2109
نوشیدن آب سرد پس از شیرینی یا ترشی ممنوع!

نوشیدن آب سرد پس از شیرینی یا ترشی ممنوع!

1394/11/21 بازدید353

نی نی سایت به نقل از تسنیم: ناصر رضایی پور درباره نحوه مصرف غذا گفت: بیشتر افراد، بسیار تند و پرشتاب غذا می‌خورند. به گفته وی معمولا افراد کمتر از 10 بار لقمه‌ها را می‌جوند و درواقع، توقع دارند که کار هضم مکانیکی و لهکردن لقمه‌ها را معده به‌جای دندان‌ها انجام می‌دهد. اما دندان برای همین‌کار آفریده شده‌ است؛ بنابراین هر لقمه غذا باید خوب جویده شود.
این متخصص طب سنتی دانشگاه شاهد ادامه داد: یادمان باشد باید هر لقمه را 30 تا 40 بار بجویم تا غذا به‌صورت ماده‌ای یکدست‌شده تبدیل شده و راهی معده شود.
در افراد سالم،‌ آب آشامیدنی باید خنک باشد تا با حجم کم، بتواند تشنگی را برطرف کند. نباید آب را به یک نفس و با سرعت نوشید بلکه باید به‌تدریج و در 3 نفس نوشید.
نوشیدن آب سرد پس از شیرینی یا ترشی و پس از میوه‌های تر مثل سیب، انگور، انار، هندوانه و خربزه، موجب فساد در معده می‌‌شود.
این متخصص طب سنتی دانشگاه شاهد خاطرنشان کرد: باید نوشیدن آب در هنگام ناشتایی، وسط شب و بین خواب، پس از حرکات شدید بدنی و ورزش، بلافاصله پس از نزدیکی جنسی، همراه با غذا یا با فاصله کم از غذا پرهیز کرد چرا که اعضای داخلی بدن به‌ویژه معده و کبد را ضعیف می‌کند و توان عملکردی آنها را کاهش می‌دهد.

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 هفته پیش
|
14113 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

5 روز پیش
|
5875 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

3 روز پیش
|
4157 بازدید

معلم عزیزم روزت مبارک!

نوشته

3 روز پیش
|
4093 بازدید