2109
شرایط سفر به پاریس

شرایط سفر به پاریس

1402/09/22 بازدید393

Bonjour (بونژوق) فراموش نشود. فرقی نمی‌کند به کجا وارد می‌شوید اما همیشه با گفتن این کلام جادویی نشان دهید که فرهنگ و آداب فرانسه را آن‌قدری می‌شناسید که بدانید باید با سلام آغاز کنید. حتی شده چند کلام برای سلام و تعارفات به زبان فرانسه یاد بگیرید تا در سفر برای شرایط روزمره و ساده بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. کلماتی مثل متشکرم، صبح و عصر و شب بخیر و یک مدل ببخشید ساده. آن‌ها روی زبان‌شان تعصب دارند و از تلاش یک خارجی برای یادگیری زبانشان استقبال می‌کنند. بلیط پاریس را که تهیه کردید، چند لغت و تعارفات روزمره هم به خاطر بسپرید.

آداب این سفر خوشمزه که طعم آن را فراموش نخواهید کرد

اکنون که بلیط پاریس در دستان‌تان است، در مورد نان هم بهتر است آن را با چاقو تکه نکنید. دلیل آن هرچه باشد چیزی که مسلم است این خواهد بود که فرانسوی‌ها عاشق نان‌هایشان هستند. سفارش قهوه هم مهم است. درباره ترکیبات قهوه افراط نکنید. اگر چای سفارش دادید، کمی شیر کف کرده کنارش امتحان کنید و در زمان سفارش قهوه اگر شکر روی میز نباشد با قهوه برایتان می‌آورند.

همیشه کمی یورو با خودتان داشته باشید، گرچه خودپرداز‌ها همه‌جا هستند ولی داشتن مقدار کمی وجه نقد همراه‌تان دستتان را باز نگه می‌دارد. در مورد لباس و استایل‌تان هنگام سفر چند فیلم فرانسوی را با دقت بررسی کنید. اگرچه مونالیزا بسیار آشنا و دوست‌داشتنی است؛ اما برای بازدید از موزه‌ها طوری برنامه‌ریزی داشته باشید که بتوانید بیشتر و بهتر از تماشای هنر‌های چشم‌گیر و موزه‌ها استفاده کنید.

بهترین فصل برای سفر به پاریس، شهر عشاق

اگر در حال برنامه‌ریزی برای سفر به پاریس هستید، باید بدانید که چه فصلی برای سفر شما ایده‌آل است تا بتوانید بهترین بلیط پاریس را برای خودتان تهیه کنید. هر فصل در این شهر جادویی حال و هوای خاص خودش را دارد و بسته به نوع و مدت سفر شما و هزینه‌ای که برای این شهر کنار گذاشته‌اید، می‌تواند برای شما مناسب‌تر باشد.

دسامبر تا ژانویه، سفری مناسب کم‌خرج‌ها

اگر با سرمای هوا مشکلی نداشته و باران را دوست داشته باشید، سفر به پاریس در زمستان، خرج کمتری روی دستتان می‌گذارد و می‌توانید سفر اقتصادی‌تری برای خودتان برنامه‌ریزی کنید. البته نگران نباشید، شاید گردشگران کمتری در این فصل به پاریس سفر کنند، اما شما می‌توانید از حال و هوای کریسمس و پیست‌های یخ مناسب لذت ببرید.

بهار و پاییز، زمان ایده‌آل برای یک سفر رویایی

اگر با سرما خیلی میانه خوبی ندارید و اسکیت‌کردن روی یخ تصویر هیجان‌انگیزی برای شما نیست، می‌توانید برای ماه‌های مارچ تا می یا سپتامبر تا اکتبر بلیط پاریس را رزرو کنید. در این فصل‌ها همچنان گردشگران از زمستان بیشتر هستند، اما هنوز اوج شلوغی پاریس نیست. در فصل بهار شکوفه‌ها شهر را جادو می‌کنند و بلوارها با سبزی درختان دور تا دورشان در آغوش گرفته می‌شوند. پنجره‌های خانه‌ها با گلدان‌هایشان به شهر رنگ می‌پاشند و پاریس کهنسال از خواب زمستانی بیدار می‌شود. در پاییز هم هوا هنوز چندان سرد نشده است. در نتیجه می‌توانید تعدادی باگت فرانسوی تازه و پنیرهای متنوع فرانسوی و هر خوراکی جذاب دیگری که به چشمتان آمد را تهیه کنید و به پیک‌نیک در پارک‌ها و باغ‌های جذاب پاریسی بروید. قدم‌زدن کنار رود سن در فصل پاییز نیز حال و هوای خاص خودش را دارد.

تابستان داغ و پرماجرا

در پاریس با گرم‌شدن هوا، سیل اتفاق‌های فضای باز شهر را به همراه دارد. انواع فستیوال‌های موسیقی و هنری سرتاسر شهر را پر از نوای موسیقی متنوع می‌کنند. چه اهل موسیقی جز باشید چه کنسرت‌های کلاسیک ارکستر سمفونی‌های فاخر را ترجیح دهید، این شهر در تابستان برنامه‌های جذابی برای شما خواهد داشت. حتی اگر نمی‌دانید این همه هیاهو برای چیست و ترجیح می‌دهید تابستان خود را کنار ساحل روی شن‌های داغ بگذرانید، پاریس دست رد به سینه شما نمی‌زند و با ساحل‌های جذابش میزبان شما خواهد بود. پس زودتر بلیط پاریس خود را بخرید تا برای تابستان آماده باشید.

شهر عشاق و عشاق مد

پاریس به دو چیز در دنیا معروف است. مد و عشق! اگر اهل دنبال‌کردن دنیای مد باشید، حتما می‌دانید که هر سال هفته مد در پاریس برگزار می‌شود. در این هفته مردم از سرتاسر دنیا به پاریس می‌آیند تا از جدیدترین مجموعه‌های بهترین طراحان مد دنیای دیدن کنند. البته ورود به این فشن‌شوها برای عموم آزاد نیست، اما حال و هوای کل شهر به خاطر حضور طراحان، مدل‌ها، استایلیست‌ها و ژورنالیست‌ها بسیار پویا و رنگارنگ است. البته دقت داشته باشید که به همین دلیل، هتل‌ها و رستوران‌ها نیز شلوغ‌تر و گران‌تر خواهند بود. پس اگر قصد دارید برای ماه سپتامبر بلیط پاریس تهیه کنید، به این موضوع توجه داشته باشید. همچنین در ماه فوریه با توجه به روز ولنتاین، این شهر که میعادگاه عشاق از سراسر جهان است، بسیار شلوغ خواهد بود و اکثر رستوران‌ها از ماه‌ها پیش برای این روز رویایی، پر خواهند بود. پس حواستان باشد تا اگر برای مناسب عاشقانه‌ای به این شهر سفر می‌کنید، از چند ماه قبل برنامه‌ریزی لازم را انجام دهید.

 

 

با فلای تودی به این رویا سفر کنید

شما هنوز از فلای تودی بلیط پاریس خود را تهیه نکرده‌اید! برای تجربه یک سفر دل‌انگیز در روزهای سرد و پاییزی پاریس، باید دست بجنبانید و از همین حالا بلیط مورد نیاز خود را تهیه کنید. برای خرید بلیط هواپیما پاریس، می‌توانید از خدمات سایت فلای تودی بهره‌مند شوید. همچنین پیش‌نهاد می‌شود هتل محل اقامت خود را هم با فلای تودی رزرو کنید تا از محل استراحت‌ خود در پاریس اطمینان داشته باشید.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها