2777
2789
عنوان

تضمین بهشت

129 بازدید | 7 پست

🔰 تضمین بهشت با شش شرط

▫️شرح حدیثی از #پیامبر اکرم (ص) 


👈 پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند: این شش چیز را شما قبول کنید، ما هم در مقابل بهشت را برای شما قبول می‌کنیم👇


◾ إِذَا حَدَّثْتُمْ فَلَا تَکْذِبُوا

◽ [هرگاه سخن گفتید،] دروغ [مگویید.]


◾ وَ إِذَا وَعَدْتُمْ فَلَا تُخْلِفُوا

◽ [هر گاه وعده دادید، خُلف وعده نکنید.]


◾ وَ إِذَا ائْتُمِنْتُمْ فَلَا تَخُونُوا

◽ [هرگاه امین‌تان دانستند، خیانت نکنید. در] امانت مالی، امانت موقعیت و مسئولیت، امانت سخن و حرف و خبر خیانت نشود.


◾ وَ غُضُّوا أَبْصَارَکُمْ

◽ [چشمانتان را] از چیزهایی که خلاف محارم الهی است [فرو بندید.]


◾ وَ احْفَظُوا فُرُوجَکُمْ

◽ شهوت خودتان را نگه دارید.


◾ وَ کُفُّوا أَیْدِیَکُمْ وَ أَلْسِنَتَکُمْ

◽ زبان و دست خودتان را نگه دارید؛ یعنی در اختیار داشته باشید.


😇😇😇اندوه من این است که در عصر حواشی...‌.‌‌‌‌‌‌..........یک لحظه به فکر من بیچاره نباشی😇😇😇

اگه همینارو رعایت کنیم هم این دنیا بهشت میشه هم اون دنیا بهشت تضمین شده است.....

😇😇😇اندوه من این است که در عصر حواشی...‌.‌‌‌‌‌‌..........یک لحظه به فکر من بیچاره نباشی😇😇😇

بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

پس من بهشتیم اخ جون 

امضات منو یاد تهدید مامانم سر غذا مبندازه......وقتی میگفتم نمیخورم...یه چیز میگفت تو همین مایه ها.......

😇😇😇اندوه من این است که در عصر حواشی...‌.‌‌‌‌‌‌..........یک لحظه به فکر من بیچاره نباشی😇😇😇

لایک

یک صبح جمعه پا میشی میبینی یه مرد پر ادعا با بی تدبیری، مملکت را به دامن تفرقه و آشوب انداختهیه صبح جمعه دیگه هم پا میشی میبینی یه مرد بی ادعا با شهادتش موجب همدلی و وحدت یه ملت شده.  چقدر فرق است بین کسی که بندگی خدا را میکند و کسی که نوکری کدخدا را

←← اقدامات مروان و بنی‌امیه

مروان و سایر بنی‌امیه که جزو دار و دسته او بودند، یقین کردند که مردم مشایعت‌کننده قصد دارند بدن مطهر را در کنار رسول خدا به خاک بسپارند؛ ازاین‌رو خود را مجهز به تجهیزات نبرد کردند و با اجتماع خود راه را بر کاروان عزادار بستند. همین‌ که امام حسین بدن مبارک را به‌سوی مزار شریف پیامبر حرکت دادند تا تجدید عهدی با جدش رسول خدا کرده باشد؛ طرف مقابل ( پیروان سقیفه) در قالب جماعتی در مقابلشان صف‌آرایی کردند و مانع آنها شدند.

عایشه هم سوار بر قاطری به جمع آنها ملحق شد؛ درحالی‌که می‌گفت: ما را با شما چه کار؟! می‌خواهید کسی را وارد خانه من کنید که من محبت و ارادتی نسبت به او ندارم؟

مروان نوکر معاویه که زمینه را برای عقده‌گشایی مناسب دید، دهان باز کرد و گفت: عثمان در دورترین نقطه [۱۳] دفن شود و حسن در کنار پیامبر؟! چنین چیزی نشدنی است.

و بعد با جمله «وَ أَنَا أَحْمِلُ السَّیْفَ» تشیع‌کنندگان را تهدید به جنگ و برخورد شدید کرد.


←← سخنان ابن عباس

نزدیک بود فتنه‌ای به پا شود که ابن عباس جلو رفت و خطاب به مروان گفت: « ارْجِعْ یَا مَرْوَانُ مِنْ حَیْثُ جِئْتَ » برگرد به همان جایی که بودی؛ ما قصد نداریم این بدن مطهر را در کنار رسول خدا به خاک بسپاریم؛ تنها قصدمان این است که با زیارت دادن این بدن مبارک، تجدید عهدی با رسول خدا شده باشد و بعد از آن به سمت بقیع رفته و او را بنا بر وصیت حضرتش در کنار قبر مادربزرگش فاطمه (بنت اسد) به خاک می‌سپاریم.

مطمئن باش اگر وصیت کرده بود که بدن مطهرش را کنار رسول خدا دفن کنیم، تو کوچک‌تر از آن بودی که بتوانی مانع ما شوی؛ ولکن آن‌ حضرت به خدا و رسولش و نیز حرمت قبر شریفش بیش از دیگران عالم است و می‌دانست که نباید خرابی در آن پدید آید؛ چنان‌چه این کار را دیگران کردند و بدون اذن آن‌ حضرت ـ صلی‌الله‌علیه‌وآله ـ به خانه‌اش وارد شدند... .


← نمونه‌ای دیگر در ارشاد

و باز در ارشاد آمده است:

ابن عباس پیش آمد و خطاب به عایشه گفت: این چه رسوایی است؟ عایشه! روزی بر استر و روزی بر شتر! (اشاره به جنگ جمل) می‌خواهی نور خدا را خاموش کنی و با دوستان خدا بجنگی؟ بازگرد! و از آن‌چه می‌ترسیدی خیالت راحت باشد که ما طبق وصیت، بدن مطهر را این‌جا دفن نمی‌کنیم، خوشحال باش که تو به هدفت رسیدی؛ ولی خدا هرگاه که باشد، انتقام اهل بیت عصمت را از دشمنانشان خواهد گرفت.

آمریکا امروز پانزده تریلیون دلار بدهکار است؛ رقم، رقمی افسانه‌ای است؛ پانزده تریلیون دلار بدهکاری آمریکا است! قریب به هشتصد میلیارد دلار کسر بودجه‌ی  است در همین سال جاری؛ یعنی این‌ها درواقع عقب‌ماندگی‌های اقتصادی است. حالا با زرق‌وبرق، با شعار، با حرفهای گوناگون، با ظاهرسازی‌ها روی اینها را می‌پوشانند امّا واقعیّت‌های آمریکا این است؛ این قدرت سخت آمریکا است.
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2790
2778
2791
2779
2792
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز