2109
رابطه جنسی روزه رو باطل می‌کنه؟

رابطه جنسی روزه رو باطل می‌کنه؟

1403/01/14 بازدید1330

رابطه جنسی و روزه داری

آیا رابطه جنسی در حالت روزه‌داری، روزه رو باطل می‌کنه؟ این سوال امسال نیز موضوع بحث بوده. فرد روزه‌دار باید از اعمالی که می‌تونن روزه رو باطل کنن، اجتناب کنه. این اعمال شامل هرگونه رابطه جنسی و همچنین اقداماتی که می‌تونن ارزش و ثواب روزه رو کاهش بِدَن، می‌شه. باید توجه داشت که رکن‌های اساسی روزه شامل پرهیز از رابطه جنسی، خوردن و آشامیدنه. هرگونه فعالیتی که معنی مشابهی با این اعمال داشته باشه، می‌تونه باعث باطل شدن روزه بشه. بنابراین، حدو مرز روابط همسران در دوران روزه چگونه باید تعیین بشه؟ آیا بوسیدن یا در آغوش گرفتن نیز روزه رو باطل می‌کنه؟

علاوه بر مواردی که می‌تونن روزه رو باطل کنن، افراد به دنبال شناخت مواقعی هم هستن که ممکنه باعث کاهش ثواب روزه بِشَن.  این مطلب رو هم بخونین: رابطه جنسی در بارداری.

رابطه جنسی و روزه داری

کارهایی که باعث باطل شدن روزه می‌شه:

روزه‌داری به معنای تسلط بر نفسه. افراد روزه‌دار از خوردن، آشامیدن و اقدامات لذت بخش در فاصله زمانی بین طلوع تا غروب آفتاب، اجتناب می‌کنن. همانطور که شناخته شده، برخی اقدامات و عملیات می‌تونن منجر به باطل شدن روزه بِشَن و با اصول روزه منافات ‌دارن.

در طول دوره روزه‌داری، هرگونه عمل خوردن یا نوشیدن، ورود هرگونه مایعات و مواد غذایی به بدن از هر طریقی، حتی اگه به صورت آگاهانه انجام بشه، باعث باطل شدن روزه می‌شه. همچنین، درگیر شدن در هرگونه فعالیت لذت‌بخش مانند رابطه جنسی، بوسیدن یا مصرف سیگار و موارد مشابه نیز به عنوان اعمالی که با روحیات روزه منافات ‌دارن، روزه رو باطل می‌کنن. بنابراین، درک و پایبندی به این موارد از اهمیت بالایی برخورداره تا بتونیم به‌طور کامل از مزایا و برکات روزه بهره‌مند بشیم.

در آغوش گرفتن همسر و باطل شدن روزه:

طبق فتوایی که حدود صمیمیت (رابطه جنسی) در ماه مبارک رمضان رو تعیین می‌کنه، اقداماتی نظیر گرفتن دست و در آغوش گرفتن همسر در زمان روزه‌داری به تنهایی روزه رو باطل نمی‌کنن. همچنین، بوسیدن و در آغوش گرفتن و نوازش همسر نیز معمولاً روزه رو باطل نمی‌کنه، مگر آنکه به انزال منی منجر بشه. انجام این اقدامات برای افرادی که اعتماد به نفس کافی برای جلوگیری از باطل شدن روزه خودشون دارن، ایرادی نداره. برای افرادی که از نظر روحی به این امور مطمئن نیستن، اینگونه اقدامات مکروه بوده و از انجام اون‌ها پرهیز بشه، زیرا احتمال باطل شدن روزه به دلیل انزال وجود داره.

اصولاً در صورتی که این اقدامات موجب انزال نشن، روزه باطل نمی‌شه. برای افرادی که با اینگونه امور احتمال باطل شدن روزه رو حس می‌کنن، مناسبه که این اقدامات رو در زمان دیگری (مانند بعد از افطار) انجام بِدَن. این امر باعث می‌شه که افراد روزه‌دار بدون نگرانی از باطل شدن روزه این فرضیه دینی رو به نحو احسنت انجام بِدَن.

 رابطه جنسی روزه رو باطل می‌کنه؟

بوسیدن لب همسر روزه رو باطل می‌کنه؟

تفسیرهای مختلفی درباره رابطه جنسی و اینکه آیا بوسیدن لب‌های همسر روزه رو باطل می‌کنه، گفته شده. برخی از مراجع علمی و مذهبی معتقدن از اونجایی که بوسیدن لب‌ها، شامل شهوته، می‌تونه منجر به باطل شدن روزه بشه. با این حال، تعدادی از مراجع دینی تصریح می‌کنن که اگه بوسیدن لب‌ها یا در آغوش گرفتن همسران منجر به انزال نشه، روزه باطل نمی‌شه. از این رو، توجه به عنصر شهوت در اینگونه اقدامات و همچنین احتمال ایجاد میل جنسی می‌تونه این اقدامات رو به عنوان موازینی برای تعیین مطلوب بودن یا مطلوب نبودن در زمان روزه‌داری در نظر بگیره.

با این حال، اگه بوسیدن لب‌ها یا فعالیت‌هایی دیگر مانند در آغوش گرفتن همسر به انزال منجر بشه در اون زمان، روزه باطل می‌شه. از این رو، مسلماً مهمه که افراد روزه‌دار در زمان روزه‌داری از هرگونه فعالیتی که ممکنه به نحوی باطل کننده روزه باشه، پرهیز و به اصول شرعی و توصیه‌های دینی توجه کنن تا ‌بتونن به خوبی از مزایا و برکات این عمل عبادی بهره‌مند بِشَن.

با توجه به مطالب ارائه شده در این صفحه، می‌شه نتیجه گرفت که برای افراد روزه‌دار، بوسیدن و در آغوش گرفتن همسر در حالتی که منجر به انزال بشه، باعث باطل شدن روزه می‌شه. اما بوسیدن لب‌ها یا صورت همسر بدون انزال به تنهایی روزه رو باطل نمی‌کنه. اما باید توجه داشت که این اقدامات می‌تونن موجب ایجاد شهوت و انزال بِشَن که در نتیجه روزه باطل می‌شه. بنابراین، افراد باید در زمان روزه‌داری از اینگونه اعمال پرهیز کرده و با حفظ اصول شرعی، روزه خود رو ادامه بِدَن.


 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

5 روز پیش
|
8788 بازدید

چطور بعد از زایمان شکم تخت داشته باشیم؟

ریپورتاژ

4 روز پیش
|
6610 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

1 هفته پیش
|
8522 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

1 هفته پیش
|
5372 بازدید