2109
رابطه زناشویی سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند؟

رابطه زناشویی سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند؟

1399/02/17 بازدید7237
توصیه‌ روانشناسان برای این روزهای شیوع کرونا این است که زوجها رابطه زناشویی آگاهانه داشته باشند. رابطه جنسی آگاهانه باعث تمدد اعصاب می‌شود و کمک می‌کند با همسرتان در لحظه حضور داشته باشید و به هیچ چیز دیگری فکر نکنید. این رابطه زناشویی آگاهانه راه حلی عالی برای کنترل استرس طی پاندمی کرونا است.

آیا واقعا رابطه زناشویی، سیستم ایمنی را تقویت می‌کند؟

ارتباط میان رابطه زناشویی و احساس جسمی و روحی ِ خوب، بسیار عمیق است. رابطه جنسی می‌تواند خلق و خوی‌تان را بهتر کرده و این پتانسیل را دارد که سیستم ایمنی‌تان را در روز‌هایی که به یک ایمنی قوی نیاز دارید تقویت نماید. بعد از یک رابطه زناشویی، مطمئنا احساس بهتری خواهید داشت، زیرا جریانی از اندورفین و سایر هورمون‌های حال خوب در بدن‌تان به راه افتاده است. رابطه زناشویی خوب می‌تواند سطح هورمون‌های استرس مانند کورتیزول و آدرنالین را کاهش داده و تولید اندورفین را که به طور طبیعی، احساس خوب در بدن ایجاد می‌کنند افزایش بدهد.حین رابطه زناشویی در بدن‌ اوکسی توسین نیز ترشح می‌شود که به نام هورمون عشق معروف است. اوکسی توسین با در آغوش گرفتن، دست هم را گرفتن و نوازش کردن نیز تولید می‌شود.
بیشتر بخوانید نکات مهم دربار رابطه زناشویی در دوران کرونا
 

رابطه زناشویی چند بار در هفته مفید است؟

به گزارش سلامت نیوز طبق مطالعات، میان داشتن رابطه زناشویی یک یا دو بار در هفته و یک سیستم ایمنی قوی، ارتباط وجود دارد. دانشمندان دریافتند افرادی که طی هفته یک یا دو بار رابطه زناشویی داشتند، میزان ایمنوگلوبین A (IgA) در بدن‌شان بیشتر بوده است. این ایمنوگلوبین، آنتی بادی‌هایی هستند که در غشای مخاطی ریه‌ها، سینوس‌ها، معده و روده‌ها وجود دارند. کسانی که یک یا دو بار در هفته رابطه زناشویی دارند، میزان IgA در خون‌شان بسیار بالاست و همین به آن‌ها کمک می‌کند از سرما خوردگی در امان باشند. این گروه از افراد که در مطالعه شرکت کرده بودند، نسبت به گروه دیگری که کمترفعالیت جنسی داشتند و گروهی که بیشتر از دو بار در هفته رابطه زناشویی داشتند، IgA بدن‌شان ۳۰ درصد بیشتر بوده است. ایمنوگلوین اساسا با ویروس‌ها می‌جنگد و ایمنی‌ را قوی می‌کند. همچنین فعالیت زناشویی منظم، برای کنترل ضربان قلب، فشار خون و گردش خون مفید است. این پروسه‌ها در مجموع، بدن را سالم نگه داشته و سمومی را که در اثر تنش و اضطراب در بدن جمع می‌شوند، دفع می کند.

ارسال نظر شما

login captcha

پربازدیدترین ها