2109
یک کودک با اراده چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک کودک با اراده چه ویژگی‌هایی دارد؟

1401/12/26 بازدید301

 آن‌ها بی‌تاب هستند:

بچه‌های با اراده باید همین الان کار‌ها را انجام دهند. آن‌ها دوست ندارند منتظر بمانند. بخشی از این به این دلیل است که وقتی احساس می‌کنند‌ایده خوبی دارند باید بر اساس آن عمل کنند. پس اگر گرسنه هستند بهتر است زودتر به آن‌ها غذا بدهید. اگر آن‌ها به جوراب‌های جدید نیاز دارند از شما می‌خواهند که همین الان آن را تهیه کنید.

آن‌ها رئیس هستند:

آن‌ها می‌دانند که چه می‌خواهند و کار‌ها چگونه باید انجام شود و در غیر این صورت نمی‌توان آن‌ها را متقاعد کرد. به همین دلیل آن‌ها تمایل به رئیس بودن دارند. اگر فرزند شما تمایل دارد دوستان خود را در اطراف خود رهبری کند و فقط می‌خواهد طبق قوانین آن‌ها بازی کند به احتمال زیاد او اراده قوی دارد.

 قدرت کنترل دارند:

بچه‌های با اراده خیلی دوست دارند به شما بگویند که چه فکری می‌کنند.  آن‌ها عاشق این هستند که قوانین را وضع کنند و خیلی سریع به کسانی که قوانین را زیر پا می‌گذارند اشاره می‌کنند. آن‌ها همچنین تمایل دارند زمانی که کسی قوانین را زیر پا می‌گذارد بسیار ناراحت می‌شوند. اگر بچه دیگری در کلاس باشد یا در کنار جاده زباله پیدا کند کودک با اراده شما بسیار ناراحت می‌شود.

 می خواهند همه چیز را خودشان انجام دهند:

برخی از ویژگی‌های یک کودک با اراده همچنین شامل این است که آن‌ها چقدر می‌توانند همیشه بخواهند همه چیز را به تنهایی انجام دهند. این به احتمال زیاد به این دلیل است که آن‌ها کمال گرا هستند و می‌خواهند همه چیز به روش خاصی انجام شود.  

 نمی توان گفت چه باید کرد:

یک بچه با اراده اغلب فکر می‌کند که خودش بهتر می‌داند و به همین دلیل واقعاً سخت است که به آن‌ها بگویید چه کاری انجام دهند.

 عقاید قوی دارند:

می‌دانید که فرزندی با اراده دارید زیرا او مشکلی برای گفتن نظر خود به شما نخواهد داشت. این بچه‌ها نظری خواهند داشت و تغییر طرز فکر آن‌ها اغلب بسیار دشوار است.  

 زیاد بحث می‌کنند:

اگر می‌گویید ساعت 8 بعد از ظهر است و فقط 7:59 بعد از ظهر است... برای یک بحث 10 دقیقه‌ای در مورد آن آماده باشید. آن‌ها از اشتباه کردن متنفرند و تا زمانی که شما تسلیم نشوید و یا حق با آن‌ها باشد هر کاری می‌کنند که نظرشان را استدلال کند.

 آن‌ها برنامه گرا هستند:

بچه‌های با اراده باید بر اساس برنامه‌ای باشند. آن‌ها در برنامه‌های روتین پیشرفت می‌کنند و زمانی که قبل از اینکه اتفاق بیفتد از قبل از آنچه در حال وقوع است مطلع شوند به خوبی عمل می‌کنند. می‌توانید با دادن دستورالعمل‌هایی به آن‌ها قبل از وقوع یک رویداد با آن مبارزه کنید.  

 آن‌ها فوق‌العاده کنجکاو هستند:

بچه‌های با اراده قوی می‌خواهند همه چیز را بدانند. اکثر کودکان نوپا بار‌ها می‌پرسند"چرا" اما بچه‌های با اراده آن را به سطح بعدی می‌برند. فکر نکنید که می‌توانید در کنار یک کودک با اراده با شخص دیگری صحبت کنید. آن‌ها آن را تشریح می‌کنند و می‌خواهند بیشتر بدانند.

 

منبع:

www.seemamago.com

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها