2109
به کسی که قصد باردار شدن دارد این‌ها را نگویید

به کسی که قصد باردار شدن دارد این‌ها را نگویید

1400/11/11 بازدید1683

باروری می‌تواند موضوعی طاقت‌فرسا باشد زیرا لایه‌های زیادی در خود دارد. ناباروری می‌تواند یک فرآیند ویرانگر، استرس‌زا و پرهزینه باشد که از نظر احساسی و جسمی خسته‌کننده است و به راحتی می‌توانید لغزش کنید و فراموش کنید که چه چیزی را نباید به کسی که قصد باردار شدن دارد بگویید. افراد ممکن است با احساساتی از ناامیدی (اصلی)، خشم، خستگی، غم و اندوه، احساس گناه رو به رو شوند. اغلب اوقات گفتگوی ناباروری یک موضوع ناراحت‌کننده است. در زیر لیستی از عبارات و نظرات درباره آنچه که نباید به فردی که در حال تلاش برای باردار شدن است گفت آورده شده:

 

چه زمانی به بچه دار شدن فکر می‌کنید:

این احتمالاً مهمترین سؤالی است که از کسانی که سعی در باردار شدن دارند پرسیده می‌شود و آن‌ها نمی‌خواهند این را بشنوند. این یک یادآوری دائمی است که آن‌ها هنوز باردار نشده‌اند.

 در زمان مناسب باردار می‌شوید:

مطمئناً در چند ماه اول تلاش احساس آرامش می‌کنید. با این حال پس از ماه‌ها و حتی سال‌ها تلاش ناموفق، اضطراب و هراس به وجود می‌آید. یادآوری این نکته مهم است که ناباروری یک تشخیص پزشکی است و اغلب نیاز به درمان پزشکی دارد.

 ما هم برای باردار شدن مشکل داشتیم:

قابل درک است که ارتباطات نزدیک بخواهند با موقعیت همدردی کنند، اما سعی کنید از مقایسه تجربیات خودداری کنید. ناباروری یک مشکل پیچیده است که در آن هیچ دو تجربه دقیقاً مشابه نیستند. به جای تمرکز بر روی افرادی که احتمالاً یکی از سخت‌ترین دوران زندگی خود را سپری می‌کنند به تجربیات آن‌ها گوش دهید.

شما زمان زیادی برای بچه دار شدن دارید:

زنان با تمام تخمک‌هایی که در زندگی خود خواهند داشت به دنیا می‌آیند. باروری از اواخر دهه 20 و اوایل 30 سالگی شروع به کاهش می‌کند و پس از 35 سالگی سریعتر کاهش می‌یابد. برخی از زنان دارای عوامل خطر دیگری برای ناباروری هستند که به سن مربوط نمی‌شود. بهتر است از اظهار نظر در مورد سن خودداری کنید.

نتیجه‌گیری:

گفتگو‌ها در مورد ناباروری چالش برانگیز است. بسیار مهم است که هنگام برقراری ارتباط با زوج‌هایی که این دوران سخت در زندگی خود را پشت سر می‌گذارند مراقب گفتار و اعمال خود باشید. محترمانه رفتار کنید، مهربان باشید، همدل باشید و مهمتر از همه از دیگرانی که ممکن است دوران سختی را سپری کنند حمایت کنید. گاهی اوقات یک جمله ساده مانند اگز کمکی خواستید من هستم بسیار تأثیرگذار است.

 

منبع:

www.mother.ly

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها