2109
خوردن شیرینی چه تاثیری روی پوستمان دارد؟

خوردن شیرینی چه تاثیری روی پوستمان دارد؟

1397/02/09 بازدید3484
قندی که به بدن شما وارد می‌شود، تنها دندان‌هایتان را نشانه نمی‌گیرد، بلکه دامنه آسیب‌زایی‌اش را تا پوست صورتتان هم گسترش می‌دهد. پدیده شایع «صورت شکری» زمانی رخ می‌دهد که به خاطر مصرف میزان قابل توجهی از خوراکی‌های قندی، پوستتان از آکنه پر شده و پف زیر چشمتان هر روز متورم‌تر شود. به همین دلیل محققان می‌گویند اگر صبحتان با مربا شروع می‌شود و تا شب مدام سراغ هله‌هوله‌های شیرین می‌روید، روند پیری پوستتان از آنچه که فکر می‌کنید، سریعتر می‌شود.

چطور شکر دوستی پوست را پیر می‌کند؟

به گفته محققان، غذاهای شکری که دارای شاخص گلایسمی بالا (GI) هستند، زمینه را برای نوسان چشمگیر سطح انسولین خون فراهم می‌کنند و احتمال ابتلا به دیابت و البته گرفتار پیری زودرس شدن را بالا می‌برند. از نظر آنها کربوهیدرات ساده هم درست مانند قند و شکر دشمن پوست شما هستند، زیرا مصرف آنها هم منجر به افزایش سطح انسولین بدن می شود.
مصرف زیاد شکر، نه تنها پوست را دچار مشکلات ناشی از التهاب می‌کند، بلکه بر میزان کلاژن‌سازی پوست تاثیر می‌گذارد و به همین دلیل طراوت چهره کسانی که از خوراکی‌های شیرین دل نمی‌کنند، روز به روز کمتر می‌شود. پروتئین‌های قندی، زمینه را برای ایجاد رادیکال‌های آزاد فراهم می‌کنند و میزان کلاژن و الاستینی که می‌تواند جوانی پوست را تضمین کند، کاهش می‌دهند و پوستی که به خاطر مصرف قند زیاد، خاصیت الاستیک خود را از دست می‌دهد، هر روز بیشتر چین و چروک پیدا می‌کند و زودتر از شناسنامه صاحبش، روند پیری را طی می‌کند.
به عبارت دیگر، می‌توان گفت التهاب باعث تولید آنزیم‌هایی می‌شود که کلاژن و الاستین را تجزیه می‌کنند و پوست را چروک و کدر می‌کنند. به همین دلیل محققان می‌گویند، اگر نتوانید میزان مصرف شیرینی‌جات را کم کنید، خیلی زود پوستی شکسته و پر از آکنه و چربی‌های انباشته را پیدا خواهید کرد.

از آسیب شیرینی بر پوست جلوگیری کنید

خط عمیقی که بالای لبتان ایجاد می‌شود، پوستی که یکنواختی رنگش را از دست داده، چهره‌ای که پر شده از شکاف‌های عمیق پوستی و صورتی که بیش از اندازه براق و چرب به نظر می‌رسد، همه حاصل علاقه بیش از اندازه به مصرف خوراکی‌های شیرین هستند. اگر تا امروز، بی‌رویه مواد قندی را مصرف کرده‌اید، از این به بعد علاوه بر کاهش مصرف خوراکی‌های شیرین، باید به توصیه‌های زیر هم عمل کنید. باور کنید بدون عمل کردن به این نکات، پوستتان به شکل غیرقابل ترمیمی پیر و آسیب‌دیده می‌شود.

راههای جوانسازی پوست

  • بیشتر از قبل به رژیمتان ویتامین‌های B1 و B6 را وارد کنید. این ویتامین‌ها احتمال آسیب دیدن پوست به خاطر مصرف خوراکی‌های شیرین را کمتر می‌کنند.
  • در غذاهایتان میزان قابل توجهی ویتامین C بگنجانید. این ویتامین آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد در پوست را کمتر می‌کند.
  • اگر نمی‌توانید از کربوهیدرات دل بکنید، سراغ کربوهیدرات‌های پیچیده مانند برنج قهوه‌ای و سبزیجات بروید. گزینه‌های کم گلایسمی مانند لوبیا، آجیل و غلات کامل و همچنین خوراکی‌های حاوی فیبر هم جذب شکر را به تاخیر انداخته و از پوست شما محافظت می‌کنند.
  • اگر می‌خواهید پوستی درخشان و جوان داشته باشید، به دنبال رژیم‌های غذایی چرب اما ضد التهاب بروید. مصرف چربی های سالم مانند روغن زیتون و آووکادو و خوردن غذاهای چرب اما پروتئینی مثل ماهی قزل آلا می‌تواند پوستتان را جوان کند.

ارسال نظر شما

login captcha

مطلب مفیدی بود

پربازدیدترین ها

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 هفته پیش
|
14019 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

5 روز پیش
|
5564 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

2 روز پیش
|
3606 بازدید

معلم عزیزم روزت مبارک!

نوشته

2 روز پیش
|
3536 بازدید