2777
2789
عنوان

*برنامه و راهکاربرای مدیریت کارهای خونه *

| مشاهده متن کامل بحث + 2043018 بازدید | 88173 پست
کارهات و موازی انجام بده مثلا از توی آشپزخونه داری میری توی اتاق. نایلون برای سطل دستشویی و دستکش و شیشه پاک کن و دستمال و بردار ببر بزار جلو دستشویی. و همین که رفتی دستشویی شروع کن به تمیزکردن وسایل هم که حاضره. بقیه کارها هم همینطور
7راز خوشبختی از کوروش کبیر: متنفر نباش"عصبی نشو"ساده زندگی کن کم توقع باش"همیشه لبخند بزن"زیاد ببخش 1دوست خوب داشته باش
ستاره جون اول جارو و دستمال کشی و انجام بده بعد اتاق پرنیا جون بعد کمد و ... و بعدش برو سراغ خرید و مرباواتو چون وقتی خونه تمیزه انرژی میگیری برای ادامه
7راز خوشبختی از کوروش کبیر: متنفر نباش"عصبی نشو"ساده زندگی کن کم توقع باش"همیشه لبخند بزن"زیاد ببخش 1دوست خوب داشته باش

بچه‌ها، باورم نمی‌شه!!!!

دیروز جاریمو دیدم، انقدر لاغر شده بود که واقعاً شوکه شدم! 😳 

از خواهرشوهرم پرسیدم چطور تونسته انقدر وزن کم کنه و لباس‌های خوشگلش اندازش بشه. گفت با اپلیکیشن "زیره" رژیم گرفته.منم سریع از کافه بازار دانلودش کردم و رژیممو شروع کردم، تا الان که خیلی راضی بودم، تازه الان تخفیفم دارن!

بچه ها شما هم می‌تونید با زدن روی این لینک شروع کنید

ستاره جون من امشب دوباره دارم نیم ساعت از شب بیداریهام کم میکنم دیشب 2:30 خوابیدم امشب می خوام 2 بخوابم. شما هم بیا کم کم ساعت و کم کن تا خوابت نرمال بشه
7راز خوشبختی از کوروش کبیر: متنفر نباش"عصبی نشو"ساده زندگی کن کم توقع باش"همیشه لبخند بزن"زیاد ببخش 1دوست خوب داشته باش
اگر دوست دارید خانه ای آرام و بدون هرگونه آشفتگی داشته باشید با دنبال کردن راه های ساده زیر به هدف تان خواهید رسید. همه افراد، خانه خود را دوست دارند زیرا خانه ها بعد از گذراندن روزی سخت و پر استرس، فضایی پر از آسایش است. اگر این گونه نیست برای ایجاد آرامش در آن باید انرژی خرج کنیم. مهم ترین سوالی که در ایجاد چنین فضایی باید از خودتان بپرسید این است که برای این که احساس خوب و خوشایندی در خانه داشته باشیم، به چه چیزی نیاز داریم؟ برای بیشتر افراد آرامش، ایجاد صمیمیت و قدرت ابداع در خانه اهمیت زیادی دارد. در بسیاری از خانه ها آشفتگی های زیادی وجود دارد، منظور از این آشفتگی انباشته شدن وسایل نیست بلکه وجود اجسام زیادی است که در مکان هایی نامناسب قرار دارند. تقریبا می توان گفت همه ما چنین مشکلی را در خانه های مان داشته یا داریم. برای سازماندهی این آشفتگی ها به طور حتم ظرفیت های مناسبی وجود دارد. مهم این است که شما بهترین و مناسب ترین راه را پیدا کنید. اگر در این فکر هستید که چگونه می توانید این ظرفیت ها را پیدا کنید و چگونه از شر آشفتگی ها خلاص شوید به قانون های زیر نگاهی بیندازید. شاید به کارتان بیایند. هر وسیله ای جای مخصوص به خود را دارد تصمیم بگیرید هر وسیله ای را می خواهید کجا قرار دهید. از همین امروز جابه جایی آنها را آغاز کنید. به طور مثال جای روزنامه ها در بالای یخچال یا کف زمین نیست، به دنبال مکان مناسبی برای قرار دادن آنها باشید. هر وسیله ای را به سرعت در جای خود قرار دهید هنگامی که با مرغ و گوشت یا هر خوراکی دیگری وارد خانه می شوید، آنها را روی پیشخوان رها نکنید بلکه سریعا آنها را در فریزر بگذارید تا از این که چرا آنها را در فریزر قرار نداده اید پشیمان نشوید. شما می توانید این طور تصور کنید که تمامی وسایل خانه نیز مانند همین مرغ یا بستنی هستند و اگر به موقع آنها را در جای خود قرار ندهید، ممکن است آب شوند و دردسر شما را بیشتر کنند. با استفاده از این قانون هر گونه آشفتگی را در خانه کاهش می دهید. کار گروهی فراموش نشود مطمئن شوید که تمامی اعضای خانواده از سیستم جدید سازماندهی مطلع باشند و به شما قول بدهند که از این سیستم پیروی کنند. ممکن است مدتی طول بکشد تا همه این قانون را بیاموزند اما نگران نباشید. هنگامی که افراد خانواده متوجه می شوند چقدر خانه تمیزتر و زندگی کردن در آن آسان تر شده است، ناخودآگاه از این قانون پیروی می کنند. به یاد داشته باشید سازماندهی خانه پروژه کوتاه مدتی نیست بلکه فرآیندی دائمی است. امروز هدف کوچکی مانند تمیز کردن کشوهای دراور را شروع کنید و روزهای دیگر پروژه های بزرگ تری را ادامه دهید. از اعضای خانواده خود بخواهید هر روز مرتب و تمیز کردن قسمتی از خانه را به عهده بگیرند. قفسه بندی را فراموش نکنید زیرا علاوه بر این که در پیدا کردن تمامی وسایل مورد نیاز به شما کمک می کنند بسیار شیک و مدرن هستند.
هیچگاه باطن زندگی خود را با ظاهر زندگی دیگران مقایسه نکن..
سلام طاهره جون مرسی برای مطلب خوبی که گذاشتی منم تا الان تقریبا نصف لیست و نوشتم اول دفتر یادداشت و گذاشتم برای یادداشت ها و صفحه دوم و سوم و نوشتم وسایل خوراک نوزاد (شیشه شیر و پستونک و ظرف غذا و ...) وسایل بهداشتی و حمام(تشک تعویض و دماغ گیرو حوله حمام و ...) خواب(پتو و دور پیچ و پشه بند و ...) یک صفحه گذاشتم برای 0 - 3 ماه یک صفحه برای 3 - 6 ماه و همینطور .... و مثلا صفحه 0 - 3 ماه هم چهار قسمت کردم 1-بادی ها 2-سرهمی ها و بلوز و شلوار ها 3-پیراهن و بلوز تک 4-دستکش و پاپوش و ... یک صفحه برای اسباب بازی ها تا حالا نصفش و یادداشت کردم هنوز مونده به نظرتون خوبه؟؟؟؟؟؟؟؟
7راز خوشبختی از کوروش کبیر: متنفر نباش"عصبی نشو"ساده زندگی کن کم توقع باش"همیشه لبخند بزن"زیاد ببخش 1دوست خوب داشته باش
سلام راناجون منم دیشب 2خوابیدم صبحم 9بیدارشدم تاالان تواتاق پرنیابودم چون پرنیاخواب بودراحت اتاقامرتب کردم هم لباساهم اسباب بازیااگه بیداربودنمیذاشت ازبس نق نق میکرد ولی حس خوبی داشت وقتی اتاق مرتب شد
آفرین ستاره جون منم لیستم داره تموم میشه فکر کنم تا 2 تموم بشه.به خودم زیاد فشار نمیارم تا اینقدر خسته نشم که کلا بی خیال بشم. من یه برنامه از اینجا گرفته بودم از روی اون کارهای خونم و انجام میدادم الان میرم میگردم ببینم پیدا کنم برات میزارم ستاره جون اگر طبق اون برنامه پیش بری عااالیه من حتی مشکل خونه تکونیم نداشتم چون همه جا تمیز بود فقط دیوارها و فرش و ... میموند
7راز خوشبختی از کوروش کبیر: متنفر نباش"عصبی نشو"ساده زندگی کن کم توقع باش"همیشه لبخند بزن"زیاد ببخش 1دوست خوب داشته باش
برنامه هفتگی,خانه داری کارهای خانه گاهی بسیار مشکل به نظر می رسند. درحالی که برخی از آنها واقعا آنقدرها هم دشوار نیستند. سختی کارهای روزمره در منزل، به روحیه و انرژی ما نیز بستگی دارد. در زندگی امروزه که کار بیرون در کار خانه داری، تمام وقت شما را می گیرد، برنامه ریزی و پیروی از یک روال عادی، نه تنها باعث می شود کاری را از فراموش نکنید و در نتیجه به ناگاه غافلگیر نشوید، بلکه به شما کمک می کند تا رفته رفته به انجام گروهی از کارها به ترتیبی خاص عادت کنید و دیگر حتی به آنها فکر هم نکنید. در این صورت نه تنها انرژی خود را با ناراحتی و استرس از دست نداده اید بلکه در زمان هم صرفه جویی می کنید. هر خانه ای بسته به عادات خانواده، برنامه خاص خود را می طلبد. اما به طور کلی برای آنکه کارها سنگین و سخت نباشند، بهتر است از دو روش همزمان استفاده کنید. یک لیست از کارهای روزانه برای خود فراهم کنید تا چیزی از قلم نیفتد. هر روز از هفته را به یک گروه از کارهای مشخص اختصاص دهید و به طور ویژه به آنها بپردازید. آنچه در اینجا گردآوری شده، نمونه ای است از یک برنامه هفتگی و فهرست کارهای روزانه. شما با مدتی پیروی از این لیست می توانید تغییرات دلخواه خود را کم کم در آن ایجاد کرده و برنامه ای شخصی و منحصر به فرد، برای خانه خود طراحی کنید و این کاملا بستگی به روش خانه داری شما دارد. شنبه – آشپزخانه مرتب کردن آشپزخانه به طور منظم، به سلامت روح و جشم شما کمک می کند. چراکه این مکان هم محل طبخ غذاست و هم در بسیاری از اوقت محل تجمع و جلسات خانوادگی. بعد از یک روز کاری سخت در اولین روز هفته، کمی در آشپزخانه وقت گذراندن احساس خانه بودن را زنده می کند. از طرفی هنوز یک هفته کاری پیش روست که با یک آشپزخانه نامرتب به سختی سپری می شود. از این رو اولین روز هفته، برای آشپزخانه در نظر گرفته شده است. یکشنبه – اتاق خواب و کمدها البته قرار نیست همه لوازم و وسایل را بیرون بریزید و از نو مرتب کنید. برای این روزها تنها مرتب کردن رختخواب ها را در نظر داشته باشید. کمدها را هم فقط به اندازه ای مرتب کنید که لباس پوشیدن صبح هنگام به قصد رفتن به محل کار، ساده تر شود. به این معنی که اگر در طول هفته، کمد به علت کمبود وقت کمی به هم ریخته است، امروز ساماندهی و مرتب شود. دوشنبه – کاغذها یادداشت هایی که در گوشه و کنار خانه روی میز، کنار تلفن و روی در یخچال جا مانده اند، به علاوه مجلات، تبلیغات، روزنامه و دیگر کاغذهای پراکنده در خانه علاوه بر ایجاد منظره ای نازیبا، ممکن است موجب سردرگمی شما نیز بشوند و حتی شاید از روی یک لیست دوبار خرید کنید یا کاغذ مهمی را دور بریزید. عصر دوشنبه خود را برای دسته بندی آنها برنامه ریزی کنید. *دسته اول – اقدام کردن: لیست خرید، قبوض آب و برق و... *دسته دوم – پاره کردن: کاغذ رمز کارت خودپرداز، تلفن یا آدرس شخصی و... *دسته سوم – آرشیو: روزنامه یا مجلاتی که بعدها مورد نیاز هستند. *دسته چهارم – بازیافت: هر آنچه که در سه دسته بالا قرار نمی گیرند. سه شنبه – آشپزخانه برای جایی که دارای بیشترین شلوغی و به هم ریختگی خانه است، دو روز در هفته را درنظر بگیرید. البته کار امروز بی شک به سختی شنبه ها نیست. شما کابینت ها، یخچال و کمدهای آشپزخانه را مرتب کنید، داخل کابینت ها، روی سطح پیشخوان و میز آشپزخانه را نیز گردگیری کنید. چنانچه همه چیز هنوز مرتب است، این روز را به کارهایی کمتر اما بزرگتر اختصاص دهید، مانند شستن سینک، اجاق گاز، داخل مایکروویو و... چهارشنبه – حال و پذیرایی از آنجایی که فردا پنج شنبه است و به احتمال زیاد تنها شب تعطیل شماست، امروز مناسب ترین زمان برای مرتب کردن حال و پذیرایی است. چنانچه فردا میهمان داشته باشید، دگر لازم نیست نگران فضای پذیرایی خود با شید و علاوه بر چند کار روزمره ساده، تنها کافیست غذا تهیه کنید. در عین حال چنانچه برنامه ای برای رفتن به میهمانی یا استراحت داشته باشید، برای یک هفته از بابت حال و پذیرایی خیالتان راحت است. این فضاها بسیار زود به هم ریخته می شود اما جمع کردن آنها س اده است و سریع انجام می شود. بیشتر به هم ریختگی سالن های خانه مربوط به سایر اتاق ها می شود و تنها کافی است هر چیزی را به جای اصلیش بازگردانید و سپس سالن را گردگیری و جارو کنید. پنجشنبه – اتاق خواب و کمدها روز آخر هفته، وقت خود را برای انجام کارهای خرده ریز مصرف نکنید. سعی کنید کارهایی را برگزینید که قرار نیست خودتان تمام وقت در جریان آن قرار داشته باشید. مانند شستن ملحفه های رختخواب، درست است که شما آنها را باز می کنید و برای خشک شدن هم پهن می کنید، اما هنگامی که ماشین لباسشویی آنها را می شوید شما آزاد هستید تا کمی خود را برای تعطیلی فردا یا استراحت آماده کنید. برای لباس هایی هم که خشک شویی رفته اند، این روز مناسب است. هنگام خرید هفتگی، می توانید آنها را بگیرید. جمعه – سرویس های بهداشتی روز تعطیل استراحت کنید و عصر جمعه را به سرویس های بهداشتی اختصاص دهید. در طول هفته شما به طور مرتب از حمام، روشویی و توالت استفاده می کنید اما به ندرت فرصتی دست می دهد تا آنها را تمیز بشویید و مرتب کنید. جمعه، وقت مناسبی است. کارها را تمام کنید. از شنبه، هفته را با آسودگی آغاز کنید. فهرستی برای کارهای روزانه صبح حمام و دستشویی *تمیزکردن جلوی آینه *خشک کردن روشویی اتاق خواب *مرتب کردن لباس ها *مرتب کردن رختخواب *مرتب کردن میز پاتختی آشپزخانه *تدارک و صرف صبحانه *یخ زدایی مواد برای شام *برداشتن ظروف ناهار راه اندازی *بررسی کیف برای کلیدها، تلفن همراه و... *بررسی کیف مدرسه بچه ها نیمروز میز کار / رایانه *کنترل لیست کارها *فهرست قرارهای ملاقات *کنترل صندوق پست الکترونیک *پاسخ به دعوت جلسات *کنترل تقویم برای قرارهای مهم، تولدها، مراسم و... از محل کار به خانه *بانک یا خودپرداز *اداره پست، آب، برق و... *داروخانه *خرید روزانه خانه *جاروبرقی *استراحت غروب آشپزخانه *تدارک دیدن شام *اضافه کردن لوازم موردنیاز به فهرست خرید فردا *بررسی فهرست غذایی هفته *تصمیم برای ناهار و شام فردا *تهیه ناهار برای فردا *گردگیری پیشخوان های آشپزخانه *بستن ظرف غذا برای فردا اتاق خواب *مرتب کردن لباس ها برای فردا *درست کردن فهرست کارهای فردا حمام و دستشویی *تمیزکردن *خشک کردن روشویی
7راز خوشبختی از کوروش کبیر: متنفر نباش"عصبی نشو"ساده زندگی کن کم توقع باش"همیشه لبخند بزن"زیاد ببخش 1دوست خوب داشته باش
امیدوارم براتون مفید باشه من خونه خودم از روی این برنامه پیش میرفتم حالا نه صددرصد اما واقعا موثر هست
7راز خوشبختی از کوروش کبیر: متنفر نباش"عصبی نشو"ساده زندگی کن کم توقع باش"همیشه لبخند بزن"زیاد ببخش 1دوست خوب داشته باش
وای من تو 2 روز موفق شدم کارایخونمو تموم کنم خونه رو مرتب کردم جارو کردم گرد گیریکردم لباسهارو شستم جون برام نموند فرداشو گذاشتمبرای خودم حمام و آرایشگاه برای اصلاح و ابرو البته برای باردارا سخته وگرنه میشه تو یه روز تمومش کرد
سامیار جو نم93/09/23ساعت 23:58اومد بغلم... خدایا برام حفظش کن
شارمین جان شما چه کارهاییت مونده؟ لیست کردی؟ اگر تجربه ای داری خوشحال میشم برای ما هم بگی
7راز خوشبختی از کوروش کبیر: متنفر نباش"عصبی نشو"ساده زندگی کن کم توقع باش"همیشه لبخند بزن"زیاد ببخش 1دوست خوب داشته باش
2810
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2790
2778
2791
2779
2792
پربازدیدترین تاپیک های امروز