2109
 با کودک به کدام کشور سفر کنیم؟/ 6نکته اساسی برای سفر به خارج از کشور

با کودک به کدام کشور سفر کنیم؟/ 6نکته اساسی برای سفر به خارج از کشور

1394/11/26 بازدید5036

نی‌نی سایت: در چند سال اخیر سفر به خارج از کشور نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده و علاقه به گردش و تفریح و خرید در کشورهای دیگر بسیاری را در تعطیلات باستانی نوروز به آن طرف مرزها می‌کشاند. اما هنوز هم اطلاعات بسیاری از ما در مورد سفر به خارج از کشور محدود است و اغلب مادران در مورد سفر خارجی با بچه‌های کوچک دچار تردید و نگرانی هستند.

احتمالا برخی از این نگرانی‌ها به اطلاعات ناکافی یا انتخاب‌های نادرست برمی‌گردد وگرنه نفس سفر کردن با کودک در مدل داخلی با خارجی آن تفاوت چندانی ندارد. اگر در انتخاب خود جوانب مختلف را خوب بسنجید و به جای آنچه «می‌خواهید» روی آنچه «می‌توانید» تمرکز کنید، با در نظر گرفتن شرایط واقعی‌تان می‌توانید یک سفر خوب داشته باشید. سفری که یک تجربه بی‌نظیر به کودک‌تان می‌دهد و در کنار آن موجب تجدید قوای شما و تمدد اعصاب‌تان خواهد شد. 
در این مطلب چند نکته مهم را که برای انتخاب مقصد و شرایط سفر لازم است، یادآوری می‌کنیم:

1. قصد سفر را مشخص کنید: یکی از مهم‌ترین نکات در انتخاب مقصد سفر این است که ابتدا قصدتان را از سفر به طور واضح و روشن مشخص کنید، چون هر جایی به نسبت شرایط و موقعیت مناسب نوعی از سفر است. مثلا اگر شما می‌خواهید مدتی را به استراحت بپردازید و آرامش داشته باشید و بیشتر از هوای خوب و یک ساحل آرامش‌بخش در کنار ماساژ و استخر بهره‌مند شوید باید به یک شهر ساحلی سفر کنید (شهرهای ساحلی ترکیه، تایلند، بالی و...) اما اگر عاشق این هستید که گشت و گذار کنید، در کوچه‌پس‌کوچه‌ها بچرخید و به کافه‌ها سر بزنید، از موزه‎ها دیدن کنید یا به خرید بروید باید شهرهای دیگری را انتخاب کنید (مانند استانبول، پاریس، لندن، مالزی و...).
در این مورد باید واقع بین باشید ممکن است شما عاشق گشت و گذار و خرید باشید اما یک بچه یک ساله بهانه‌گیر که تمام مدت در بازار در حال آرام کردنش هستید، سفر را به شما تلخ می‌کند. 

2. درباره آب‌وهوا تحقیق کنید: شاید اهمیت توجه به این فاکتور در انتخاب مقصد چندان به چشم نیاید اما تحقیق در مورد وضع آب‌وهوا باید جزو اولویت‌های نخست شما باشد. وقتی شما جایی را با آب‌وهوای مناسب انتخاب می‌کنید، ممکن است متوجه این موضوع نشوید که این فاکتور چقدر در خوب طی شدن سفر به شما کمک کرده است، اما مطمئن باشید که یک آب‌وهوای نامناسب تمام سفر شما را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد. سفر کردن به یک جای سرد که باید دائما مراقب باشید که کودک‌تان سرما نخورد یا جایی که آب‌وهوای خیلی شرجی دارد و او را کلافه می‌کند کار عاقلانه‌ای نیست. مقصدی را انتخاب کنید که خودتان و کودک‌تان با لباس‌های راحت و با حظ از هوا روزهای سفر را سپری کنید. 

3. غذا را فراموش نکنید: بدون شک یک قسمت مهم در خاطره‌انگیز بودن یک سفر استفاده از خوراکی‌ها و غذاهای لذیذ است. باید کشوری را انتخاب کنید که بیشترین سازگاری را با ذائقه و سلیقه غذایی شما داشته باشد تا هر روز برای وعده‌های غذایی درمانده نشوید که چه می‌توان خورد؟ کشورهایی مانند تایلند یا چین چندان وجوه مشترکی با سلیقه غذایی ما ندارند و این ممکن است برای شما مشکل‌آفرین باشد مگر اینکه آدم اهل ریسکی باشید که از چشیدن طعم‌های جدید استقبال می‌کند. برای کودک‌تان نیز به تناسب غذای کمکی که مصرف می‌کند می‌توانید به اندازه مصرف دو،سه را آماده کرده و همراه خود ببرید. 

4. تحمل کودک‌تان را بسنجید: برای انتخاب مقصد بهتر است به تعداد روزهای سفر هم توجه کنید ممکن است کودک شما یک سفر سه روزه را در هر شرایطی به خوبی تحمل کند و شما را چندان اذیت نکند اما بعد از این زمان را بیشتر به اذیت و آزار و بهانه‌گیری بگذراند.

5. امکانات بیشتر، سفر بهتر: ممکن است شما با یک بودجه مشخص انتخاب‌های متعددی برای سفر داشته باشید که در شرایط و امکانات با هم متفاوت هستند. به عنوان مثال بتوانید به ترکیه سفر کنید با تمام امکانات رفاهی یا به پاریس با کمی سختی و قناعت! توصیه ما به شما این است که وقتی همراه کودک به سفر می‌روید حتما مقصد با امکانات بیشتر را انتخاب کنید چون بچه تحمل سختی را ندارد و دیگر نمی‌توانید مانند قبل که با همسرتان به سفر می‌رفتید و برای کم شدن هزینه‌تان کمتر از تاکسی استفاده می‌کردید یا به هتلی با امکانات محدودتر به جای یک هتل مجهز می‌رفتید، رفتار کنید.

6. نیازهای سفر هوایی را بشناسید: سفرهای خارجی اغلب با هواپیما انجام می‌شود پس بهتر است قبل از سفر درباره امکانات رفاهی هر هواپیما، نیازهای کودک‌تان در حین پرواز، وسایل ضروری که می‌توانید با خود به داخل هواپیما ببرید، وزن بار مجازتان، ساعت مناسب سفر برای کودک و... تحقیق کنید. در این راه می‌توانید از مطلبی که پیش از این با عنوان «بچه‌دارها با قطار سفر کنند یا هواپیما؟» در سایت منتشر شده بود، نیز بهره ببرید.

ارسال نظر شما

login captcha

ترکیه و شهر آنتالیا در نوروز واسه سفر با کودک خیلی خوبه . هتل ها برنامه های خاصی دارند واسه بچه ها

سلام من میخوام برم سفر البته داخلی 

کجا رو پیشنهاد میکنید دوستان ؟

پربازدیدترین ها

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

6 روز پیش
|
6218 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 هفته پیش
|
14229 بازدید

معلم عزیزم روزت مبارک!

نوشته

3 روز پیش
|
4695 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

3 روز پیش
|
4691 بازدید