2794

دوگانگی رفتاری در معنویت

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 42 بازدید

سلام خدمت خانم مروجی عزیز امیدوارم حالتون خوب باشه. راستش سوال من در زمینه رفتاری مذهبی هست امیدوارم کمکم کنید حقیقتش من مدتی که در  بعد معنویات مقداری پیشرفت کردم و نسبت به حجاب نماز عقیده رفتار با نامحرم و... طبق مطالعاتم پیشرفت داشتم ولی یک دوگانگی خاصی در من هست هنوز غیبت میکنم. گاها حسادت میکنم .گاهی نمیدونم با دیگرانی که عقیده منو درک نمیکنن و تندروی میدونن چطوری رفتار کنم گاهی ناراحت که میشم چهره ام کاملا نشون داده میشه و این ابدا خوب نیست نگرانم با این حالت دوگانه که در بطن علاقمند و عاشق عقیده های بالا و افکار معنوی قلبی شدم و میخوام پیشرفت کنم این رذیله ها و گاهی نادانسته اشتباه کنم ،بقیه رو نسبت به دینم و خدا و اعتقادات حقیقی که با بد شدن من هرگز خوبی اونها عوض نخواهد شد ،دید بقیه رو بد بکنم و افکارشون رو منحرف کنم..یه چیز دیگه در فامیل و اقوام و دوستان گاهی بعضی افراد که عقیده های خوبی ندارند یا اعتقاد به معنویت یا نیست یا کمه درشون به یه سری پیشرفتهای مادی و دنیوی میرسند این داره دید بقیه رو بد میکنه و من نمیدونم چیکارکنم خیلی حرص میخورم از اینکه ناحق برای بقیه خوب جلوه داده میشه و اونها رو به بدی بیارن .لطفا جواب منو بدین خیلی مستاصلم به تمامی سوالاتم جواب مشخص و واضح بدین خیلی ممنونم از وقتتون و اینکه زمان میذارین.

اطلاعات تکمیلی

سن 27 جنسیت زن شغل دانشجو وضعیت تاهل مجرد
پاسخ مشاور

مشاور مذهبی

سلام 
ممنون از احوا‌ل‌پرسیِ شما.
امیدوارم حال شما هم خوب باشد.
همین مسیر را ادامه دهید و به هرچیزی که در دین گفته شده عمل کنید. قطعاً هیچ‌کس جزا خدا نمی‌داند راه سعادت چیست و خداوند این راه را برای ما مشخص کرده است.
اما تمام خوشبختی، به همین دنیا ختم نمی‌شود. مگر چند سال در این‌جا هستیم؟ فکر می‌کنید چرا به دنیا می‌گویند دار فانی؟ چون واقعا زودگذر است و از بین می‌رود. 
البته ما در همین جهان هم، نتایج بعضی خوبی‌ها را می‌بینیم اما این جهان گنجایشِ پاسخ‌گویی به همه‌ی خوبی‌ها را ندارد همچنان‌که ظرفیتِ پاسخ‌گفتن به همه بدی‌ها را ندارد. 
خیلی از خوبی‌ها و بدی‌ها در سرای باقی، پاداش و کیفر داده می‌شوند. 
پس منتظر نباشید پاداش همه چیز را در این جهان بگیرید.
اما در مورد رفتارهای دوگانه، باید بگویم رفتار شما دوگانه نیست. این‌که بعضی بدی‌ها را ترک کردید و هنوز موفق به ترک همه نشده‌اید، کاملاً طبیعی است. چون انسان وقتی تصمیم می‌گیرد راه کمال و ترقی را طی کنید، مدت‌ها طول می‌کشد تا مدارج ترقی را طی کنید.
آیا کسی که می‌خواهد پروفسور بشود، یک‌شبه این راه را می‌رود؟ زمان می‌بَرَد. مسیر معنویات هم همینطور است.
اصلاً نگران نباشید. تمام تلاش خود را بکنید. به مرور موفق خواهید شد به جایی برسید که نه تنها گناهان را ترک کنید، بلکه حتی گناه برای شما لذت‌بخش نخواهد بود. ​
ضمناً برای این‌که در این مسیر موفق‌تر باشید و سریع‌تر به هدف برسید، حتماً به امامان معصوم به‌خصوص به امام زمان ( عجل الله تعالی فرجه الشریف) بسیار متوسل بشوید. 
​​​​​​امیدوارم پاسختان را کامل داده باشم.
موفق و مؤید باشید. 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

دوگانگی احساس بعد از خیانت

پاسخ سلام دوست عزیزممنون که سوالتون رو با ما در میان گذاشتیدمن احساس شما را کاملا درک میکنم ومیدونم در چه شرایط سختی قرار گرفته اید . هردو شما در حال حاضر از نظر روحی اسیب دیده اید ومن از شما میخواهم که بر...

دوگانگی رفتار همسرم در مقابل خانوادم

پاسخ سلام همراه عزيز✋🏻ممنون از اينكه ما را انتخاب كرديد برای راهنمايی و تشخيص بهتر نياز به اطلاعات بيشتری هست شما و همسرتان هر يک چند سال داريد ؟شغل شما و همسرتان چيست ؟ميزان تحصيلات تان چقدر است ؟چگونه ب...

احساس دوگانگی در ارتباط با همسر

پاسخ ✋🏻سلام همراه عزيز ممنون از اينكه ما را انتخاب كرديد برای راهنمايی و تشخيص بهتر نياز به اطلاعات بيشتری هست شما و همسرتان هر يک چند سال داريد ؟شغل شما و همسرتان چيست ؟ميزان تحصيلات شما و همسرتان چقدر ...

حسادت در رزق معنوی

پاسخ سلام رابطه من با خدا کاری ندارد با رابطه دیگری با خدا ( این حس شما اگر قبطه خوردن باشد مقبول است ولی اگر حسادت باشد انرا از خود دور کنید .)