2109
اشتباهات دارویی که والدین مرتکب می‌شوند

اشتباهات دارویی که والدین مرتکب می‌شوند

1401/09/27 بازدید989

مقدار دوز مصرفی دارو:

همیشه دوز توصیه شده توسط پزشک یا داروساز را همانطور که روی بسته‌ بندی نوشته شده است رعایت کنید. بیشتر دوز‌های دارویی کودکان بر اساس وزن بدن کودک بوده که دقیق‌ترین راه برای دوز دارو است. (دوز‌های بدون نسخه دارو گاهی اوقات دوز را بر اساس محدوده سنی ارائه می‌دهند که فقط بر اساس تخمین وزن بر اساس سن است). دارو‌های مایع کودکان را با یک سرنگ خوراکی با کاربرد آسان یا یک فنجان دارو با خطوط میلی لیتری مشخص شده برای دوز‌های دقیق اندازه‌گیری کنید. سرنگ‌ها و فنجان‌ها اغلب با دارو‌های مایع تجویز می‌شوند.

مصرف دارو به مقدار زیاد:

تکرار تصادفی دوز یک اشتباه رایج دارویی است به ویژه در مورد نوزادانی که نمی‌توانند به شما بگویند که قبلاً داروی خود را خورده‌اند. اگر یک نوبت را فراموش کردید برای جبران دوز فراموش شده آن را دوبرابر نکنید و با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید.

 دادن دارو اشتباهی:

همیشه برچسب را برای دستورالعمل‌ها و تاریخ انقضا بخوانید تا مطمئن شوید که برای علائم و سن کودک شما مناسب بوده و تاریخ مصرف آن تمام نشده است. برچسب‌ها را از بطری‌های دارو جدا نکنید، دارو‌ها را در ظروف یا کیسه‌های دیگر قرار ندهید و دارو‌ها را با هم مخلوط نکنید. همیشه بسته‌های قرص را با دستورالعمل و اطلاعات دوز به ظرف اصلی خود برگردانید. تاریخ انقضا همیشه روی ویال‌ها و بطری‌ها ذکر نشده است بنابراین اگر مطمئن نیستید با داروساز خود مشورت کنید.

 

هنگام دادن دارو به کودک چه نکاتی را رعایت کنیم؟

1- فهرستی از تمام دارو‌های فعلی فرزندتان را نگه دارید. اگر کودک شما یک دارو مصرف می‌کند همیشه قبل از شروع داروی دیگری (چه با نسخه، چه بدون نسخه، مکمل غذایی یا دارو‌های گیاهی) با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

2- تمام دارو‌ها (از جمله بدون نسخه، نسخه، کرم‌ها، ویتامین‌ها یا دارو‌های طبیعی/همیوپاتی) را در یک کابینت یا جعبه لوازم قفل دار دور از دسترس و دور از دید کودکان قرار دهید. پس از هر بار استفاده دارو‌ها را کنار بگذارید، حتی اگر قصد دارید به زودی دوباره از آن استفاده کنید و مطمئن شوید که قفل ایمنی کودک ایمن است.

3- مطمئن شوید که دارو‌ها را طبق دستورالعمل روی برچسب و داروساز خود نگهداری کنید.

4- با فرزندان خود در مورد دارو صحبت کنید و هرگز آن را به عنوان"آب نبات" خطاب نکنید.

5- اگر کودک شما بیش از حد دارو مصرف کرده است سریعاً به بیمارستان مراجعه کنید.

 

منبع:

www.todaysparent.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها