2794

به همسرم علاقه ندارم

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 167 بازدید

با سلام

۲۰ سال از زندگی مشترک من و همسرم می گذرد ، از همان دوران نامزدی حس کردم که علاقه ای به همسرم ندارم و فکر میکنم علتش این بود که من فوق العاده احساساتی بودم و همسرم خیلی سرد.  اما مشورت هایی که انجام دادم به نتیجه نرسید. بعد از عروسی متوجه شدم که همسرم نقاط ضعف و اشکالات فراوانی دارد، از جمله بدقولی ، بی مسئولیتی، بی نظمی و شلختگی، سردی و بی احساسی خیلی زیاد و... مورد آخر برایم خیلی مهم بود  و اینکه او نماز نمی خواند در صورتی که خودش را نماز خوان نشان داده بود و اینکه او می دونست که خانواده ما خیلی مذهبی هستند و بعضا تحصیلات حوزوی هم داشتیم...

۵ سال پیشگیری از بارداری داشتم و همزمان سعی می کردم با حوصله سعی در تغییر همسرم داشته باشم ، ایشونم یه تغییراتی کردن و می تونم بگم که دیگه بعد از اون به طلاق فکر نکردم ، الان که ۱۵ سال دیگه از اون روزها می گذره و من چند بچه دارم همسرم خیلی با گذشته فرق کرده و انصافا روز به روز بهتر شده چند ساله که نمازخون هم شده البته من هم برای گرفتن این نتیجه ها خیلی صبر و حوصله و انعطاف نشون دادم. ولی همچنان به نظرم با احساس نیست و من هنوز شور و شوق و عشقی در روابطمون نمی بینم و مواردی که هست چه از طرف ایشون چه از طرف من به نظرم خیلی تصنعی میاد و معلومه که از درون نمی جوشه. و هنوز من احساس میکنم که ایشون رو دوست ندارم ، ابدا بروز نمیدم ولی خودم خیلی ناراحتم . لطفا راهنمایی کنید. متشکرم


اطلاعات تکمیلی

سن ۴۰ جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاوره خانواده و کودک

سلام دوست عزيز 

اميدوارم خوب باشيد. موضوعی كه مطرح كرديد خوندم .

آفرين به توانمندی ،درايت و صبر شما .

دوست خوبم در زندگی مشترک خوشبختی اين نيست كه زوجين ازنظر احساسی و عاطفی شبيه هم باشند ،افراد دربروز عشق و علاقه شان روشی منحصر به خودشان دارند ،كلامی ،فيزيكی ياخريد هديه .آيا شما ميدانيد همسرتان علاقه و عشق خودشون رو با كدام روش نشان ميدهند؟ آيا واقعا بدون شور و شوق زندگی ميكنند؟شما گفتيد كه احساسی هستيد و همسرتان منطقی پس ، بدانيد نوع تبادل احساس و محبتتان بايد باهم تفاوت داشته باشد ،با درنظرگرفتن مسائل بالا راهكارهایی را پيشنهاد می كنم وبا توجه به توانمندی بالای شما مطمئن هستم كه موفق خواهيد بود .

در ابتدا بهتر است خيلی صميمانه با همسرتان صحبت كنيد و خواسته های عاطفی خودتان رو مطرح كنيد و بگوييد كه چقدر برايتان مهم است ،اگر صحبت نكنيد همسرتان هرگز نيازهای شما را نميداند چون با شما كاملا متفاوتند..

و يک موضوع مهم ديگر اين است كه اجازه بدهيد احساساتتان بدون هيچ قيد و شرطی در روابط عاطفی تان جاری شود وبهتر است ابتدا به صورت كلامی باشد و هر روز تكرار كنيد تا جزئی از ادبيات گفتاری شما شود و سپس احساساتتان رو به صورت فيزيكی ابراز كنيد قطعا همسر و حتی فرزندانتان در بيان عشق و محبت تغيير محسوسی خواهند كرد ، لطفا ناراحت نباشيد براحساسات و افكار منفی در مورد همسرتان غلبه كنيد وافكار مثبت را جايگزين كنيد و مطمئن باشيد با توجه به تغييراتی كه همسرتان در طی سالها داشتند به شما و زندگی تان علاقمند هستند و احتمالا راه بيانشان متفاوت است . 

بهترينها رو براتون آرزو دارم،موفق باشيد.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha