این خطه سرسبز که سفر کنید، می‌توانید بهترین تجربه را از گشت و گذار در کنار ساحل بدست بیاورید و از تفریحات ساحلی لذت ببرید. شما می‌توانید با اجاره ویلا شمال در نزدیکی ساحل این تجربه را برای خودتان غنی‌تر و خاطره‌انگیزتر کنید.

بنابراین اگر همانند بسیاری از گردشگران اولویت سفر به شمال برایتان رفتن به ساحل است، ساحل چمخاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم. ساحل چمخاله جایگاه ویژه‌ای در بین گردشگران دارد و برای دسترسی به آن باید به شهر چمخاله در استان گیلان بروید. این ساحل مجهز به امکانات رفاهی و تفریحی بسیار خوبی است و دسترسی به آن از شهر چمخاله نیز بسیار آسان است.

این ساحل ماسه‌ای در سال 1390، از طرف وزارت کشور، به عنوان بهترین ساحل استان گیلان مورد تقدیر قرار گرفت و در مجموع در کنار زیبایی‌های طبیعی فوق‌العاده‌ای که دارد، از آن به عنوان مجهزترین و کم‌خطرترین سواحل ایران یاد می‌شود. به همین دلیل است، که گردشگران ساحل چمخاله را به هر مقصد و جاذبه دیگری ترجیح می‌دهند.

تفریحات این ساحل گستره‌ زیادی را در برمی‌گیرد و شامل مواردی از جمله پیاده‌روی روی شن‌های ساحل، شن بازی، عکاسی، اسب‌سواری، فوتبال و والیبال، دوچرخه‌سواری و موتور چهارچرخ، قایق‌سواری، جت اسکی، شنا، بنانا، پیک‌نیک در آلاچیق‌های ساحل و... می‌شود. به علاوه اینکه باربیکیو، سرویس بهداشتی، پلاژ شنا و غیره نیز در لیست امکانات این منطقه گردشگری تفریحی قرار دارند، تا سفر را برای شما لذت‌بخش‌تر کنند.

بازدید از دالان بهشت در رامسر

ویلا رامسر

هر تصویری که از زیبایی‌های شمال در ذهن دارید دور بریزید تا برای دیدن جنگل رویایی دالخانی یا همان دالان بهشت، راهی شهر رامسر شویم. رفتن به دالخانی از اقامت در شهر با اجاره ویلا رامسر آغاز می‌شود و ادامه این مسیر شما را به دو روستای گردشگری و خاص رامسر یعنی جنت رودبار و گرسماسر می‌رساند.

دالان بهشت، راه بهشت یا همان جنگل دالخانی، با هر کدام که این جاذبه را بشناسید تفاوتی نمی‌کند، مهم است که راهی این بهشت بی‌بدیل شوید و به چشم، زیبایی‌های آن را نظاره‌گر باشید. دالخانی گل سرسبد جاذبه‌های طبیعی رامسر است و بدیهی است که اگر اولین بار است که به رامسر می‌روید، حتما اولویت را به بازدید از این جاذبه بدهید، بعد می‌توانید تله کابین رامسر را تجربه کنید، یا به جواهرده بروید و بخشی از سفر خود را هم به تجربه تفریحات ساحلی بگذرانید. این تجربه چندگانه بسیار ویژه، نشان از موقعیت جغرافیایی خاص رامسر در استان مازندران دارد و یک روز تا چند روز و چند هفته هم که مدت زمان سفر باشد، این شهر در هر لحظه شما را با جذابیت‌های طبیعی و تفریحی‌اش غافلگیر و حیرت‌زده می‌کند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها