2109
نکات مهم و اساسی در طراحی یک کارت ویزیت مناسب

نکات مهم و اساسی در طراحی یک کارت ویزیت مناسب

1401/05/26 بازدید381

کارت ویزیت، صفحه کوچک اما بسیار مهمی است که همه چیز درباره شما را به مخاطب معرفی می­کند. این ابزار بازاریابی همیشه همراه شما خواهد بود و اگر به درستی طراحی شود می­تواند مخاطبان زیادی را مجذوبتان کند. برای آنکه بتوانید کارت ویزیت جذاب، کاربردی و متناسب کسب‌وکار خود داشته باشید باید آن را به یک طراح حرفه­ای بسپارید که بتواند آن را به صورت وکتور و به بهترین شکل طراحی و آماده کند.

 

اهمیت طرح کارت ویزیت برای کسب‌وکارها

درست است که امروز فضای اینترنت برای بازاریابی بسیار ایده­ال‌تر است اما همچنان کارت ویزیت جایگاه خود را حفظ کرده است و شما می‌توانید آدرس شبکه­های اجتماعی خود را روی آن قرار دهید و با یک تیر دو نشان بزنید. این کارت همیشه در دسترس است و دیگر دردسرهای به همراه داشتن قلم و کاغذ برای یادداشت شماره تلفن و آدرس و ... را ندارید و در لحظه می‌توانید خودتان را معرفی کنید. از طرفی ممکن است بین افراد زیادی دست به دست شود که سبب تبلیغات بیشتری می­شود. مهم‌ترین ویژگی کارت ویزیت این است که برای هر حرفه­ای در هر حوزه­ای قابل استفاده است و می‌توانید به‌آسانی از آن بهره­مند شوید.

معیارهای انتخاب طرح وکتور کارت ویزیت

در زمان طراحی کارت ویزیت حتماً از وکتور استفاده کنید تا فایل­هایی با حجم کم داشته باشید که به صورت مستقل می­باشند؛ یعنی بدون افت کیفیت و با ریزترین جزئیات می‌توانید طراحی‌های روی کارت را بزرگ و کوچک کرده و حتی تغییر دهید. این طرح رزولوشن بالایی دارد و به همین خاطر بهترین گزینه است؛ اما شما در هنگام چاپ کارت ویزیت با یک چالش بزرگ مواجه خواهید شد و آن طرح وکتور کارت ویزیت است. برای آنکه بتوانید از پس این چالش برآیید و بهترین طرح را برای خودتان انتخاب کنید بهتر است یک سری معیارها را در نظر بگیرید. مهم‌ترین این معیارها عبارت‌اند از:

تکراری نباشد

هرگونه کپی‌برداری و تکرار در طراحی می­تواند تأثیر عکس بر روی کسب‌وکار شما داشته باشد. خلاقیت طراحی وکتورتان باید به صورت منحصربه‌فرد باشد. حتی کپی‌برداری از طرح­های خارجی هم اشتباه و ممنوع است. خودتان باشید و طرح خودتان را استفاده کنید.

از تصاویر اشخاص و محصول استفاده نکنید

 استفاده از عکس یک شخص یا محصول ضمن آنکه تصور کاربران را از شما محدود می­کند یک ایده بسیار قدیمی است که دیگر کارایی ندارد. رعایت نکردن این نکته می­توان پرستیژ کاری شما را پایین آورد و در نهایت یک کارت بدون جذابیت و مدرن خواهید داشت.

برش بزنید

این بهترین و راحت‌ترین کاری است که می‌توانید برای طراحی وکتور کارت ویزیت از آن استفاده کنید. برش زدن کارت مطابق با طرح‌های هندسی و ... بسیار شیک و چشمگیر است. البته این برش باید به‌گونه‌ای باشد که فضای کارت جهت درج اطلاعات را محدود نکند. شما باید لوگو، اسم مجموعه، شماره تماس، ایمیل و آدرس پیج و... را روی کارت قرار دهید. این اطلاعات باید به گونه­ای با طرح ترکیب شوند که در نگاه اول خودنمایی کرده و بیننده را جذب خود کنند.

کارت تک‌رو داشته باشید

درست است که می‌توانید وکتور را برای هر دو سمت کارت طراحی کنید اما یک سمت آن را مدنظر قرار دهید. سمت پشت کارت را خالی نگه دارید تا افراد بتوانند به عنوان یادداشت نکات مهمی را که از کسب‌وکار شما برایشان اهمیت دارد روی آن یادداشت کنند.

نکات مهم در طراحی کارت ویزیت چیست؟

طرح روی کارت ویزیت اولین چیزی است که نگاه‌ها را به خود خیره می­کند. شما در طراحی آن باید نکات بسیاری را مد نظر قرار دهید که عبارت‌اند از:

  1. یک تایپوگرافی مناسب انتخاب کنید که با سبک کاری شما و کارتتان و همچنین متنی که روی آن می‌نویسید هماهنگ باشد و موجب حواس‌پرتی از اصل مطلب نشود. باید خوانا باشد و به راحتی دیده شود.
  2. به صورت وکتور طرح خارجی کارت را آماده کنید تا بتوانید در صورت نیاز آن را تغییر دهید. حال بعد از آماده کردن طرح خارجی کارت می‌توانید اطلاعات را درون آن قرار دهید و امتحان نمایید که چه تمی برای آن مناسب است.
  3. مرزها را رعایت کنید. در زمان طراحی کارت ویزیت نباید نوشته‌ها از گوشه کارت بیرون بزند و همه چیز باید در بخش مرکزی کارت باشد.
  4. وضوح و کیفیت بالا، الزام هر کارت ویزیتی است. هرچه کارت شما باکیفیت‌تر باشد بیشتر به هدف بازاریابی خودتان نزدیک خواهید شد و نگاه تماشاگر را خسته نخواهد کرد.

جمع‌بندی

می­خواهید یک طرح لایه باز از کارت ویزیت خود داشته باشید یا یک وکتور جذاب؟ به دنبال طرح­های ساده و مدرن هستید یا می­خواهید یک کارت ویزیت خاص داشته باشید؟ پارس گرافیک انواع خدمات طراحی کارت ویزیت را با قیمت بسیار مناسب و به صورت آنلاین برایتان عرضه می­کند که می‌توانید با چند کلیک سفارش خود را ثبت کنید. امکان اصلاح و ویرایش طرح اجرا شده هم طبق خواسته شما وجود دارد. این یک فرصت طلایی است تا بتوانید به بازاریابی موفق دست یابید. طراحان پارس گرافیک با سال­ها تجربه و مهارت بی­نظیر کارت ویزیتی متناسب با سلیقه مخاطبان شما و با رعایت اصول روانشناختی و استانداردهای طراحی کارت برایتان آماده می­کند. بی­شک در نگاه اول پی خواهید برد که این طرح همان چیزی است که به دنبالش هستید. یک‌بار امتحان کنید و برای همیشه با دیدن کارت ویزیت خود از انتخابتان لبخند رضایت بزنید.

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

6 روز پیش
|
6133 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 هفته پیش
|
14203 بازدید

معلم عزیزم روزت مبارک!

نوشته

3 روز پیش
|
4574 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

3 روز پیش
|
4567 بازدید