2109
لیست کتاب های تربیتی کودکان

لیست کتاب های تربیتی کودکان

1399/03/10 بازدید818

چندین هزار کتاب تربیت کودک برای والدین نوشته شده است؛ در ابتدا که برای به دنیا آمدن فرزندتان آماده می‌شوید معمولا چند کتاب در رابطه با بارداری و کودک مطالعه کرده‌اید.

اما پس از گذشت یک سال و زمانی که کودکتان شروع به حرکت کردن می‌کند و در رفتارش نشانه‌هایی از استقلال طلبی نمایان میشود،اکثر والدین دچار اضطراب خواهند شد.

از آنجا که داشتن یک مشاوره خوب و راهنمای تربیت کودک برای والدین بسیار مهم است؛اما با توجه به شرایط این روزها که اکثر والدین شاغل هستند و زمان زیادی برای شرکت در جلسه‌های انفرادی و گروهی ندارند بهترین گزینه خواندن کتاب‌های تربیتی فرزندان است.

انتخاب درست این کتاب‌ها و اطمینان از روشی که توصیه شده نیز بیشترین دغدغه ذهنی را ایجاد می‌کند در ادامه به تعدادی از بهترین و پر فروش ترین آن‌ها اشاره کرده ایم. شما می‌توانید با خرید کتاب از گاج مارکت، بهترین کتاب‌ها را درب منزل خود تحویل بگیرید و مطالعه کنید.

چرا تربیت کودکان در سنین پایین مهم است ؟

والدین کتاب تربیت کودک می‌خوانند، در رابطه با مباحث مختلف تحقیق می‌کنند و به روانشناسان کودک مراجعه می‌کنند و هدف کلی آن‌ها بهبود زندگی فرزندانشان است.

همه‌ی ما می دانیم که 5 سال اول زندگی مهمترین سن برای شکل گیری شخصیت و تربیت صحیح کودک می‌باشد.

در پنج سال اول زندگی، تجربیات اولیه فرزند شما مثل روابط او با دنیای پیرامون، چیزهایی که میبیند، میشنود و لمس می‌کند به علاوه دنیای بو و مزه مغز او را تحریک می‌کند و میلیون‌ها ارتباط ایجاد می‌شود و مغز فرزند شما سریع تر از هر زمان دیگری در طول زندگی او رشد خواهد کرد.

و این دقیقا زمانی است که پایه‌های یادگیری رفتار مناسب و سلامتی او در طول زندگی گذاشته می‌شود.

معرفی کتاب‌های تربیت کودکان

کتاب The Whole Brain Child

آیا کودک شما وسایلش را روی زمین می اندازد؟ از پوشیدن لباس‌هایش امتناع و با شما لجبازی می‌کند؟

شما با کتاب ذهن کودک می‌توانید در رابطه با عملکرد مغز و رشد آن اطلاعات کسب کنید.

بخش‌های مختلفی از مغز در زمان‌های متفاوتی رشد می‌کند و درک این تفاوت‌ها به والدین کمک می‌کند تا هرگونه تغییر،استدلال و واکنش‌های مختلف فرزند خود را بشناسند و از آن به عنوان یک فرصت استفاده کنند تا بتوانند یک کودک آرامتر و شادتر تربیت کنند.

 

کتاب How to talk so kids will listen & listen so kids will talk

کتاب چگونه صحبت کنیم تا کودکان گوش کنند و چگونه گوش کنیم تا کودکان صحبت کنند یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کتاب‌ تربیت کودک نیویورک تایمز است.

در این کتاب کارشناسان معتبر بین المللی در زمینه ارتباط بین والدین و فرزندان پیشنهادات تازه‌ای برای حل مشکلات رایج و ایجاد پایه‌های روابط پایدار بیان کرده‌اند.

شما برای خواندن این کتاب و خرید نسخه الکترونیکی کتاب تربیت کودکان همیشه موفق از طاقچه میتوانید اقدام کنید.

کتاب Fifty dangerous things you should let your children do

50 کار خطرناکی که باید اجازه داد بچه‌ها انجام دهند، کتابی است که مهارت‌های مختلفی را تحت عنوان یک دستورالعمل برای والدین و کودکان بیان کرده.

حالا چرا 50 کار خطرناک؟

بسیاری از موارد خطرناک روزانه در زندگی ما وجود دارد و در نظر داشته باشید در روزهای اول که کودک شما شروع به راه رفتن می‌کند حتی همین روتین هم به ظاهر خطرناک می‌آید و تقریبا هر کاری که کودک در 5 سال اول زندگی تصمیم به انجام آن می‌گیرد از نظر والدین مشکل ساز است این کتاب برای این است که بدانیم چگونه در مواقع خطر بر روی خودمان تسلط بیشتری داشته باشیم.

کتاب The Gardener And The Carpenter

در چند سال گذشته مفهوم تربیت کودک تغییرات بسیاری داشته و به سمت وسواس بیش از حد والدین در کنار کنترل و هدف گرایی بی منطق و از روی احساسات رو آورده است.

کتاب علیه تربیت فرزند مفهوم زیبای"برای فرزندمان باغبان باشیم یا نجار؟"را آموزش میدهد.

آلیسون گوپنیک با تحقیقات خود در رابطه با چگونگی یادگیری کودکان نشان داده که کودکان غیر قابل پیش بینی، بازیگوش و خیال پرداز هستند و والدین نباید در تلاش باشند تا به کودک خود همه چیز را بیاموزند بلکه باید در تلاش باشند تا با فراهم کردن بستری درست و امن کودک را برای یادگیری راهنمایی کنند تا خود کودک تجربه کسب کند و یاد بگیرد.

کتاب Child Development

کتاب روانشناسی رشد کودک نوشته لورا برک استاد و محقق مشهور است که در آن سعی بر این داشته که در رابطه با آموزش جدید و تاکید بر تاثیر متقابل بین محیط زندگی،فرهنگ، سلامت و موضوعات اجتماعی بر روی تربیت کودکان تمرکز کند.

برک با در نظر گرفتن جایگاه های مختلف مثل خانواده، همسالان، همسایه ها و مدرسه اولویت‌های اجتماعی در بازنگری رفتار کودکتان را به شما یادآور شده است

کتاب The Uses Of Enchantment

کتاب جذاب کودکان به قصه نیاز دارند کتابی در رابطه با افسانه ها و داستانهای تاثیر گذار است.

بتلهایم با تجزیه و تحلیل داستان های سنتی مثل هانسل و گرتل، سندباد، زیبای خفته و...پرداخته و به این نتیجه رسیده که گاهی خیال پردازی باعث تخریب و قابل توجه است.

توجه داشته باشید که افسانه‌های کلاسیک می‌توانند به زندگی کودک شما معنی بدهند.

کتاب Brain Rules For Baby

به نظر خودتان بهترین و مهم ترین کاری که در دوران بارداری برای پرورش مغز کودکتان می‌توانید انجام دهید چیست؟

دکتر جان مدینا در کتاب قوانین مغز برای کودکان که یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها می‌باشد در رابطه با تاثیر محیط بر روی رشد مغز کودک توضیحاتی داده است.

در این کتاب می‌توانید در مورد چگونگی پرورش فرزندان باهوش و خوشحال اطلاعات زیادی کسب کنید.

کتاب The Drama Of The Gifted Child

چرا بسیاری از موفق ترین افراد گرفتار احساس پوچی هستند؟

ما از کودکی یاد گرفتیم که وابسته به شرایط، نیازها و انتظارات والدین خود احساسات اصلی خودمان را سرکوب کنیم.

کتاب درام کودک با استعداد بودن به شما کمک میکند تا با کشف نیازهای فرزندتان حقیقت زندگی کودک و حتی خودتان آشنا شوید.

این کتاب یکی از پر فروش‌ترین کتاب ها در مورد آسیب های دوران کودکی و تاثیرات ماندگار آن بر روی آینده می باشد.

شما می‌توانید این کتاب خواندنی را از سایت گاج مارکت تهیه کنید.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها