2109
IVF ، دختردار می شوید یا پسردار؟

IVF ، دختردار می شوید یا پسردار؟

1397/05/15 بازدید5705

نی نی سایت: درصد دختر یا پسر شدن جنین در روش درمان ناباروری IVF یکسان و مشخص نیست. در بارداری و زایمان های طبیعی و بدون دخالت پزشک و دارو ۵۱ درصد از نوزادان پسر و ۴۹ درصد دختر هستند. اما جالب است بدانید زنانی که از روش آی وی اف برای بارداری استفاده می کنند بیشتر صاحب نوزاد دختر می شوند. محققان پس از سال‌ها تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که دلیل تولد بیشتر نوزادان به دلیل این است که جنین دختر قوی‌تر از جنین پسر است و در فرآیند انجماد قدرت حفظ و بقای بیشتری دارد.
محققان کلینیک ناباروری در پراگ دریافتند نطفه جنین دختر در فرآیند انجماد بیشتر از نطفه جنین پسر زنده باقی می‌ماند. در دنیا دو روش ICSI و IVF برای درمان ناباروری و کمک به فرزند آوری خانواده‌ها استفاده می شود. در روش ICSI با استفاده از یک سوزن مخصوص اسپرم درون تخمک کاشته می‌شود، اما در روش IVF اسپرم و تخمک درون ظرف آزمایشگاهی قرار می گیرند تا عمل لقاح به شکل طبیعی انجام شود. کارشناسان نطفه‌های تشکیل شده با روش IVF یا ICSI را طی فرآیندی پیچیده منجمد می‌کنند تا دربهترین زمان دربدن مادرکاشته شوند، دراین فرآیند تعداد زیادی از نطفه‌ها از بین می‌روند که به گفته کارشناسان بیشتر نطفه‌های جنین پسر نابود می‌شوند و نطفه دختر‌ها باقی می‌مانند، چون خیلی قوی ترهستند. جنین‌ها ابتدا منجمد و طی فرآیندی قبل ازکاشت دربدن مادر، گرم می‌شوند که دراین فرآیند جنین‌های پس بیشتر از بین می‌روند، کارشناسان اعتقاد دارند دختر یا پسر تفاوتی ندارد و تعداد نوزادان به دنیا آمده دختر با روش‌های درمان ناباروری فقط اندکی از پسر‌ها بیشتر است، اما این نشان می‌دهد که به تحقیق‌های بیشتر درباره تفاوت جنین دختر و پسر نیاز است.

ارسال نظر شما

login captcha

توی آی وی اف میتونیم انتخاب کنیم بچمون دو قلو باشه؟ تو آی یو آی چطور؟

@itsshery

بله در آی وی اف اگر جنین با کیفیت و وضعیت مناسب تشکیل شود دو تا جنین یا بیشتر می توان انتقال داد اما در آی  یو ای خیر بستگی به زمینه ژنتیکی خودتان نیز دارد در کل دوقلو باردار شدن با این روش ها صد در صد نیست و ممکن است اصلا نگیرد و باردار نشوید موفق باشید.   

پربازدیدترین ها