2109
از کجا یک وکیل خوب پیدا کنم؟

از کجا یک وکیل خوب پیدا کنم؟

1 هفته پیش بازدید143

پیدا کردن یک وکیل خوب و واگذاری پرونده حقوقی به او از اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه شما باید یک موضوع مهم که برایتان اهمیت دارد را به یک فرد متخصص بسپارید تا بررسی های لازم را انجام دهد و به صورت قانونی پیگیر کار شما باشد. اما سوال اصلی که برای بسیاری از افراد پیش می آید، این است که از کجا یک وکیل خوب پیدا کنم؟ حال ما در راستای پاسخ به این سوال، اطلاعاتی را در اختیارتان قرار می دهیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید و بهترین نتیجه را از پرونده پیش آمده بگیرید.

یک وکیل خوب چه ویژگی هایی دارد؟

پیش از آنکه بررسی کنیم وکیل خوب کیست و از کجا می توان آن را پیدا کرد، باید بررسی کنیم که یک وکیل خوب چه ویژگی و خصوصیاتی دارد. مهم ترین ویژگی هایی یک وکیل خوب عبارتند از:

  1. وکیل مورد نظر شما باید حتما پروانه وکالت داشته باشد؛ در غیر این صورت واگذاری پرونده به آن وکیل اشتباه است.
  2. ویژگی بعدی، متخصص بودن وکیل است. شما باید براساس مشکلی که برایتان پیش آمده، وکیل مورد نظر را انتخاب کنید. برای مثال اگر درگیر پرونده ای مربوط به زمین و ملک شده اید، باید به سراغ یک وکیل ملکی بروید تا فرد با تخصص و دانش ویژه ای که دارد، مشکل پرونده شما را برطرف کند.
  3. تجربه و تخصص وکیل نیز باید موردبررسی قرار گیرد. هرچه یک وکیل تجربه کاری بالاتری داشته باشد، با راه حل های حقوقی بیشتری آشنا است، بنابراین می تواند روند پیگیری پرونده شما را سرعت بخشد و بهترین راهکارها را ارائه دهد.
  4. نسبت به اخلاق وکیل بی توجه نباشید. وکیلی که خوش اخلاق نباشد، نمی تواند به درستی موکل خود را راهنمایی کند، بنابراین روند پیگیری پرونده دچار اختلال می شود.
  5. وکیل خوب و حرفه ای باید در تمام جلسات دادگاه حاضر شود و از موکل خود دفاع کند؛ بنابراین اگر وکیل انتخابی شما خلاف این عمل کرد، وکیل حرفه ای و خوبی نخواهد بود.
  6. یک وکیل خوب و حرفه ای، برای آنکه به موکلین خود کمک کند تا آن ها به حق و حقوقی که دارند برسند، حق الوکاله منصفانه ای دریافت می کند تا افرادی که با مشکل حقوقی درگیر هستند، به دلیل هزینه و دستمزد، از اخذ وکیل پشیمان نشوند.

یک وکیل خوب را چگونه پیدا کنیم؟

یک وکیل خوب را چگونه پیدا کنیم؟

اکنون که با ویژگی های یک وکیل خوب و حرفه ای آشنا شدید، به احتمال زیاد برایتان سوال پیش می آید که چگونه می توان یک وکیل با این ویژگی ها را پیدا کرد؟ در راستای پاسخ به این سوال باید گفت روش های مختلفی وجود دارد که می توانید از طریق آن ها یک وکیل خوب را پیدا کنید که در ادامه به بررسی این روش ها می پردازیم.

پرس و جو از سایر افراد

یکی از روش های معمول که می توان از طریق آن با وکلای خوب آشنا شد، پرس و جو از سایر افراد است؛ به طوری که شما می توانید از دوستان و آشناهایی که قبلا از وکیل کمک گرفته اند مشورت بگیرید تا اگر آن ها وکیل خوبی را می شناختند به شما بگویند. اما این روش همیشه کاربردی نیست، چراکه ممکن است اطراف شما کسی نباشد که از خدمات وکیل استفاده کرده باشد، بنابراین باید روش مطمئن تر و دقیق تری پیدا کرد.

جستجو در اینترنت و فضای مجازی

امروزه بسیاری از کارها از طریق اینترنت و فضای مجازی قابل انجام هستند و شما می توانید هرآنچه می خواهید را از طریق این بستر پیدا کنید. از همین رو یکی دیگر از پاسخ هایی که به شما در پاسخ به سوال از کجا وکیل خوب پیدا کنم داده می شود، جستجو در اینترنت و فضای مجازی است. شما می توانید با توجه به مشکلی که دارید، سرچ خود را انجام دهید.

راه دیگر گشتن در فضایی چون اینستاگرام است. امروزه اکثر افراد صفحات شخصی در اینستاگرام طراحی کرده اند و در صفحات خود محتواهای مختلفی انتشار می دهند و وکلا نیز از چنین موضوعی مستثنا نیستند. بنابراین شما می توانید از طریق اینستاگرام وکیل مورد نظر را پیدا کنید و پرونده را به او بسپارید. البته این روش کنار مزایایی که دارد، از معایبی نیز برخوردار است و شما نمی توانید مطمئن شوید که وکیل مورد نظر چقدر مهارت دارد. در چنین موقعیتی توصیه می شود علاوه بر صحبت با وکیل، چند جلسه مشاوره نیز بگیرید تا مطمئن شوید وکیل تمام ویژگی و خصوصیات لازم را دارد.

سایت وکیل از ما؛ بهترین سایت حقوقی ایران

سایت وکیل از ما؛ بهترین سایت حقوقی ایران

امروزه سایت های حقوقی مختلفی مشغول به فعالیت هستند که وظیفه آن ها معرفی وکلاست. این سایت ها لیست های مختلفی از وکیل را با تخصص و محل فعالیتشان معرفی می کنند تا شما بتوانید بررسی های لازم را انجام دهید و در نهایت بهترین انتخاب را داشته باشید. وکیل از ما (vakilazma.com) یکی از بهترین سایت های حقوقی در این زمینه است که شما می توانید از آن برای پیدا کردن یک وکیل خوب کمک بگیرید.

برای مثال اگر شما ساکن شهر شیراز هستید و به دنبال یک وکیل می گردید، می توانید از صفحه بهترین وکیل شیراز که در این سایت نوشته شده است استفاده و وکیل موردنظر را پیدا کنید. این حالت برای تمام شهرها و مناطق امکان پذیر است و شما می توانید از هرجا که می خواهید، بهترین وکیل را پیدا کنید. برای مشاهده نمونه ای از فعالیت این سایت کلیک کنید تا به طور کامل متوجه توضیحات شوید.

کلام آخر

هدف از نگارش این مقاله، پاسخ به سوال از کجا یک وکیل خوب پیدا کنم بود و در راستای پاسخ به آن موارد مختلفی را معرفی کردیم که شما می توانید از طریق یکی از روش های معرفی شده وکیل خوب و با تجربه ای را پیدا کنید. البته هیچکدام از این روش ها به صورت صد درصد تایید شده نیستند و شما نباید تنها به آن ها اکتفا کنید، بلکه باید بررسی های را شخصا خودتان انجام دهید تا مطمئن شوید که وکیل می تواند از پس پرونده شما برآید و شما را به حق و حقوقی که دارید برساند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 هفته پیش
|
13992 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

5 روز پیش
|
5470 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

2 روز پیش
|
3432 بازدید