2109
مهر مادرانه دو بانوی نیکوکار چتر حمایتی 100 کودک ایزوله درالبرز

مهر مادرانه دو بانوی نیکوکار چتر حمایتی 100 کودک ایزوله درالبرز

1393/09/16 بازدید571

 به گزارش ایرنا، برای دیدن یک مرکز نگهداری کودکان ایزوله به همراه جمعی از دانشجویان مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر البرز عازم مشکین دشت کرج شدم، مرکزی که از طفل هشت ماهه تا نوجوان 14 ساله در آن نگهداری می شود.


کودکان ناتوان ذهنی کمتر از محیط پیرامونی خود چیزهایی می دانستند و تنها برخی با خنده های پرستاران و بازدیدکنندگان خنده برلبانشان نقش می بست و برخی هم در عالم درون خود فرو رفته بودند.

با نگاه به صحنه های پیرامونی از نحوه مراقبت آنان می توان حدس زد که کاری سخت و دشوار است و نگهداری از آنان کار هر کسی نیست، ایثار، صبر ، حوصله و طاقت فراوان

نیاز دارد.

پرستاران در یک فضای دلگیر و طاقت فرسا، مادرانه دور شمع وجود کودکان می چرخیدند و به نیازهایشان رسیدگی می کردند.

پوری و مریم خزائلی دوخواهر 73 ساله و 58 ساله با آگاهی به این موضوع که نگهداری از کودکان ایزوله کاری بس دشوار است اما در سال 77 تصمیم خود را برای راه اندازی مرکز نگهداری کودکان ایزوله درمشکین دشت استان البرزعملی کردند.

خواهر بزرگتر یعنی پوری خزایلی، کارمند شبکه بهداشت و درمان کرج بوده و مریم خزایلی یعنی خواهر کوچکتر کارشناس آزمایشگاه بوده است.

شاید دوران فراغت از کارمندی برای بسیاری تمرکز بر رفاه و رسیدگی به امور شخصی باشد لیکن این دوخواهر مسیر دشوار اما سعادتمندی را در پیش گرفتند تا در گوشه ای از البرز پرجمعیت ، رنج و محنت کودکانی را بردوش کشند که نگهداری آنان حتی برای والدینشان سخت است.

دو خواهر تمام سرمایه زندگی را وقف این کودکان کرده اند تا بتوانند رفاه نسبی برایشان ایجاد کنند، اکنون یکصد کودک و نوجوان در این مرکز نگهداری می شوند که 52 نفر آنان دختر و 48 نفر پسر هستند.

'محمود جوهری ' از کارشناسان مرکز نگهداری کودکان ناتوان ذهنی به خبرنگار ایرنا گفت : 30 تن از این کودکان و نوجوانان فاقد سرپرست هستند که هزینه آنان از سوی بهزیستی تامین می شود.

وی افزود:هزینه مابقی توسط دو خواهر متولی مرکز و خانواده ها تامین می شود، برای نگهداری هریک از این کودکان ماهانه سه میلیون و 600 هزار ریال نیاز است.

جوهری گفت : 40 پرستار و کارشناس در این مرکز به کودکان و نوجوانان ایزوله و ناتوان ذهنی خدمات دهی می کنند.

با خود گفتم اگرچه نمی توان هر روز دست نوازش برسراین کودکان و نوجوانان ناتوان ذهنی کشید لیکن با پرداخت کمکی ناچیزبه مرکز نگهداری کودکان ناتوان ذهنی مشکین دشت حداقل در دستگیری از آنان می توان سهیم بود.
منبع: خبرگزاری ایرنا

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

6 روز پیش
|
10408 بازدید

چطور بعد از زایمان شکم تخت داشته باشیم؟

ریپورتاژ

5 روز پیش
|
9245 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

1 هفته پیش
|
9353 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

1 هفته پیش
|
5560 بازدید