2109
شروع یک درمان

شروع یک درمان

1401/09/14 بازدید466

                                  شروع یک درمان

مقدمه

  • کدوم دکتر بهتره؟
  • از کجا بفهمم باید به چه متخصصی مراجعه کنم؟
  • ویزیت حضوری بهتره یا ویزیت آنلاین؟
  •  بیمه هم قبول میکنن؟
  • داروی شیمیایی برای درمان بهتره یا داروی گیاهی؟
  • هزینه درمانم چقدر میشه؟
  • درمان دائمی است یا موقتی؟
  •  دوره درمان چند روز طول می‌کشد؟

 

 

مواقعی که احساس می‌کنیم باید به پزشک مراجعه کنیم سوالات فوق در ذهن ایجاد می‌شود اما معمولاً پاسخ‌های قانع کننده‌ای دریافت نمی‌کنیم. در این مقاله قصد داریم کاملا واقع‌گرا و دقیق به همه این سوالات پاسخ دهیم.

کدوم دکتر بهتره؟

 

شاخص‌های برتری یک پزشک مختلف است، اما پارامترهای عامه‌پسندی وجود دارند که تا حد زیادی برای انتخاب پزشک بهتر، کمک کننده‌اند؛ این پارامتر‌ها هم برای معاینه ویزیت حضوری و هم برای دکتر آنلاین کاربرد دارند. بعضی موارد مهم تر عبارتند از:

  • رضایتمندی سایر بیماران از پزشک
  • نوع بیان و میزان توضیحات پزشک
  • تجویزات موثر و قابل تهیه
  •  نوبت‌گیری و تشکیل پرونده سریع
  • دسترسی سریع به پزشک حین درمان
  • پاسخگویی پزشک به سوالات

 

در اینجا باز سوال ایجاد می‌شود که چطور و کجا می‌توان این پارامترهای را در خصوص پزشکان مورد بررسی قرار دهیم؟

بدین منظور لازم است اطلاعات مربوط به پزشکان و نظر مردم نسبت به عملکرد هر پزشک را بتوانیم ببینیم بعد می‌توانیم بین پزشکانی که درصد رضایت بیشتری از مردم کسب کرده‌اند را انتخاب و مراحل بعدی مثل نوبت گرفتن و تشکیل پرونده را خودمان ظرف چند دقیقه آزمایش کنیم. حتی می‌توانیم نسخه دریافت کنیم، آن را بررسی کنیم و اگر پارامترهای فوق را نداشت از ویزیت انصراف دهیم.

در سامانه ایزو ویزیت می‌توانید پزشکان زیادی را ببینید، نظر مردم در مورد عملکرد هر پزشک را بخوانید و در صورت نیاز ویزیت بگیرید، همه این مراحل ظرف چند دقیقه انجام می‌شود، هیچ نیاز نیست از منزل خارج شوید.

از کجا بفهمم باید به چه متخصصی مراجعه کنیم؟

اینکه به چه پزشکی مراجعه کنیم بستگی به نوع بیماری و عارضه‌هایی که ایجاد کرده دارد؛ در برخی موارد لازم است بیمار همزمان تحت نظر دو یا چند پزشک باشد، در موارد بسیاری هم مراجعه به یک پزشک عمومی کفایت می‌کند. روال معمول این است که ابتدا به یک پزشک مراجعه می‌شود تا او تعیین کند که چه پزشکان دیگری باید نظر دهند اما برای این منظور راه حل ساده‌تری در دسترس است.

یک چکاپ آنلاین ابتدا عوامل بیماری را مشخص می‌کند و در انتها پزشک مربوطه را به شما معرفی می‌کند. چکاپ آنلاین را هم می‌توانید از منزل به راحتی انجام دهید.

ویزیت حضوری بهتره با ویزیت آنلاین ؟

اگر از بررسی رفت و آمدها در ترافیک و معطل شدن در مطب‌ها برای انجام یک ویزیت، چشم پوشی کنیم و صرفا کیفیت ویزیت را در نظر بگیریم، مسلماً برای ارزیابی کیفیت ویزیت هم پارامترهای تعین کننده‌ای وجود دارد که عبارتند از:

  •  دقت در گرفتن شرح حال از بیمار
  •  سطح استرس بیمار حین ویزیت
  • بررسی سوابق پزشکی بیمار
  • زمان کافی برای تحلیل و بررسی پرونده بیمار
  • توضیح و تفهیم بیمار در خصوص نحوه درمانش
  •  درصد صحت تشخیص عوامل بیماری.
  • کمیت و کیفیت نسخه از هر لحاظ
  • خدمات پس از ویزیت (پاسخگویی به سوالات)

حالا با مشخص شدن معیارهای فوق برای سنجش کیفیت ویزیت‌ها، اگر ویزیت حضوری را بررسی کنیم می‌دانیم وقت قانونی برای انجام یک ویزیت بین پانزده تا بیست دقیقه است که در این بازه زمانی باید هم شرح حال گرفته شود، هم بررسی و تحلیل شود، هم نسخه نویسی انجام شود، هم شرح علت بیماری و روش درمان ارائه شود.

 

این مدت ویزیت شاید برای برخی بیماری‌های ساده کافی باشد اما اصلا برای ویزیت‌هایی که زمان بیشتری نیاز دارند کافی نیست. در خصوص سایر موارد هم باید به پزشکان محترم حق بدهیم که در این زمان کوتاه نتوانند آنطور که باید، ویزیت دلخواه را انجام دهند، از طرفی امکان اضافه کردن زمان هم نیست چون نه بیمار امکان پرداخت بیشتر دارد و نه برای پزشک مقرون به صرفه است که زمان بیشتری اختصاص دهد به دلیل اینکه هزینه‌های مطب بسیار زیاد است.

 

راه چاره چیست؟ در این موارد هم علم به کمک بشر آمده و تمام موضوعات مطرح شده را به سادگی پوشش می‌دهد. در سامانه ایزو ویزیت این امکان را دارید که بدون استرس، با خیال راحت در منزل یک شرح حال مفصل از خود ثبت کنید (هر چقدر که زمان بخواهید در اختیار دارید) پزشک هم فرصت کافی در اختیار دارد تا شرح حال شما را دقیق مطالعه و بررسی کند، علاوه بر این پزشک می‌تواند با استفاده از هسته‌های پرسرعت ایزو ویزیت در کمتر از چند ثانیه پرونده بیمار را با منابع پزشکی تطبیق داده و با این روش به تشخیص دقیق برسد، علاوه بر این هوش مصنوعی ایزو ویزیت هم با گردآوری نظرات سایر پزشکان به تشخیص پزشک اطمینان بیشتر می‌بخشد.

 

پس از این مراحل پزشک در وقت مقرر یک نسخه مفصل شامل علل بیماری، پرهیزات، رژیم غذایی، داروها و توصیه‌ها را در صفحه ویزیت بیمار درج می‌کند و بیمار از هر کجای دنیا به آن دسترسی دارد و همیشه این گزارش در اختیارش خواهد بود. حین درمان هم می‌تواند مکرر به پزشک خود گزارش روند درمان را ارائه کند و یا اگر سوالی داشت فوراً از پزشک خود بپرسد، چون صفحه ویزیت بیمار همیشه در اختیار اوست.

آیا این پزشک بیمه هم قبول می کنه؟

گاهی باید قبل از مراجعه به یک پزشک این اطمینان را پیدا کنیم که آن پزشک طرف قرارداد با شرکت‌های بیمه باشد. این موضوع هم در ایزو ویزیت کاملاً پوشش داده شده و شما می توانید از بیمه خود استفاده کنید.

داروی شیمیایی برای من بهتره یا داروی گیاهی؟

 

 قبل از پاسخ به این سوال باید ابتدا علل بیماری مشخص شوند بعد تعیین می‌شود کدام نوع داروها برای درمان بهتر عمل می‌کنند. در ایزو ویزیت مزایا و معایب انواع درمان‌ها به بیمار توضیح داده می‌شود بعد بیمار می‌تواند تصمیم بگیرد از کدام نوع داروها برای او تجویز شود و یا اینکه انتخاب را به عهده پزشک می گذارد.

هزینه درمان

یک اشتباه رایج در محاسبه هزینه درمان اکتفا به محاسبه هزینه ویزیت و داروهای نسخه است اما اگر واقع بینانه به این قضیه وارد شویم، باید ابتدا دو مساله کاملا روشن شود:

اول: تفاوت درمان کامل با بهبودی نسبی، این دو خیلی تفاوت دارند.

دوم: روش هزینه کردن، هزینه می‌تواند دفعتا انجام شود و ادامه‌دار نباشد و در حالت دیگر می‌تواند کم کم اما همیشگی باشد. بنابراین هزینه بهبود نسبی که تحت عنوان درمان مرسوم شده، به سبب برگشت مکرر علائم بیماری، به صورت کم کم اما مداوم است که در عمل وقتی همه جوانب را می‌سنجیم در این حالت باید بیشتر هزینه کنیم، اما اگر به دنبال درمان کامل و پایدار باشیم، ظاهرا بیشتر هزینه می‌کنیم اما در عمل کمتر هزینه می‌شود.

 

از این قرار اگر به دنبال درمان پایدار باشیم بسیار مقرون به صرفه‌تر از درمان‌های موقتی است.

درمان دائمی است یا موقتی؟

مسلما این مبحث مربوط به بیماریهای خاص یا مواردی که معروف به صعب العلاج می‌باشند نیست، بنابراین با فاکتور گرفتن از این قبیل موارد، در خصوص بیماری‌های دیگر، چنانچه عوامل بیماری درست تشخیص داده شوند و درمان کامل را انتخاب کنیم، درمان دائمی خواهد بود.

دوره درمان چند روز طول میکشه؟

طول دوره درمان بستگی به عوامل مختلفی دارد، چون بیماری‌ها، بدن افراد و شرایط هر شخص با دیگری متفاوت است حتی اگر نوع بیماری را یکسان فرض کنیم باز هم طول دوره درمان اشخاص با یکدیگر متفاوت است، اما میزان رعایت پرهیزات و سایر دستورات پزشک در کمتر شدن طول دوره درمان به شدت موثر است. بنابراین اگر نسخه مفصل باشه و همه نکات لازم در آن قید شده باشه، بیمار می‌تواند به همه نکات آن عمل نموده و به درمان سریعتر دست یابد.

 

در ایزو ویزیت پزشکان به دلیل در اختیار داشتن ابزارهای مختلف و هسته‌های پر سرعت، این امکان را دارند که انواع محتوا را از منابع علمی دریافت و در نسخه بیماران لحاظ نمایند بنابراین نسخه‌های مندرج در ایزو ویزیت بسیار کامل و همه جانبه می‌باشند.

 

 

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها