2109
آیا مصرف چای زنجبیل بر دارو‌های فشار خون تاثیر می‌گذارد؟

آیا مصرف چای زنجبیل بر دارو‌های فشار خون تاثیر می‌گذارد؟

1401/10/02 بازدید1561

فشار خون بالا که به عنوان "قاتل خاموش" شناخته می‌شود بسیار خطرناک می‌باشد زیرا علائم کمی وجود دارد که نشان دهد شما به آن مبتلا هستید. در صورت عدم درمان هم می‌تواند خطر ابتلا به دو عامل اصلی مرگ یعنی بیماری قلبی و سکته را افزایش دهد. دارو‌های تجویزی فشار خون بالا از جمله درمان‌هایی هستند که پزشک ممکن است توصیه کند اما اگر دوست دارید می‌توانید گاهی اوقات برای کاهش فشار خون چای زنجبیلی مصرف کنید اما قبل از استفاده از زنجبیل یا هر گیاه دیگری با پزشک خود مشورت کنید.

آیا چای زنجبیل باعث رقیق شدن خون می‌شود؟

بله، آن‌ها اغلب برای فشار خون بالا توصیه می‌شوند زیرا به کاهش توانایی لخته شدن خون کمک می‌کنند. فشار خون بالا خطر لخته شدن خون را افزایش می‌دهد که می‌تواند منجر به بیماری قلبی و سکته شود اما لازم به ذکر است که زنجبیل می‌تواند لخته شدن خون را کاهش دهد و ممکن است با دارو‌های ضد انعقاد مانند وارفارین تداخل داشته باشد.

هنگام مصرف چای زنجبیل چه نکاتی را رعایت کنیم؟

اگر فشار خون بالا دارید و تحت درمان با دارو‌هایی مانند ضد انعقاد‌ها و مسدود‌کننده‌های کانال کلسیم هستید زنجبیل را بدون نظر پزشک مصرف نکنید. شما می‌توانید جهت کاهش فشار خون خود میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، ماهی، گوشت بدون چربی و کم چرب را مصرف کنید. همچنین با توجه به نظر پزشک بهتر است در طول هفته ورزش کنید و فعالیت بدنی داشته باشید.

 

نتیجه‌گیری:

اگر تحت نظر پزشک فشار خون بالا را بدون دارو درمان می‌کنید در مورد مصرف چای زنجبیل هم سوال بپرسید. اگر پزشکتان استفاده از این گیاه را تایید کرد باید از زنجبیل تازه و خام استفاده کنید زیرا حاوی مواد مغذی بیشتری نسبت به پودر زنجبیل است.

 

منبع:

www.livestrong.com

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها