2109
طرز تهیه حریره بادوم با شیرخشک

طرز تهیه حریره بادوم با شیرخشک

1402/11/24 بازدید1081

طرز تهیه حریره بادوم

بعد از اینکه کودک کمی بزرگ میشه و میتونه کنار شیر غذاهای نرم هم بخوره، حریره بادوم  از مقویترین خوردنیهایی هست که میشه به بچه داد.

حریره بادوم سرشار از کربوهیدراته، مغز و اندام بچه برای رشد کردن به موادی مثل پروتئین، کربوهیدرات، فیبر و مواد قندی نیاز داره. مخصوصا تو سال‏های اول زندگیش که مغزش در حال بزرگ شدنه. جالبه بدونید که غذای مغز رو بیشتر مواد قندی تشکیل میده.

طرز تهیه حریره بادوم با شیرخشک

بچه انسان در مقایسه با موجودات دیگه به کندی بزرگ میشه. مثلا گوساله یا بچه زرافه چند ثانیه بعد از متولد شدن میتونه راه بره و حتی بدون کمک غذا بخوره اما بچه انسان برای این کارا، به دسته کم چند ماه زمان نیاز داره. مقدار زیادی از مواد غذایی که به وسیله بچه خورده میشه، قراره صرف تقویت و بزرگ شدن مغزش بشه . پس طبیعیه که موجودی با هوش بسیار زیاد، دیرتر از بقیه حیوونا راه بره یا بتونه فعالیت کنه.

شیر مادر بهترین خوراکی برای بچه از بدو تولد تا سه سالگیه. گاهی مادرها شیر کافی ندارن یا بنا به دلایلی از دادن شیر خودشون به بچه امتناع میکنن. در چنین شرایطی، شیرخشک یه جایگزین عالی برای شیر مادره.

استفاده از شیرخشک برای درست کردن حریره بادوم باعث میشه که مواد مغذی بیشتری از طریق خوردن این ترکیب به بدن بچه برسه. حریره بادوم یکی از منابع مهم قند(لاکتوز) و کربوهیدراته که هر دوی این موارد برای رشد جسمانی و ذهنی کودک لازمن.

برای درست کردن حریره بادوم میشه از بادومهای درختی و زمینی استفاده کرد.  اگه این خوراکی رو برای فرزند و کودکتون درست میکنید، برای اینکه مقویتر باشه، بهتره از بادوم درختی داخلش استفاده کنید.

برای درست کردن این غذای مقوی و کامل برای کودکمون اول از همه باید بادومها رو پوست بکنیم. برای اینکه پوستها راحت جدا بشن باید اونارو تو آب داغ بریزیم و یکم صبر کنیم تا خوب خیس بخورن. بعدش پوستشون با یکمی فشار به راحتی جدا میشه. اگه پوست بادوم جدا نشد، باید بلافاصله بعد از در آوردنش از آب گرم، بزارین 5 دقیقه هم توی آب سرد بمونه. با انجام این کار، پوست بادوم به راحتی ازش جدا میشه.

وقتی همه پوستها رو جدا کردیم باید بادوما رو تو مخلوط کن بریزیم و خوب ریز کنیم. حالا باید شکر و آب رو به پوره خودمون اضافه کنیم و خوب همش بزنیم تا یکدست بشه. همزمان تو یه ظرف دیگه باید شیرخشک رو با آرد برنج مخلوط کنیم. این کار حدود 20 دقیقه طول میکشه. بعدش باید محتویات هر دو تا ظرف رو با هم قاطی کنیم.

با یکی شدن محتویات دو ظرف، یکمی مخلوط به دست اومده شل میشه. برای اینکه حالت شلی از بین بره فقط باید به همزدن ادامه بدیم. معمولا بین 20 تا 30 دقیقه طول میکشه تا سفتی حریره بادوم به اندازه کافی برسه.

الان دیگه تقریبا حریره بادوم ما آمادست. فقط کافیه کل مواد تو ظرف رو بریزیم تو یه قابلمه و روی شعله گاز بزاریم. حریره بادوم روی گاز شروع به سفتتر شدن میکنه. وقتی به اندازه کافی سفت شد باید از رو گاز برش داشت.

 طرز تهیه حریره بادوم

جمعبندی

حریره بادوم یکی از بهترین و مقویترین غذاهاییه که میشه به عنوان غذای کامل یا حتی مکمل غذایی به بچه داد. حریره بادوم میتونه تمام نیازهای غذایی یه بچه رو برطرف کنه. یکی از بهترین بادوما برای درست کردن این غذا، بادوم درختیه.

برای درست کردن حریره بادوم به یه قاشق غذاخوری آرد برنج، تقریبا 10 تا بادوم درختی متوسط، نصف پیمانه شیرخشک آماده، شکر و آب نیاز داریم. باید این مواد اولیه دقیقا مثل توضیحات بالا، به ترتیب و با روشهای گفته شده با هم مخلوط بشن و به خوبی هم بخورن تا کاملا یه دست بشن.

بعد باید کلش رو ریخت داخل قابلمه و با شعله ملایم گذاشت رو گاز، بعد از اینکه شروع به سفت شدن کرد باید به موقع زیر گاز رو خاموش کنیم.

حریره بادوم ما آماده شده و میشه اونو میل کرد. توجه کنید که حریره بادوم فقط برای خوردن بچهها نیست و بزرگسالا هم میتونن با خوردن این غذای مقوی، نیازای بدن خودشون رو برطرف کنن. دقت کنید که بادوما سالم و تازه باشن تا خاصیت غذا بیشتر بشه.

شما می‎تونین برای آشنایی با طرز تهیه چند غذای کمکی برای شیرخواران روی عبارت کلیک کنید.

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها