2109
عجیب ترین دلایل حالت تهوع !

عجیب ترین دلایل حالت تهوع !

1397/12/19 بازدید3943

نی نی سایت: حالت تهوع به غیر از بارداری دلایل دیگری هم دارد. اگر دلتان می خواهد با عجیب ترین دلایل حالت تهوع آشنا شوید این مطلب را بخوانید.

اضطراب و حالت تهوع

اضطراب می تواند باعث حالت تهوع شود. وقتی نگران یا هیجان زده می‌شوید، بدن در وضعیت جنگ یا گریز قرار می‌گیرد و آدرنالین وارد جریان خون می‌شود تا فرد را برای واکنش مناسب آماده کند. به همین دلیل عملکردهای بدن مثل گوارش تقریباً متوقف شده و باعث تجمع سموم در بدن می‌شود. در نهایت سیگنال‌های شیمیایی به مغز فرستاده می‌شود تا احساس تهوع ایجاد شود.

کتواسیدوز دیابتی

شاید حالت تهوع نشانه دیابت باشد. اسیدوز دیابتی زمانی روی می‌دهد که سلول‌های محروم از انرژی (که قند مورد نیازشان را به دلیل عدم تولید کافی انسولین دریافت نمی‌کنند) شروع می‌کنند به سوزاندن چربی به عنوان سوخت و باعث می‌شوند مواد شیمیایی به نام کتون‌ها به مقدار زیادی در خون و ادرار تجمع کنند. فرد حال بدی پیدا می‌کند و وقتی در شرایط اسیدوز قرار می‌گیرد دچار حالت تهوع می‌شود.

ریفلاکس اسید معده

حالت تهوع می تواند نشانه بد کار کردن معده هم باشد. سوزش معده بارزترین نشانه‌ی ریفلاکس اسید معده به مری است؛ اما درد سوزاننده‌ی درون قفسه سینه یا معده‌تان تنها علامت ریفلاکس نیست. وقتی اسید معده یا محتویات معده به سمت مری بالا می‌آیند، ممکن است حالت تهوع به شما دست بدهد.

سندرم استفراغ دوره‌ای

این سندرم بیشتر در کودکان شایع است اما می‌تواند بزرگسالان را هم درگیر کند. سندرم استفراغ دوره‌ای باعث حملات مکرر تهوع شدید و استفراغ بدون هیچ دلیل مشخصی می‌شود. هر حمله‌ی این سندرم می‌تواند تا ساعت‌ها و یا حتی چند روز طول بکشد.

حمله وازوواگال

وقتی خون می‌بینید رنگتان می‌پرد و حالت تهوع پیدا می‌کنید؟ این احساس ناخوشایند و احتمالاً غش بعد از آن، سنکوپ وازوواگال نام دارد که نوعی از دست دادن هوشیاری به مدتی کوتاه است که اصطلاحاً بیهوش شدن گفته می‌شود. درد، اضطراب، مدت زیاد سرپا بودن و فشار آوردن برای اجابت مزاج می‌توانند موجب افت ناگهانی ضربان قلب و فشارخون شوند.

نارسایی غدد آدرنال

از کجا باید بدانید غدد فوق کلیوی‌تان خوب کار نمی‌کنند؟ علائم این بیماری، حالت تهوع، استفراغ، اسهال، کاهش وزن و در صورت تداوم، افت شدید فشارخون تا حدی است که فرد غش می‌کند.

حمله قلبی

بعضی وقتها حالت تهوع نشانه حمله قلبی هم می تواند باشد. اگر دچار حالت تهوع یا احساس بدی در معده‌تان هستید، حتی اگر دردی در قفسه سینه‌تان احساس نمی‌کنید ممکن است در معرض یک حمله قلبی باشید. زنان بیشتر از مردان ممکن است دچار این علامت شوند. گاهی درد ناشی از حمله قلبی به صورت معده درد یا درد در قسمت میانی بالای شکم گزارش می‌شود .

قرصهای مسکن

مسکن‌ها هم می توانند باعث حالت تهوع شوند. قرصهای مسکن مثل آسپرین، ایبوپروفن و ناپروکسن که به نام داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی معروف‌اند می‌توانند حالت تهوع ایجاد کنند. زمانی که این داروها روی سطح معده می‌نشینند، که می‌تواند بین نیم ساعت تا یک ساعت باشد، باعث تحریک زیاد معده می‌شوند.

ارسال نظر شما

login captcha

سلام من یک سال پیش تهوع گرفتم یهو با بی اشتهایی و بی خوابی و دل آشوبی هیچ غذایی نمیتونستم بخورم از بوی غذا هم حالم بد میشد رفتم فوق تخصص گوارش انواع آزمایشات و دادم گفتن سالمی فقط میکروب معده داری که مقدارش ۱۲۰ بود ۱ماه آنتی بیوتیک دادن خوردم خوب شدم بعد قطع دارو باز تهوع و همون حالتها باز رفتم داروی دومپریدون و لانزو کلیدنیوم سی داد خوردم کمی بهتر میشدم باز شروع میشه آندوسکپی دادم دکتر گفت همون میکروب ۳دوره آنتی بیوتیک خوردم خوب نشدم تا الان که ۱سال شده بازم همونه و ترش کردن شدید و دلپیچه هم اضافه شده بهش نمیدونم چه کنم همه راه هارو رفتم تروخدا کمکم کنید الان تهوع شدید دارم میترسم آندو اشتباه بوده من مشکلم حاد بوده که خوب نمیشم بخاطر همین همش دلشوره دارم و خوابم نمیبره از خواب میپرم با استرس و دلشوره شدید چند شبه درست نخابیدم دارم روانی میشم

پربازدیدترین ها