2109
فواید چرب کردن کف پا با روغن

فواید چرب کردن کف پا با روغن

1 هفته پیش بازدید430

چرب کردن پا

یکی از مهم‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین فواید چرب کردن کف پا با روغن، داشتن خواب بهتر و با کیفیت‌تره. اگه شبا بی‌خواب می‌شین و یا در به خواب رفتن مشکل دارین، یا تو رختخواب احساس بی قراری می‌کنین، ماساژ پاهاتون با روغن قبل از خاموش کردن چراغ‌ها می‌تونه به شما کمک کنه که خواب بهتری داشته باشین.

چرب کردن پا

چرب کردن کف پا با روغن و ماساژ دادن پاها هر شب قبل از خواب یه کار بزرگ  و وقت‌گیری محسوب نمیشه. این پروسه ممکنه فقط سه تا پنج دقیقه طول بکشه. اما، اگه وقت دارید، بهتره که هر پا رو به مدت 10 تا 20 دقیقه ماساژ بدین تا تاثیر فوق العاده اون رو ببینید. با این کار علاوه بر این که به پاهاتون عشق نشون می‌دین، در واقع به نوعی همه اندام‌های داخلی‌تون رو هم دوست خواهید داشت. این یه علمه، رفلکسولوژی! در واقع با روغن مالی و ماساژ کف پاهاتون از نقاط فشار در پاها برای تحریک قسمت‌های خاصی از بدن استفاده می‌کنین. وقتی که هر پا رو به خوبی ماساژ می‌دین، اندام‌های مرتبط با این نقاط فشار رو هم ماساژ می‌دین.

فواید چرب کردن کف پا با روغن و ماساژ اون

چرب کردن کف پا با روغن و ماساژ پاها می‌تونه دارای اثرات مفیدی به شرح زیر باشه:

  • کاهش استرس و اضطراب
  • رهایی از تنش عضلانی
  • خواب عمیق‌تر
  • بهبود گردش خون
  • هضم بهتر
  • کف پای نرم‌تر
  • پا درد کمتر.

به منظور چرب کردن کف پا از چه روغنی استفاده کنیم؟

لازم نیست پول زیادی رو برای روغن مالی کردن کف پاهاتون خرج کنید، اگرچه این کار رو هم می‌تونید انجام بدید، بستگی به خودتون و بودجه‌ای که مدنظرتون هست، داره. می‌تونید یه روغن ساده مثل روغن نارگیل، کنجد، کرچک، زیتون یا حتی آفتابگردان رو از فروشگاه مواد غذایی محلی خودتون تهیه کنید.

پوست شما بزرگترین اندام شماست و هر چیزی که روی پوست‌تون  استفاده می‌کنید مثل غذا در جریان خون شما هضم می‌شه. پس استفاده از روغن‌های ارگانیک برای این منظور بهتر و ایده‌آل‌تره. تو این مورد مطمئن بشید که از مصرف روغنی که پوست شما رو تحریک می‌کنه یا منبعی داره که به اون حساسیت دارید، پرهیز کنید. اگه تمایل به داشتن پاهایی گرم تو شب دارید، نارگیل انتخاب خوبیه. اگه تمایل به سردی پاها دارید، آفتابگردان یا کنجد به خوبی جواب می‌ده. اگه مطمئن نیستید که از چه روغنی استفاده کنید، روغن کنجد یا کرچک معمولاً برای اکثر افراد مفیده. آزمایش کنید تا ببینید کدام نوع از این روغن‌ها برای شما مفید هستن. اگه بوی این روغن‌ها رو دوست ندارید، می‌‌تونید چند قطره از اسانس مورد علاقه خودتون رو باهاش میکس کنید.

اگه از گرم کننده روغن به منظور چرب کردن کف پا استفاده می‌کنید، یک قاشق غذاخوری روغن اضافه کنید و اجازه بدین به مدت پنج تا 10 دقیقه گرم بشه. اگه گرم کننده روغن ندارید، می‌تونید بطری روغن خودتون رو در حمام آب داغ قرار بدین. در هر صورت، مطمئن بشید که دمای روغن به اندازه کافی برای قرار گرفتن روی پوست شما مناسبه.

تکنیک چرب کردن کف پا با روغن

فواید روغن زیتون برای پا

در اینجا دو گزینه برای چرب کردن کف پا و ماساژ اون ارائه شده. مراحل رو روی هر دو پا به طور همزمان یا یکی یکی انجام بدین.

گزینه 1: وقتی من سه تا 15 دقیقه برای این کار وقت دارم

پاهاتون رو با دستمال یا در وان حمام بشورید. با مقدار کمی روغن، مچ پا و قسمت بالایی پا رو بمالید. با استفاده از کمی روغن بیشتر، شروع به ماساژ دادن مچ پا با حرکات دایره‌ای در اطراف هر مچ کنید. مفاصل رو با حرکات دایره‌ای و استخوان‌های بلند رو با حرکت خطی ماساژ بدین. حالا شروع به ماساژ قسمت رویی پا کنید و از انگشتای پا تا مچ پا به جلو و عقب حرکت کنید. هر انگشت پا رو نیشگون بگیرید و ماساژ بدید. کف پا و پاشنه پا رو ماساژ بدین. انگشتای دست‌تون رو بین انگشتای پا در هم بپیچید و مچ پا رو در هر دو جهت بچرخونید. حالا این کار رو با دست و پای مخالف انجام بدین. قبل از حرکت حتما جوراب بپوشید تا لیز نخورید.

گزینه 2:  من از این کار یه شب آروم برای خودم می‌سازم

یه وان کوچک رو با آب گرم، یک هشتم قاشق چایخوری زنجبیل له شده و یک چهارم قاشق چایخوری نمک اپسوم یا نمک دریا پر کنید. هم بزنید تا حل بشه. حالا پاهای خودتون رو در وان قرار بدین و 20 تا 30 دقیقه استراحت کنید. پاها رو از وان خارج و خشک نمایید. مراحل بالا رو دنبال کنید و هر پا رو جداگانه ماساژ بدین.

امیدواریم که تا حدودی با فواید چرب کردن کف پا آشنا شده باشید. مطالب مرتبط دیگه رو می‌تونید تو وب سایت ما مطالعه کنید:

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 هفته پیش
|
13974 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

5 روز پیش
|
5407 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

2 روز پیش
|
3351 بازدید