2109
گریه کردن ضرر دارد؟

گریه کردن ضرر دارد؟

1397/09/27 بازدید367
نی نی سایت: گریه کردن یکی از عمده‌ترین بخش‌های کودکی است. اما همینطور که بزرگ می‌شویم، کمتر از کودکی و نوجوانی گریه می‌کنیم. مطالعات نشان داده‌اند به طور میانگین، خانم‌های بزرگسال در یک ماهِ مشخص، 2-3 بار گریه می‌کنند اما آقایان در همین بازه فقط یک بار گریه می‌کنند.
با اینکه این مطالعه یک پژوهش کوچک بود اما به نظر می‌رسد میزان فراوانی گریه کردن به شدت وابسته به عوامل اجتماعی و فرهنگی است؛ اینکه باورهایمان درباره ارزش گریه کردن و نحوه ارزیابی دیگران بستگی دارد.

در بسیاری از کشورهای غربی در مورد گریه کردن خانم‌ها اغراق شده و می‌گوید خانم‌های کشورهای غربی بسیاری بیشتر از دیگر خانم‌ها گریه می‌کنند. همچنین در کشورهای غربی تفاوت در میزان گریه کردن خانم‌ها و آقایان کمتر است اما در واقعیت اینطور نیست.
محققان سال‌هاست که در مورد علت گریه کردن و اتفاقاتی که موقع گریه در بدن می‌افتد، تحقیق می‌کنند اما هنوز اطلاعات چندانی در مورد گریه کردن به دست نیاورده‌اند.

بعضی از پژوهشگران حدس می‌زنند گریه کردن باعث بیرون ریختن مواد شیمیایی است که در مواقع پریشانی و استرس در بدن تجمع پیدا کرده یا گریه کرن باعث تغییرات شیمیایی در بدن می‌شود که استرس را کاهش داده یا احساسات مثبت را افزایش می‌دهد.
دلیلش هرچه که هست، ظاهرا گریه کردن می‌تواند موثر باشد و به عقیده محققان، گریه کردن هم می‌تواند باعث بهبود خلق و خو شده و گاهی هم اخلاق فرد را بدتر می‌کند!

بعضی مطالعات نشان داده‌اند گریه کردن یک رفتار «خود آرامی» است بنابراین ما گریه می‌کنیم چون گریه کردن به تنهایی آرامش بخش است.
به گفته این محققان گریه کردن گاهی هم می‌تواند نشان‌دهنده وجود یک مشکل باشد و فرد با گریه کردن، به دیگران این پیغام را می‌رساند که مشکلی وجود دارد و ممکن است نیاز به کمک و تسلی خاطر داشته باشد.


زنان بیشتر از مردان گریه می‌کنند

با اینکه استثناهایی وجود دارد اما به طور کلی زنان بیشتر از مردان گریه می‌کنند و این تفاوت حدود 11 سالگی اتفاق می‌افتد. معمولا این تفاوت همزمان با شروع دوران بلوغ آغاز می‌شود اما هیچ رابطه‌ای بین میزان گریه کردن و عادت ماهانه وجود ندارد.
به نظر می‌رسد تفاوت در میزان گریه کردن زنان و مردان، بیشتر به خاطر کاهش میزان گریه کردن پسران همزمان با بلوغ‌شان رخ می‌دهد تا اینکه میزان گریه کردن دختران بیشتر شود.
زنان بیشتر از مردان گریه می‌کنند

بر اساس مطالعات، مردان بیشتر بعد از مرگ یک عزیز، شکست عشقی و مراسم وداع و ... گریه می‌کنند. اما خانم‌ها با توجه به فرهنگ‌های مختلف، بیشتر گریه می‌کنند و بر خلاف مردان، معتقدند بعد از گریه حال‌شان بهتر می‌شود.


چقدر گریه کردن، طبیعی است؟

گریه کردن یک فرآیند فردی است و اینکه شما گریه می‌کنید یا نه و اینکه چقدر گریه می‌کنید، احتمالا به فرهنگ، جنسیت و میزان بیان احساسات‌تان بستگی دارد.
هیچ میزان مشخصی به عنوان «میزان طبیعی گریه کردن» تعریف نشده و یادتان نرود که گریه کردن بخشی از بیان احساس است و لزوما تجربه یک احساس نیست.

با این وجود بعضی‌ها معتقدند گریه کردن حالشان را بدتر از زمانی می‌کند که گریه نمی‌کنند. بعضی‌های دیگر هم گریه کردن را آرامبخش می‌دانند.
به هر حال، اگر احساس می‌کنید بیش از حد طبیعی گریه می‌کنید، بد نیست با یک متخصص مشورت کنید چراکه شاید نیاز به مداخله و حمایت پزشکی داشته باشید.

منبع: ScienceAlert

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

4 روز پیش
|
7437 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

6 روز پیش
|
5218 بازدید

معلم عزیزم روزت مبارک!

نوشته

6 روز پیش
|
5184 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

1 هفته پیش
|
7904 بازدید