2109
پروبیوتیک‌ چیست و چه فوایدی دارد؟

پروبیوتیک‌ چیست و چه فوایدی دارد؟

1400/04/09 بازدید367

پروبیوتیک‌ها میکروارگانیسم‌های زنده و خوبی مانند باکتری‌ها هستند که می‌توانند به سلامت شکم ما کمک کنند. برخی از این باکتری‌های خوب به ویژه اعضای گروه‌های لاکتوباسیلوس، استرپتوکوک و بیفید و باکتریوم که شبیه‌ تریلیون باکتری خوب دیگر هستند که از قبل با آرامش در روده ما زندگی می‌کنند، به بهبود هضم ما کمک می‌کنند و ارگانیسم‌های مضر دیگری را که می‌توانند ایجاد کنند دفع می‌کنند.

پروبیوتیک برای کودکان نوپا چه فوایدی دارد؟

اگرچه آنتی بیوتیک‌ها برای از بین بردن عفونت‌های باکتریایی فوق العاده هستند، آنتی بیوتیک‌های طیف گسترده باکتری‌های بد و بیماری‌زا را از بین می‌برند، بلکه باکتری‌های خوبی را که به سلامت ما کمک می‌کنند نیز از بین می‌برند و می‌توانند با نقص بسیار ناخوشایند و بسیار ناخوشایندی روبرو شوند. یکی از راه‌های کنترل اسهال دادن پروبیوتیک به کودک نوپا است که باکتری‌های زنده فعال و خوبی در مکمل‌ها یا غذا‌هایی مانند ماست است.

 

آیا می‌توان مکمل‌های پروبیوتیک به کودکان نوپا داد؟

پروبیوتیک‌ها به طور کلی برای کودکان نوپا و حتی نوزادان ایمن در نظر گرفته می‌شوند (در واقع، برخی از شیر خشک‌ها با پروبیوتیک غنی می‌شوند). هنوز هم هوشمندانه است که از پزشک متخصص اطفال خود بپرسید کدام یک از باکتری‌ها یا مارک‌های پروبیوتیک را باید به کودک خود بدهید خصوصاً اگر می‌خواهید به او مکمل بدهید. مکمل‌های غذایی توسط سازمان غذا و دارو (FDA) تنظیم نمی‌شوند، بنابراین تنوع زیادی در تولید وجود دارد و می‌توان دانست دقیقاً چه چیزی دریافت می‌کنید (آنچه در یک مطالعه تحقیقاتی آزمایش شده است آنچه در یک بطری مشخص در داروخانه محلی شما وجود دارد، ممکن است یکسان باشد یا نباشد).

 

فواید پروبیوتیک برای کودکان نوپا چیست؟

از آنجا که برخی از آنتی بیوتیک‌ها باکتری‌های خوب را به همراه باکتری‌های عامل عفونت از بین می‌برند، پروبیوتیک‌ها به عنوان ذخیره بدن عمل می‌کنند و تقویت‌کننده‌هایی که برای جمع‌آوری تعداد باکتری‌های مفید ارسال می‌شوند و باکتری‌های عامل بیماری را از بین می‌برند. پروبیوتیک‌ها می‌توانند دوره اسهال را در کودکانی که مبتلا به عفونت شده اند تقریباً یک روز کوتاه کنند. قوی‌ترین دلیل برای پروبیوتیک‌ها پیشگیری و تسکین اسهال همراه با آنتی بیوتیک‌ها و اسهال عفونی است که می‌تواند در مراقبت‌های روزانه و هنگام مسافرت ایجاد شود.

بهترین انواع پروبیوتیک برای کودکان نوپا کدامند؟

Lactobacillus rhamnosus GG (LGG): به طور مداوم این سویه برای کمک به اسهال نشان داده شده است.

Saccharomyces boulardii: همچنین تصور می‌شود این سویه به کودکانی که اسهال عفونی دارند کمک کند.

 

بهترین غذا‌های غنی از پروبیوتیک برای کودکان نوپا چیست؟

پروبیوتیک‌ها را می‌توان به صورت مکمل یافت می‌شوند اما همیشه بهتر است اگر می‌توانید پروبیوتیک‌ها (و سایر مواد مغذی مربوط به آن) را در غذا‌های طبیعی پیدا کنید. خبر خوب این است که پروبیوتیک‌ها از قبل در غذا‌های سالم که ممکن است کودک شما از جمله ماست بخورد وجود دارد. شما همچنین می‌توانید پروبیوتیک‌ها را به طور طبیعی در سایر غذا‌های تخمیر شده و محصولات سویا پیدا کنید.

 

منبع: whattoexpect.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها