2109
درمانگاه سوگ برای زنان با سابقه سقط جنین راه اندازی شد

درمانگاه سوگ برای زنان با سابقه سقط جنین راه اندازی شد

1397/07/30 بازدید357

نی نی سایت: سقط جنین همیشه برای زنان دردناک است و هیچ وقت فراموش نمی شود. خاطره ای که برای همیشه در یاد می ماند و جای خالی اش همیشه احساس می شود. همین موضوع باعث شده تا یک درمانگاه سوگ برای حمایت از زنانی که تجربه سقط داشته اند راه اندازی شود. این درمانگاه برای حمایت روانی از مادرانی که تجربه سقط جنین یا مرگ داخل رحمی داشتند، در کلینیک بیمارستان صیاد شیرازی گرگان راه‌اندازی شده است. دکتر الهام خوری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گلستان درباره این خبرگفت:« سوگ یک واکنش طبیعی، رفتاری، فیزیکی، روانی و احساسی به فقدان از دست دادن شی‌ء یا شخص مورد علاقه است.» به گزارش ایسنا درمانگاه سوگ دانشگاه علوم پزشکی گلستان نخستین درمانگاهی است که در ایران در این رابطه راه‌اندازی شده است.
خوری با اشاره به این‌که این شخص مورد علاقه می‌تواند یک جنین یا نوزاد باشد، در ادامه گفت:« برای حمایت روانی از مادرانی که تجربه سقط جنین یا مرگ داخل رحمی که بسیار برای مادر دردناک است را داشتند، ضرورت ایجاد درمانگاهی در این راستا در گروه مامائی دانشگاه علوم پزشکی گلستان پیشنهاد شد که با همکاری گروه روانپزشکی و معاونت آموزشی دانشگاه موفق به تاسیس درمانگاه شدیم. در این درمانگاه‌ها مادران را از نظر روانی غربالگری و بررسی می‌کنند که یک سوگ طبیعی را طی می‌کنند یا نه. در این درمانگاه آشنا کردن مادران با معنای سوگ، کمک به درک و پذیرش سوگ، جلب حمایت خانواده و نزدیکان آن‌ها در صورت لزوم انجام می‌شود. همچنین در این درمانگاه غربالگری مادران سوگوار از نظر روانی انجام می شود و در صورت نیاز به مشاوره و دریافت حمایت‌های ویژه به روانپزشک معرفی می‌شوند.»
اگر ساکن گلستان و شهرهای نزدیک به این استان هستید برای مراجعه به این درمانگاه می‌توانید به کلینیک بیمارستان صیاد شیرازی مراجعه کنید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها