سلام
این توصیفاتی که کردی انگار در مورد علی من میگفتی 😅
منم درگیرم با همه اینها
در مورد تکالیف امسال معلمشون گفت شما فقط در حد یادآوری بهش بگید و بقیه رو بزارید به عهده من و بزارید من و دانش آموزام با هم طرف حساب باشیم
حتی به من گفت اگر اشتباه هم نوشت کاری نداشته باش
الان خداروشکر مینویسه خودش، حالا شاید دیر یا زود بشه اما بدون تکلیف نمیره
در مورد مرتب کردن اتاق منم همش درگیرم الانم واقعا ترکیده اتاقش، مشاور به من گفت برای این سن نباید بگی برو اتاقت رو تمیز کن چون سردرگم میشن مخصوصا اینایی که ظاهرا عدم تمرکز هم دارن، باید بهش پروژه بدین
مثلا من میگم علی برو هر چی لباس هست بریز رو تخت، میره انجام میده و میاد
بعد میگم هر چی کتاب و دفتر هست بزار رو میزت
بعد تفنگ ها، ماشین ها، پولیشی ها و...
یک نکته مهم هم اینه که هر چیزی جای مخصوص داشته باشه و چیدمانش راحت باشه برای بچه
من بزرگترین مشکلم همینه چون دلم میخواد کشو ها و کمد ها مرتب چیده بشه و بچه ها هم نمیتونن خیلی وقتا ترجیح میدم خودم انجام بدم و یا گاهی مثلا لباس رو گذاشته تو کشو و بهش غر زدم ای بابا این چه مدله دیگه ترجیح میده شوتش کنه وسط اتاق
میدونم مشکل از خودمه و وسواس و کمالگرایی باعثشه
و در آخر شاید بخوایم اینجا مقایسه کنیم و عرف رو در نظر بگیریم نتیجه میشه که بگیم توقع زیادی نداریم اما همه بچه ها مثل هم نیستن، هم تیپ های شخصیتی متفاوت هست و هم اون بحث بیش فعالی میتونه موثر باشه