2109
بیهوشی حافظه تان را کم می‌کند

بیهوشی حافظه تان را کم می‌کند

1396/12/13 بازدید736
نی نی سایت: اگر برای زایمان خود روش سزارین را انتخاب کرده‌اید و از پزشک‌تان خواسته‌اید بیهوش تان کند، بهتر است تجدید نظر کنید چون محققان می‌گویند بیهوشی می‌تواند مشکلاتی برای حافظه تان ایجاد کند.
تغییرات شناختی بعد از جراحی جزئی هستند و- در بیشتر مواقع حتی بدون علامت است- و اصولا وابسته به سطح هوشیاری فرد هستند. اما گروه تحقیقاتی دانشگاه ویسکانسین-مدیسن، بعد از مطالعه‌ای 4 ساله متوجه شدند حافظه فوری افرادی که سابقه جراحی دارند، با سرعت بیشتری ضعیف می‌شود.
در این پژوهش 964 داوطلب با میانگین سنی 54 سال و بدون هیچ نشانه‌ای از آلزایمر، زوال عقل یا صدمات شناختی قبل از عمل جراحی شرکت داشتند. در بررسی دوباره دانشمندان، 312 نفر از این افراد حداقل تحت یک عمل جراحی قرار گرفتند و 652 نفرشان همچنان سابقه هیچ جراحی نداشتند.
به این ترتیب محققان با انجام مطالعات مختلف متوجه کاهش حافظه فوری طی 4 سال بعد از جراحی این افراد شدند. ضمن اینکه حافظه 18 درصد از کسانی که حداقل یکبار جراحی شده بودند، غیرعادی توصیف شد.
محققان با جمع‌بندی نتایج این تحقیق اعلام کردند کسانی که سابقه عمل جراحی و بیهوشی دارند، احتمالا بیشتر از دیگران آزمایش‌های نوروپاتولوژیک (خصوصات عصبی پاتولوژیک) حافظه و عملکرد اجرایی مربوط به آن را خراب می‌کنند.

ارسال نظر شما

login captcha

بیهوشی برای عمل بینی هم باعث ضعیف شدن حافظه میشه؟

من کاملا این نظر رو تایید میکنم.چون خودم حافظه بلند مدتم از دست دادم با بیهوشی سزارین.

پربازدیدترین ها