2109
کتابی برای هپنوتیزم کردن کودکان بدخواب

کتابی برای هپنوتیزم کردن کودکان بدخواب

1394/05/27 بازدید678

 براساس گزارش ساینس الرت،‌ کتاب "خرگوشی که می‌خواهد بخوابد: شیوه‌ای جدید برای به خواب بردن کودکان"، درحال حاضر پرفروشترین کتاب آمازون در آمریکا و بریتانیا به شمار می‌رود. این کتاب نه‌تنها اولین‌کتاب بدون ناشری است که توانسته به پرفروشترین آمازون تبدیل شود،‌بلکه احتمالا تنها کتاب پرفروشی است که به پدر و مادرها یاد می‌دهد چگونه با استفاده از هیپنوتیزم و تکنیک‌های روانشناسانه کودکان خود را به خواب ببرند.

 

به دور از تمامی تفکرات منفی که بزرگسالان نسبت به هیپنوتیزم دارند، این کتاب درحقیقت شبیه به تمامی کتاب‌های داستانی است که در هنگام خواب برای کودکان خوانده می‌شوند، دارای تصویرگری‌های کودکانه و داستانی قابل پیشبینی و ساده است: خرگوشی به نام راجر از عمویش یان و دیگر دوستانش کمک می‌گیرد تا بتواند شب‌ها بخوابد. اما آنچه این داستان را از دیگر کتاب‌های داستان‌های کودکانه متفاوت ساخته، استفاده از الگوی زبانی خاصی است که مخصوص خواب‌آلوده ساختن کودکان طراحی شده‌است. نویسنده همچنین در میان داستان توصیه‌هایی درباره نحوه بهتر خواندن داستان برای پدرها و مادرها دارد. به گفته کارل-جان فورسن ارلین نویسنده کتاب، استفاده از تکنیک‌های روانشناسانه از قبیل تاکید بر برخی از واژه‌ها،‌ بیان آرام و کند واژه‌ها، و نمایش برخی از اشاره‌ها از قبیل خمیازه‌کشیدن در کنار یکدیگر به خواب‌آلوده ساختن کودکان کمک خواهند کرد.

 

وی می‌گوید ایده استفاده از این تکنیک در سفر طولانی که به همراه مادرش داشته به ذهنش رسیده و آن را روی تکه دستمالی یادداشت کرده‌است،‌اما تکمیل داستان و منتشر کردن آن سه و نیم سال زمان برده‌است تا وی بتواند از تمامی تکنیک‌های رواشناسانه موجود در ترتیب و نظمی دقیق استفاده کند؛‌ تکنیک‌هایی که به کودک کمک می‌کنند تمرکز کرده و به بخشی از داستان تبدیل شوند تا به همراه خرگوش خواب‌آلوده شده و به خواب بروند. این کتاب به گفته نویسنده‌اش به کودکان کمک می‌کند تا با کمک گرفتن از نیروی تخیل روی خواب و آرامش تمرکز کنند و حتی زمانی که داستان برای آنها خوانده نشود نیز راحت‌تر به خواب خواهند‌ رفت.

 

منبع: همشهری آنلاین

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها