2109
آیا پیشاب باعث بارداری میشه؟

آیا پیشاب باعث بارداری میشه؟

3 هفته پیش بازدید309

احتمال بارداری

آیا پیشاب باعث بارداری میشه؟ نکات مهمی که باید در مورد باردار شدن از پیشاب دونست کدامند؟ پیشاب می‌تونه خطر بارداری رو به همراه داشته باشه. پس روش خروج (بیرون کشیدن) در پیشگیری از بارداری موثر تلقی نمیشه. بسیاری از مردم می‌پرسن، "آیا می‌تونم از پرکوم یا پیشاب باردار بشم؟" پاسخ کوتاه به این پرسش بله هست.

برای درک احتمال بارداری از پرکوم (پیش انزال)، ابتدا باید اثربخشی روش بیرون کشیدن، وجود اسپرم در پرکوم و اینکه روش خروج برای چه کسایی توصیه میشه و نمیشه رو مشخص کنیم.

آیا پیشاب باعث بارداری میشه؟

روش خروج یا بیرون کشیدن آلت چیست؟

این روش جلوگیری از بارداری، که به عنوان روش "کشیدن" یا قطع رابطه جنسی هم شناخته می‌شه، نوعی پیشگیری از بارداریه که در اون یکی از طرفین قبل از انزال، آلت تناسلی خودش رو از واژن شریک جنسیش خارج می‌کنه و از اندام تناسلی همسرش دور می‌کنه. این اتفاق در زمان ارگاسم یا نزدیک به اون میفته. تو اکثر افراد سالم، مایع انزالی (که همچنین به عنوان "cum" شناخته میشه) حاوی اسپرم کافی برای باردار شدن هست. با خروج آلت، اسپرم از نظر تئوری هرگز نباید به تخمک همسر یا شریک جنسی شما برسه و بارداری امکان پذیر نیست. اما سوالاتی تو این مورد مطرح هست که به اونا پاسخ می‌دیم.

آیا روش بیرون کشیدن برای جلوگیری از بارداری موثره؟

روش بیرون کشیدن آلت به طور کلی به عنوان یک روش بسیار موثر برای کنترل بارداری در نظر گرفته نمیشه. از هر 100 نفری که فقط ترک شریک جنسی رو به عنوان روش طبیعی جلوگیری از بارداری استفاده می‌کنن، تخمین زده میشه که 20 تا 27 نفر ظرف یک سال باردار بشن. اما چرا با استفاده از این روش شاهد این نرخ بالای بارداری هستیم؟

یکی از دلایل اینه که استفاده از روش بیرون کشیدن آلت برای بعضی افراد سخته. فراموش کردن کناره‌گیری در لحظه انزال ممکنه خیلی راحت اتفاق بیفته، یا ممکنه کسی متوجه نشه که در شرف انزال هست و خیلی دیر آلتش رو از واژن شریک جنسی‌اش خارج کنه. در واقع خارج کردن آلت در زمان صحیح، مستلزم درجه بالایی از کنترل و خودآگاهی از طرف کناره‌گیرکننده و همچنین اعتماد زیادی از طرف کناره‌گیرشونده است. همون‌طور که می بینید کنترل استفاده از این روش کاملاً در دست یک نفره. و هیچ راهی برای تشخیص اینکه آیا بعد از اون به درستی از بارداری جلوگیری میشه یا نه وجود نداره.

دلیل دوم اینکه که پیشاب باعث بارداری میشه. در واقع ادعا میشه که اسپرم ممکنه در مایع قبل از انزال، یا همون "پرکوم" وجود داشته باشه. Precum قبل از cum به عنوان روان کننده برای رابطه جنسی و برای کمک به تعادل اسیدیته در مجرای ادرار آزاد میشه. زیرا مجرای ادرار مردانه هم برای ادرار و هم برای انتقال اسپرم استفاده میشه. اینکه پرکوم یا پیشاب حاوی اسپرم هست یا خیر و اینکه آیا این اسپرم واقعاً می‌تونه کسی رو باردار کنه یا نه، سؤالاتی هستن که مورد تحقیق و مطالعه زیادی قرار گرفتن. پاسخ کوتاه اینه که بله، پیشاب می تونه حاوی اسپرم باشه، اما ممکن است این موضوع در مورد هر فردی صادق نباشه.

آیا در پرکوم (مایع قبل از انزال) اسپرم وجود داره؟

از پنج مطالعه انجام شده در مورد محتوای اسپرم مایع پرکوم، در دو مورد، هیچ کدوم از شرکت کننده ها در پیشاب خود اسپرم نداشتن. در سه مطالعه دیگه، بین 16 تا 41 درصد از شرکت کننده ها در پرکوم شون اسپرم داشتن. تو این مطالعات، مقدار اسپرم در محتوای پیشاب کم بود و ممکنه همه اسپرم ها قادر به بارور کردن تخمک نباشند، اما همچنان خطر بارداری وجود داره.

خروج آلت قبل از انزال به عنوان روش پیشگیری از بارداری برای چه افرادی مناسبه؟

احتمال بارداری

گفتیم که امکان داره پیشاب باعث بارداری بشه ولی خروج آلت یا ترک شریک جنسی می تونه یک شکل موثر کنترل بارداری برای بعضی افراد باشه. افرادی که خروج آلت در مورد اونها بهترین نتیجه رو داره رو میشه به صورت زیر فهرست کرد:

-         کسایی که نشونه های بدن خود رو از انزال آینده می دونن،

-         کسایی که به اندازه کافی منضبط هستن و میدونن علیرغم میلی که دارن میتونن کناره گیری کنن،

-         کسایی که به همدیگه اعتماد می کنند تا از این روش استفاده کنن و هر گونه خطایی رو با هم در میون میذارن،

-         و کسایی مطمئن هستن که تو پرکوم شون اسپرم تولید نمی کنن.

اگرچه سه حالت اول مواردی هستن که فرد ممکنه بتونه یاد بگیره و روی اونها کار بکنه، اما نمیشه بدون انجام آنالیزهای آزمایشگاهی تشخیص داد که آیا یک فرد در پرکوم خودش اسپرم داره یا نه!

البته، بارداری تنها چیزی نیست که فرد باید در مورد رابطه جنسی نگران اون باشه. حتی اگه فردی اسپرم در پیشابش نداشته باشد، اما پرکوم می‌تونه ویروس نقص ایمنی انسانی (HIV) و سایر عفونت‌های مقاربتی (STIs) رو منتقل کنه. برای مطالعه بیشتر در مورد بارداری بدون دخول می تونید به مقاله قبلی ما مراجعه کنید.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 هفته پیش
|
13999 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

5 روز پیش
|
5500 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

2 روز پیش
|
3496 بازدید