2109
فواید و عوارض استفاده از توالت ایرانی

فواید و عوارض استفاده از توالت ایرانی

1402/11/12 بازدید683

استفاده از توالت ایرانی

جنگ بین طرفداران توالت ایرانی و فرنگی برای ما که به هر دو مدل دسترسی داریم، همیشه ادامه داره! بعضی افراد می‌گن بهتره از توالت فرنگی استفاده بشه و برخی هم استفاده از توالت ایرانی رو بهتر می‌دونن. شاید متعصبانه فکر کردن در مورد این موضوع خیلی مشکلی رو حل نکنه. بهتره یه کم منطقی‌تر در مورد توالت ایرانی پرکاربرد صحبت کنیم. فواید و عوارض استفاده از توالت ایرانی به هر کسی کمک می‌کنه تا بتونه بر اساس شرایطی که خودش داره انتخاب کنه که کدوم نوع توالت براش مناسب‌تره.

عوارض استفاده از توالت ایرانی

تاریخچه توالت ایرانی و استفاده از اون

شاید براتون جالب باشه قبل از بررسی فواید و عوارض استفاده از توالت ایرانی، کمی هم از تاریخچه این توالت بدونین. هر چند اگر تصویر توالتای قدیمی رو بررسی کنین، ممکنه با توالت ایرانی امروزی خیلی متفاوت باشن؛ اما بهتره بدونین این سبک چمباتمه زدن روی سنگ توالت در همه‌شون وجود داشته. معمولاً در گذشته مردم چاهی می‌کندن و سرش رو می‌پوشوندن. یه سوراخ برای توالت درست می‌کردن که فرد برای اجابت مزاج روش می‌نشست. بعضیا بر این عقیده هستن که توالتی که ما امروزه به عنوان توالت ایرانی می‌شناسیم، همزمان با حمله مغول به ایران اومد و در اصل توالت مغولیه! از طرفی این مدل توالت به عنوان توالت شرقی هم شناخته می‌شه و برخی کشورای دیگه هم ازش استفاده می‌کنن.

فواید استفاده از توالت ایرانی

معمولاً در حال حاضر هر خونه‌ای که ساخته می‌شه، هر دو نوع توالت ایرانی و فرنگی براش طراحی می‌شن. برعکس اون چیزی که در مورد توالت ایرانی می‌گن، استفاده از توالت ایرانی یه سری مزایا داره که دونستنشون خالی از لطف نیست. نحوه نشستن روی توالت ایرانی به گونه‌ایه که انتهای ران فشاری رو روی قسمت روده‌ها و مثانه میاره. همین عامل به خودی خود باعث می‌شه تا تخلیه روده‌ها و مثانه بهتر انجام بشه.

از طرفی وقتی فرد به حالت چمباتمه روی این توالت قرار می‌گیره، مقعد حالتی بازتر به خود گرفته و دفع به مراتب راحت‌تر انجام می‌شه. به همین علته که بیشتر پزشکا معتقدن استفاده از توالت ایرانی باعث می‌شه تا احتمال سرطان روده، یبوست، بواسیر و برخی از بیماری‌های دیگه کمتر بشه.

عوارض استفاده از توالت ایرانی

حالا که این همه از فواید استفاده از توالت ایرانی گفتیم، بهتره عوارضش رو هم بشناسین. معمولاً عوارض این توالتا بیشتر ذکر می‌شه. یکی از عوارض استفاده از توالت ایرانی، فشاریه که به پا وارد می‌شه. هنگام نشستن روی این نوع توالت، همه وزن فرد روی پا قرار می‌گیره. همین عامل هم باعث می‌شه تا فرد احساس خستگی و فشار زیادی روی پاها داشته باشه. به خصوص برای افرادی که دچار پا درد هستن، این مشکل خیلی بیشتر و سخت‌تر هست. فشار به پا و مفاصل یکی از مهم‌ترین عوارضیه که استفاده از توالت ایرانی داره.

افرادی که کمردرد دارن ممکنه به راحتی نتونن روی این توالتا بشینن و با نشستن و برخاستن، مشکل داشته باشن. معمولاً به این افراد توصیه می‌شه که از توالت فرنگی استفاده کنن تا فشار زیادی به کمرشون نیاد.

یه گروه دیگه که عوارض استفاده از توالت ایرانی رو دیدن، کسایی هستن که بخشی از بدن خود رو جراحی می‌کنن، مثلاً یه عمل کوچیک روی قسمت شکم، لگن، کمر، ران و... درد زیادی رو موقع نشستن روی توالت ایرانی ایجاد می‌کنه. برای همینه که حتی اگه توی خونه توالت فرنگی طراحی نشده باشه، برای افراد بیمار و کسایی که جراحی کردن، توالت فرنگی سیار استفاده می‌شه.

فواید استفاده از توالت ایرانی

از توالت ایرانی استفاده کنیم یا نه؟

ممکنه با بررسی عوارض و فواید استفاده از توالت ایرانی به این فکر بیفتین که بالاخره این توالت خوبه یا نه؟ یا وقتی از پوشک گرفتن کودک رو شروع کردین بخواین بهش یاد بدین روی کدوم توالت بشینه. بهتره بدونین هر کسی با توجه به شرایطی که داره، باید نوع توالت رو انتخاب کنه. مثلاً اگه دچار پادرد یا کمردرد هستین باید بی خیال فواید استفاده از توالت ایرانی بشین و ازش استفاده نکنین. اینطوری فشار کمتری به این قسمتای بدنتون میاد.

اگر مشکل روده و یبوست دارین، بهتره توالت ایرانی رو انتخاب کنین و از مزایاش برای بهبود این بیماری‌ها بهره ببرین. در هر صورت باید ببینین کدوم توالت براتون بهتره. توصیه می‌شه اگه مشکل خاصی ندارین برای تخلیه بهتر روده و مثانه، استفاده از توالت ایرانی رو در اولویت قرار بدین. اینطوری نگرانی از بابت مشکل در دفع هم ندارین.

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها