2109
دستمال های کاغذی را جمع کنید

دستمال های کاغذی را جمع کنید

1394/02/23 بازدید2493

زمانی که شما تبدیل به پدر یا مادر می‌شوید، خیلی زود متوجه می شوید که مهارت های زیادی را یاد گرفته اید که باید آن‌ها را یاد بدهید و یا  منتقل کنید و مسئولیت آموزش کودکتان اکنون بر عهده شماست. مهارت‌های ساده‌ای مثل فین کردن که برای بزرگسالان یک کار بسیار پیش پا افتاده تلقی می‌شود، ممکن است همانند یادگیری یک زبان خارجی برای یک کودک نوپا سخت و پیچیده به نظر بیاید! برای کودک خود نحوه انجام این کار را با حوصله و دقیق توضیح دهید.

 

 

به جای این که خودتان را در یک مبارزه سخت قرار دهید، می توانید به کودکتان کمک کنید تا بتواند بینی خودش را تمیز کند.

 

1.دستمال های کاغذی را جمع کنید

بهترین روش این است که گرفتن بینی را مرحله به مرحله به کودک خود آموزش دهید.

به جای این که صورت کودکتان را با انبوهی از دستمال ها بپوشانید، از فرصتی استفاده کنید و به کودکتان  نفس کشیدن و دمیدن هوا از طریق بینی را یاد بدهید. اغلب اوقات بچه ها هنگامی که خیلی هیجان زده هستند، دم و بازدم های سریعتری دارند. با یک اسباب بازی یا صورتک خنده دار او را به هیجان بیاورید و درست هنگامی که در حال بازدم است و در حال بیرون دادن هوا از بینی است، با یک جمله جالب او را تشویق کنید در دستمال کاغذی فین کند.

انجام این کار به طور منظم به کودکان کمک می‌کند مفهوم خارج کردن هوا از بینی را، مانند مهارت های دیگری چون دست تکان دادن یا دست زدن، متوجه شوند.

 

2.از زمان های حمام کردن استفاده کنید

حمام کردن، بهترین زمان برای کودک شماست تا یاد بگیرد چگونه می تواند هوا را از بینی خود خارج کند. کودک شما با قرار دادن بینی خود پایین تر از سطح آب و دمیدن در آن می تواند حباب هایی را در آب ایجاد کند.

 

3.از آینه استفاده کنید

با این که شما اطمینان دارید که خارج کردن هوا از بینی نتیجه ای را در پی دارد، اما درک این موضوع برای کودکان دشوار است. ممکن است آنها از این موضوع که عطسه میتواند راه تنفسی آنها را باز کند و به راحت تر نفس کشیدن آنها کمک کند، و چیزی از بینی آنها خارج خواهد شد آگاهی نداشته باشند.

دفعه بعد که کودکتان دچار گرفتگی بینی شد، او را در مقابل آینه قرار دهید و اگرچه ممکن است کمی چندش آور به نظر برسد اما از او بخواهید به فین کردن ادامه دهد تا مایع مخاطی خارج شده از بینی اش را ببیند.

 

4.مسیر مسابقه ای را مشخص کنید

راه دیگر برای اینکه فین کردن را به کودک خود آموزش بدهید،  این است که مسیر مسابقه ای را مشخص کنید، و در صورتی که این کار را به درستی انجام داد، هدیه ای را در خط پایان برای او در نظر بگیرید.

 

5.مسئولیت را به او واگذار کنید

همانطور که با تشویق های شما ، کودکتان هر بار در بستن بندهای کفش خود بهتر عمل میکند، اگر شما در این زمینه نیز به درستی رفتار کنید، او از انجام این کار(فین کردن) احساس بهتری خواهد داشت. تا جایی که میتوانید خلاق عمل کنید، برای کودک خود دستمال های مخصوص، جعبه های دستمال کاغذی زیبا و تزئینی یا دستمال های مرطوبی که به هنگام فین کردن احساس راحتی داشته باشد تهیه کنید و یا به او اجازه دهید خود او جعبه دستمال کاغذی یا دستمال مرطوب  را آن گونه که دوست دارد در اتاقش قرار دهد تا هنگامی که به آن نیاز دارد بدون کمک شما بتواند از آن استفاده کند.

 

 

 

 

 

تحریریه نی نی سایت

 

 

ارسال نظر شما

login captcha
میتونید به بچه بگید یه شمع رو تصور کنه. و سعی کنه با بینی اون شمع رو فوت کنه!

پربازدیدترین ها