2737
2734
عنوان

دیابت بارداری گرفتم. چه کار کنم؟

1688 بازدید | 5 پست
سلام دوستان من الان در هفته 34 هستم و مبتلا به دیابت بارداری شدم. چی باید بخورم؟
دکتر گفت نون و برنج و سیب زمینی و ماکارونی اصلاً نخورم.
نمک و چربی هم که نباید بخورم. پس چه کار کنم ؟ چی بخورم؟ مثلاً صبحانه اگر نون نخورم پس چی بخورم؟
مامان بهار
من هم دیابت بارداری داشتم ولی دکتر به من نگفت که نون و برنج و سیب زمینی اصلا نخورم بلکه گفت محدودش کنم. نمی دانم شما تحت نظر متخصص غدد هستید یا نه؟ اگر نیستید حتما حتما بروید.
من تحت نظر دکتر غدد بودم و همزمان تحت نظر کارشناس تغذیه هم بودم. کارشناس تغذیه رژیم خاصی به من داده بود که هم دیابتم کنترل می شد و هم می توانستم از انواع غذاها مصرف کنم.
دیابت بارداری را جدی بگیرید اگر به موقع کنترل نشود خطرات زیادی شما و جنین را تهدید می کند. شاید لازم باشد در بیمارستان بستری شوید و انسولین دریافت کنید.
انشاا... بعد از زایمان هم مرتب کنترل کنید که ببینید دیابت باقی مانده یا از بین رفته .
حتما دستگاه تست قند خون در منزل داشته باشید.
من بعد از سه سال و دوماه بعد از پایان بارداری که دیابت هم نداشتم بر اثر یک بیماری و مصرف کورتون مبتلا به دیابت شدم
امیدوارم هم خودتان و هم نی نی عزیزتان سلامت باشید.
ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!😥 من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود. بیا اینم لینکش ایشالا که مشکلت حل میشه 💕🌷



2742
خانومی من هفته 39 هستم. از هفته 31 که رفتم کنترل، وزنم اضافه شده بود و بعد آزمایش معلوم شد دیابت دارم. با کنترل تغذیه و پیاده‌روی منظم در عرض یک ماه کنترلش کردم. اگه دوست داری روش منو امتحان کن:
* اگه مشکل خاصی نداری، روزی 1 ساعت برو پیادة روی. خیلی به تنظیم قند خون کمک میکنه.
* برنج رو حذف نکن. کم کن. مثلا اگه قبلا یه بشقاب میخوردی، الان یک سوم یه بشقاب (حدود 6-9 قاشق) بخور. برای اینکه سیر بشی، بیشتر فیبر رو تو غذات بیار. ازجمله سبزیجات،مخصوصا اسفناج (به‌صورت بورانی با ماست کم‌چرب). سالاد هم اگه بخوری عالیه. مخلوطی از کاهو و کلم و هویج و گوجه و خیار+ آبلیمو+روغن زیتون. من ادویه فلفل لیمویی (از محصولات شرکت گلستان) رو هم میزنم رو سالاد.
*راستی لبنیات هم کم‌چرب باشه.
* کدوی سبز تو تنظیم قند خیلی موثره. 2تا کدو+یه‌دونه پیاز+چند حبه سیر+یه‌دونه گوجه+کمی نمک و زردچوبه رو تو یه قابلمه کوچولو خرد کن و کمی روغن بهش اضافه کن و بذار روی حرارت خودش آب بندازه و آروم بپزه . آبش که کشیده شد حاضره، کنار بیشتر غذاها میتونی بخوری. من روزی یه‌بار این غذا رو درست میکردم، هم خیلی خوشمزه میشه و هم سرشار از فیبره (همسر و پسرم هم دوست دارن).
* به‌جای قند و شکر و خرما، با چایی توت‌خشک بخور. عسل و خرما هم واسه دیابت خوب نیستن. کمتر بخوری بهتره.
* روزی 3-4 تا میوه بخور. سیب و گلابی و زغال‌اخته نه تنها بد نیستن، بلکه به تنظیم ترشح انسولین هم کمک میکنن. خیار و گوجه فرنگی هم خوبن. پرتقال خیلی شیرین نباشه. پسته و گردو هم خوبن.
* در ضمن سماق خیلی موثره. حتما تو غذاهات مصرف کن.

من این کارا رو کردم. نتیجه هم گرفتم. هم قندم کنترل شد، هم وزنم. از هفته 31 تا امروز که آخرین هفته بارداریمه 1 کیلو اضافه شدم.
امیدوارم تو هم بتونی با رژیم غذایی و پیاده‌روی کنترلش کنی، واقعا سخته هی بری آزمایشگاه و بیای و سخت تر از اون وقتیه که کار به انسولین بکشه.
(اگه خواستی یه سر برو بیمارستان میرزاکوچک‌خان. یکی از استادهای اونجا خانم دکتر رحیمی هست که صبح روزهای شنبه و سه‌شنبه تو درمانگاه بارداری آموزش داره. دکتر فوق‌العاده‌ایه.باهاش مشورت کن).

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687