2109
آیا مصرف چای زنجبیل باعث بی‌خوابی می‌شود؟

آیا مصرف چای زنجبیل باعث بی‌خوابی می‌شود؟

1401/09/26 بازدید1139

چای ریشه زنجبیل به طور طبیعی فاقد کافئین است و از ریشه یک گیاه گلدار بومی آسیای جنوب شرقی تهیه می‌شود. عوارض جانبی چای زنجبیل کم است و به طور کلی زنجبیل به طور گسترده برای پخت و پز استفاده می‌شود. همچنین دارای مزایای سلامتی از جمله خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است. ریشه زنجبیل با ظاهر قهوه‌ای و عطر تندش متمایز می‌شود. زنجبیل پوست کنده و رنده شده یک افزودنی تند به بسیاری از غذا‌ها است. به صورت خشک شده برای طعم دادن به محصولات پخته شده استفاده می‌شود و به عنوان چای نیز به فروش می‌رسد.

چای زنجبیل تا چه مقدار کافئین دارد؟

چای زنجبیل به عنوان یک دمنوش یا چای گیاهی در نظر گرفته می‌شود. زنجبیل یک غذای طبیعی بدون کافئین است بنابراین در مقایسه با چای‌های تهیه شده از گیاه چای سیاه یا سبز که حاوی کافئین هستند نباید روی خواب شما تأثیر بگذارد. برای تهیه چای از زنجبیل تازه یک تکه ریشه زنجبیل را پوست بگیرید و نازک برش دهید. 2 فنجان آب را در قابلمه‌ای بجوشانید و زنجبیل را در قابلمه بریزید و 10 دقیقه بجوشانید. اگر چای بیشتری دم کرد‌ه‌اید از زنجبیل بیشتری استفاده کنید و مدت زمان بیشتری بگذارید دم بکشد. چای را می‌توان با عسل یا آب لیمو طعم دار یا به صورت ساده میل کرد.

چای زنجبیل چه فوایدی دارد؟

از چای زنجبیل به عنوان یک مکمل غذایی برای حالت تهوع پس از جراحی، شیمی درمانی و بارداری، آرتریت روماتوئید و استئوآرتریت و سایر بیماری‌ها استفاده می‌شود. زنجبیل را می‌توان به صورت تازه، خشک، قرص، کپسول و ریشه خشک یا تازه خریداری کرد. 

مصرف زنجبیل چه عوارضی دارد؟

اعتقاد بر این است که وقتی زنجبیل به عنوان ادویه استفاده می‌شود مصرف آن برای اکثر مردم بی‌خطر است. عوارض جانبی خفیف نوشیدن چای زنجبیل می‌تواند شامل ناراحتی شکمی، سوزش سر دل، اسهال و گاز باشد. برخی از کارشناسان توصیه می‌کنند که افراد مبتلا به بیماری سنگ کیسه صفرا در مصرف زنجبیل احتیاط کنند زیرا ممکن است جریان صفرا را افزایش دهد. اگر بعد از خوردن یا نوشیدن زنجبیل جوش زدید ممکن است آلرژی داشته باشید. تحقیقات به طور قطعی نشان نداده‌اند که آیا زنجبیل با دارو‌ها تداخل دارد یا خیر اما نگرانی‌هایی در مورد تداخل آن با دارو‌های ضد انعقاد (رقیق‌کننده‌های خون) و دارو‌های دیابت مطرح شده است. همچنین هنگام مصرف چای زنجبیل در دوران بارداری باید احتیاط کرد زیرا هیچ مدرک قطعی مبنی بر بی‌خطر بودن زنجبیل وجود ندارد.

 

منبع:

www.livestrong.com

 

ارسال نظر شما

login captcha

بسیار عالی بود. ممنون از شما و خسته نباشید  

پربازدیدترین ها