2109
ترشحات سفید رنگ واژن نشانه چیست ؟

ترشحات سفید رنگ واژن نشانه چیست ؟

1402/11/06 بازدید5615

ترشحات واژن

ترشحات سفید رنگ واژن به عنوان ترشحات لکوره معرفی می‌شن. این ترشحات در واژن خانم‌ها به دلایل متفاوت به وجود می‌آین. ترشحات رنگ سفید به طور معمول چسبناک هستن و چگالی‌شون کمتره. ترشحات سفید در دوره‌های متفاوت، مانند قبل یا بعد از قاعدگی قابل مشاهده می‌باشن. البته بسیاری از خانم‌ها در دوران بارداری این ترشحات رو مشاهده می‌کنن. این مسئله که شما بدونن کدام یک از ترشحات رنگ سفید طبیعی هستن و کدام یک از آنها غیر طبیعی‌ان بسیار مهمه. بسیاری از ترشحات سفید واژن نشانه‌های بیماری به شمار می‌رن و برخی از آنها نشانه سالم بودن بدن هستن.

ترشحات واژن

 هر یک از غدد رحم منبع اصلی ترشحات واژن می‌باشن و وظیفه اصلی‌شون مرطوب کردن واژنه. لکوره‌ها به تنظیم کردن سلامت واژن و جلوگیری از عفونت کمک زیادی می‌کنن. این ترشحات به عنوان بهترین روان‌کننده در آمیزش جنسی شناخته می‌شن. رنگ، میزان و شدت انواع ترشحات واژن در سیکل قاعدگی و بعد از سیکل قاعدگی متفاوت خواهد بود. اگر با علائمی مانند خارش یا بوی بد، ترشحات سفید رو تجربه کردین باید بدونین مشکلی در اندام تناسلی تان وجود داره.

انواع ترشحات سفید رنگ واژن

 برخی از مهمترین ترشحات سفید رنگ واژن که به اشکال گوناگونی ظاهر می‌شوند عبارت هستند از :

1. ترشحات سفید شیری

 ترشحات سفید شیری یکی از مهم‌ترین ترشحات سفید واژن می‌باشن. ترشحات سفید امکان داره در روزهای اولیه قاعدگی مشاهده بشن. قوام این ترشحات شبیه سفیده تخم مره . ترشحات سفید نشان دهنده آمادگی برای تخمک گذاری می‌باشن. به همین دلیل باید بدونین این ترشحات پیش از قاعدگی طبیعی هستن. ترشحات سفید امکان داره یک هفته بعد از پریود در اندازه زیادی ایجاد گردن و غلیظ باشن. ترشحات سفید در برخی از موارد ممکنه نشانه بارداری باشن. در مراحل اولیه بارداری زمانی که هورمون‌ها تغییر پیدا می‌کنن ترشحات غلیظ به صورت رشته‌ای تولید می‌شن و بدن خانم‌ها را برای ۹ ماه بارداری آماده می‌کنن.

2. ترشحات غلیظ سفید

 ترشحات غلیظ سفید به عنوان دیگر ترشحات سفید رنگ واژن شناخته می‌شن. زمان تخمک گذاری ترشحاتی که سفید هستن امکان داره تا حدودی غلیظ باشن. وجود انواع ترشحات سفید غلیظ به عنوان یکی از مهم‌ترین نشانه‌های باروریه. در واقع ترشحات بسیار غلیظ سفید نشون می‌دن که شما احتمالا باردار هستین. البته ترشحاتی که با خارش و درد همراه باشن نشان دهنده مبتلا شدن به عفونت باکتریایی و قارچی هستن. با مشاهده ترشحات سفید که همراه با درد و خارش می‌باشن، سریعا باید به پزشک مراجعه کنین تا بهترین راهکار برای درمان این ترشحات ارائه بشه.

3. ترشحات پنیری سفید

 یکی دیگه از ترشحات سفید واژن، ترشحات پنیره . در برخی از موارد امکان داره خانم‌ها مشاهده کنن که توده یا لخته‌ای از ترشحات سفید در واژن‌شون وجود داره. این ترشحات نشانه عفونت قارچی می‌باشن. قارچ واژن به نام کاندیدا آلبیکنس موجب به وجود آمدن این ترشحات می‌شه. در نتیجه باید بدونین این ترشحات دلیل اصلی به وجود اومدن عفونت هستن و باید سریعا درمان بشن. ترشحات سفید رنگی که پنیری شکل می‌باشن به صورت مکرر زمان به وجود آمدن عفونت از واژن خارج می‌شن.

آیا ترشحات سفید رنگ واژن خطرناک هستند ؟

 این مسئله که بدونین چه زمانی ترشحات سفید رنگ واژن خطرناک و غیرطبیعی هستن بسیار مهمه. ترشحات اگر با علائم متفاوت و تغییر رنگ همراه باشن خطرناک خواهند بود. به طور کلی اگر ترشحات سفید را همراه با بوی بد، قرمزی، درد، سوزش، خارش و ... مشاهده کردین باید به پزشک مراجعه کنین. ترشحات سفید که غلیظ و متراکم هستن مقدار عفونت در واژن رو نشون می‌دن.

ترشحات سفید رنگ واژن نشانه چیست ؟

دلیل ترشحات سفید رنگ واژن

 مکانیسم اصلی جهت خروج انواع ترشحات سفید واژن، بالا بودن سطح هورمون پروژسترونه. پروژسترون به بالا رفتن تعداد غدد و همچنین افزایش ضخامت ترشحات کمک می‌کنه. این امر موجب خواهد شد که رنگ سفید ترشحات بیشتر بشخ. اگر سطح پروژسترون بالاتر بره اختلال هورمونی افراد رو نشان می‌ده. دلیل اصلی ترشحات سفید واژن متفاوته که برخی از این دلایل شامل چرخه قاعدگی طبیعی، قرص‌های ضد بارداری، بارداری، بیماری‌های مقاربتی، عفونت قارچی و ... هستن. شما بر اساس شرایطی که دارین می‌تونین دلیل به وجود اومدن ترشحات سفید رنگ را ارزیابی کنین. بسیاری از خانم‌هایی که اقدام به بارداری نمودن خونریزی رو تجربه نمی‌کنن و سیکل قاعدگی شون قطع می‌شه. هورمون پروژسترون در خانم‌های باردار بالا می‌ره و این مسئله موجب به وجود اومدن ترشحات سفید در بارداری خواهد شد.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها