2109
مثال واقعی برای هزینه بازسازی یک خانه 90 متری

مثال واقعی برای هزینه بازسازی یک خانه 90 متری

1 هفته پیش بازدید276

در این مقاله هزینه بازسازی کامل یک خانه 90 متری به صورت دقیق و جزئی برآورد شده است. هزینه هایی که در این مطلب وجود دارد، یکی از دقیق‌ترین قیمت‌های موجود است.

بازسازی یک خانه 90 متری چقدر هزینه دارد؟

در حال حاضر هزینه بازسازی کامل یک خانه 90 متری حدود 900 میلیون تومان تخمین زده شده است. برآورد صورت گرفته بر اساس یک مثال واقعی می‌باشد که شرکت ابنیه طراحان نصر باتوجه به بازدید از این واحد 90 متری، پیش فاکتور دقیق از ریزهزینه‌های بازسازی ساختمان را ارائه نموده است. (در سال 1402)

نکته جالب توجه در پیش فاکتور ارائه‌شده این است که هزینه هر آیتم به صورت جزئی درج شده است که نشان از دقیق بودن آن دارد.


 

1-هزینه تخریب

هزینه تخریب بخش‌های موردنیاز در بازسازی این خانه 90 متری و حمل نخاله‌های حاصل از آن حدود 46 میلیون تومان برآورد شده است. تخریب کف سرویس‌ها و گچ‌بری‌های قدیمی و... در هزینه لحاظ شده است.

2- هزینه بازسازی حمام و سرویس بهداشتی

با توجه به پیش فاکتور ارائه شده برای بازسازی این واحد 90 متری، هزینه مربوط به بازسازی حمام و سرویس بهداشتی حدود 100 میلیون تومان برآورد شده است.

3- هزینه بازسازی آشپزخانه

هزینه بازسازی آشپزخانه این واحد 90 متری شامل کاشی بین کابینتی، هود، سینک و... (به جز هزینه مربوط به کابینت) حدود 20 میلیون تومان خواهد شد.

4- هزینه کابینت و کمد دیواری

در برآورد قیمت بازسازی هر خانه ای، حجم کارهای ام دی اف،کابینت آشپزخانه، کمد دیواری در قیمت نهایی خیلی تاثیر گذار هست. برای این واحد، کابینت از نوع هایگلس با صفحه رویه کورین لحاظ شده است و در اتاق‌ها نیز کمد دیواری با تخت تاشو درنظر گرفته شد. یک جاکفشی MDF با ابعاد 85/2 در 25/2 متر نیز در پیش فاکتور به چشم می‌خورد.

دو آیتم مربوط به تخت تاشو سبب شده است تا هزینه‌های این بخش به 275 میلیون تومان برسد. البته با توجه به پلانی که در پیش فاکتور دیده می‌شود به نظر می‌رسد که این آیتم با توجه به ابعاد اتاق‌ها به کارفرما پیشنهاد شده است تا فضای آن‌ها بیشتر از این کوچک نشود.

5- هزینه سرامیک کف

هزینه سرامیک کف 80*80 برای این واحد 90 متری، حدود 75 میلیون تومان درج شده است.

6- هزینه لوله کشی و تاسیسات برقی

با جمع آیتم‌های مربوط به لوله کشی، برق کشی، هالوژن، کلید و پریز و سایر آیتم‌های مربوط به تاسیسات به عددی حدود 74 میلیون تومان خواهیم رسید که برای بازسازی یک واحد 90 متری، معقول و منصفانه است.

7- هزینه رنگ آمیزی

هزینه نقاشی این واحد 90 متری (سقف و دیوارها) 29 میلیون تومان قید شده است و با توجه به اینکه آیتم با عنوان کاغذ دیواری در پیش فاکتور دیده نمی‌شود، به نظر می‌رسد که کارفرمای این پروژه، علاقه‌ای به کاغذ دیواری نداشته است.

8- هزینه تی وی وال

50 میلیون تومان؛ قیمتی که برای تی وی وال ارائه شده است نیز منطقی به نظر می‌رسد. متریالی که در پیش فاکتور برای این بخش در نظر گرفت شده است (ترمووال با چوب طبیعی، سرامیک اسلب، کمد هایگلس و نورپردازی)، درجه 1 و مرغوب است و به نظر می‌رسد طراحی کامل و با جزئیات زیادی برای آن انجام شده است.

9- هزینه کولر گازی

یکی از آیتم‌های پر هزینه در قیمت بازسازی این واحد 90 متری، هزینه مربوط به کولر گازی (یک دستگاه 24000 و دو دستگاه 12000) است که در صورت حذف آن، حدود 120 میلیون در هزینه‌ها صرفه جویی خواهد شد. البته احتمالا این آیتم به خاطر جوابگونبودن کولر آبی و به درخواست کارفرما اضافه شده است.

10- هزینه سقف کاذب کناف و نورپردازی

در پیش فاکتور ارائه شده برای بازسازی این خانه 90 متری، برای بخش های مختلف، دورباکس و سقف کاذب از نوع کناف قید شده است و هزینه آن حدود 49 میلیون تومان برآورد شده است. البته بهتر باز هم یادآوری شود که تاریخ این پیش فاکتور مربوط به اواسط سال 1402 است.

11- هزینه پنجره دوجداره

یکی از آیتم های کاربردی و مفید برای بازسازی این خانه 90 متری، تعویض پنجره های قدیمی با پنجره یو پی وی سی است که یکی از برندهای با کیفیت برای این آیتم درنظر گرفته شده است و 46 میلیون تومان هزینه به دنبال خواهد داشت.

12- هزینه درب ورودی و اتاقی

در هزینه بازسازی این خانه و پیش فاکتور ارائه شده، هزینه دو لنگه درب روکش چوب MDF به همراه یراق آلات، دو لنگه درب ضد آب سرویس و حمام و درب ضد سرقت ایرانی، 42 میلیون برآورد شده است که رقم آن منطقی به نظر می‌رسد.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 هفته پیش
|
14006 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

5 روز پیش
|
5511 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

2 روز پیش
|
3514 بازدید