2109
بقیه تعطیلات عید رو کجا بریم؟

بقیه تعطیلات عید رو کجا بریم؟

1403/01/10 بازدید136

تعطیلات نوروز

عید کجا بریم؟ سؤالیه که آخرای سال ذهن خیلیا رو به خودش مشغول می‌کنه. طبیعت سرسبز و آب و هوای خوب بهار چیزی که نباید از دستش داد. اما یک انتخاب اشتباه میتونه حتی توی قشنگی بهار یک خاطره بد بسازه. برای همین بدون اینکه دنبال بقیه راه بیفتید باید ببینید شما کجا بهتون خوش می‌گذره. بعضیا عاشق طبیعتن و همین که برن تو دل طبیعت کیف می‌کنن. سختی مسیر و سفر هم براشون مهم نیست. اما بعضیا اهل سختی و ریاضت کشیدن نیستند. هر جا که میرن اگه امکانات اولیه نباشه اصلاً‌ بهشون خوش نمی‌گذره. بعضیا از تماشای خونه‌های قدیمی و موزه کیف می‌کنند اما بعضیا هیچ لذتی توی این کار نمی‌بینند. پس مهمه که برای تفریحات عید بر اساس علاقه خودمون برنامه ریزی کنیم. ما توی این مطلب سعی کردیم برای همه افراد با سلیقه‌های مختلف پیشنهادای خوبی ارائه کنیم.

کاخ سعدآباد در عید بازه؟

عید کجا بریم طبیعت گردی؟

اگه از عاشقان طبیعت هستید برای سفر یک روزه اطراف تهران گزینه‌های زیادی هست. ساده‌ترین مورد پارک‌های جنگلی تهرانه. پارک جنگلی لویزان، پارک جنگلی چیتگر و پارک جنگلی وردآورد چند تا از بهترین پارکهای تهران هستند که می‌تونید برای پیک نیک انتخاب کنید. خوبی پارک اینه که امکانات اولیه مثل سرویس بهداشتی و وسایل تفریحی هم داره. اما برای طبیعت گردی می‌تونید بزنید به جاده و روستاهای اطراف تهران، آبشارهای اطراف تهران، جنگل‌ها و کوههای اطراف تهران رو کشف کنید. اگه به طبیعت‌گردی علاقه دارید مطلب جنگل‌نوردی در طبیعت زیبا و بکر از شمال تا پایتخت ایران تهران حتماً براتون جذابه.

عید کجا بریم تماشا؟

اگه به تاریخ و اشیاء عتیقه علاقه دارید با بناهای تاریخی و موزه‌های تهران می‌تونید تمام تعطیلات عیدتون رو پر کنید. کلی عمارت و کاخ تاریخی باشکوه در تهران هست که تماشای اونها برای اهلش خیلی جذابه. موزه‌های تهران هم از بهترین موزه‌های ایرانه. از موزه جواهرات گرفته تا موزه هنرهای معاصر در فهرست موزه‌های تهران وجود داره.

عید با ماشین کجا بریم؟

برای سفر در تعطیلات نوروز اگه ماشین شخصی داشته باشین کارتون خیلی راحت میشه. می‌تونید برای یک سفر یک روزه اطراف تهران برنامه‌ریزی کنید. می‌تونید به امید خدا سفر رو شروع کنید و به تناسب شلوغی جاده‌ها و شهرها در مورد ادامه سفر تصمیم‌گیری کنید. شهرهای دیدنی زیادی مثل قزوین، کاشان، همدان و قم نزدیک تهران هستند که می‌تونید توی یک سفر ارزون و کوتاه از اونها بازدید کنید.

عید با قطار کجا بریم؟

برای سفر در تعطیلات نوروزی باید از چند وقت قبل برای خرید بلیط قطار اقدام کنید. اگه برنامه سفرتون مشخص باشه برای اغلب شهرهای کشور بلیط قطار موجوده. شاید ندونید که مسیر ریلی تهران لرستان زیباترین مسیر ریلی ایرانه که به قطار گردشگری لرستان معروفه. در هر کدوم از ایستگاه‌های قطار یک جاذبه گردشگری از قبیل چشمه،‌آبشار و تالاب وجود داره. اما اگه به دنبال یک سفر کوتاه با قطار هستید گزینه‌های کمتری دارید. می‌تونید سفر به قم با قطار رو تجربه کنید یا اگه شانس بیارید بلیط قطار ساری رو پیدا کنید و از تماشای مناظر مسیر شگفت‌زده بشین.

عید کجا بریم روزه‌مون خراب نشه؟

به خاطر تقارن ماه رمضان و عید نوروز بعضیا ترجیح میدن طوری برای سفر در عید برنامه‌ریزی کنند که روزه‌شون هم خراب نشه. برای این کار یا باید برای یک سفر ده روزه برنامه‌ریزی کنید یا سفرهای کوتاه یک روزه رو انتخاب کنید. برنامه‌ریزی برای یک سفر ده روزه به خاطر هزینه برای خیلیا ممکن نیست. اما یک ابتکار خوب اینه که برای خوردن افطار در طبیعت برنامه‌ریزی کنید. می‌تونید بعد از نماز ظهر راه بیفتید و یک جای خوش آب و هوا اطراف تهران اطراق کنید. اطراف تهران رودخانه، آبشار و روستای بکر و خوش آب و هوا کم نیست. البته پارک‌های تهران هم تو فصل بهار خیلی دیدنی هستند. بعد از افطار و گشت و گذار هم به خونه برگردید و برای روزه فردا آماده بشید.

عید کجا بریم شب‌گردی؟

عید کجا بریم شب‌گردی؟

به خاطر تقارن ماه رمضان و عید نوروز شب‌گردی در تهران هم ایده بسیار خوبی برای تفریح در تعطیلات عیده. اساساً خیلی از اماکن تفریحی تهران به خاطر شبهای زنده و پرهیاهو شهرت دارند. از جاهای قدیمی مثل دربند و درکه و فرحزاد گرفته تا جاهای جدید مثل بام تهران، پل طبیعت، دریاچه چیتگر و برج میلاد برای تفریح در شب گزینه‌های جذابی هستند. خلاصه که برای تفریح در تهران در هر شرایط و هر وقتی گزینه زیاده فقط کافیه اونی که دوست دارید رو انتخاب کنید.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها