2723

سلام. خانمی ۳۳ ساله هستم و یه دختر ۲ساله دارم. همسرم دو مشکل اساسی داره و اصلا اصلاح نمیشه.

اول اینکه هر موقع دعوایی یا بگو مگویی بین ما پیش میاد سریعا با لحنی بد و فحاشی و یاس و ناله همه را با جزئیات کامل به برادرهای من یا پدر مادر خودش بیان میکنه. و من به شدت مخالف این کار هستم. من نظرم این هست که آدم حتی اگر جدا بشه نباید سفره زندگیشو پیش کسی باز کنه و از همسرش بدگویی کنه. به نظرم بی غیرتیه محضه. حتی جدا شدن هم باید بدون سر و صدا و با حفظ حرمت ها باشه‌.

دوم اینکه تا وقتی که من آرام و منطقی باهاش حرف میزنم اصلا و ابدا به حرف هام توجه نمیکنه و حتی سرشو از گوشی نمیکشه بیرون. حتما باید صدای بلند و کلمات نامناسب رد و بدل شه تا گوش کنه و من هم به هیچ عنوان دلم نمیخواد وارد این مرحله بشیم. کلا نسبت به امور خانه حتی در بلبشوترین حالت ممکن بی تفاوته و معتقد هست تنها وظیفه مرد رفع احتیاجات مالی خانه هست.


بفرمایید با وجود این دو مشکل که به کررات تکرار شده و حتی متوجه بد بودن آن هم نیست، آیا ادامه زندگی با اینچنین مردی به صلاح هست یا خیر.

اطلاعات تکمیلی

سن ۳۳ جنسیت زن وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی

وقت بخیر دوست عزیز 
بسیاری از مسائلی که در بزرگسالی با آن مواجه میشویم ریشه در دوران کودکی مان دارد زمان هایی که حرفی می زدیم به ما توجه نمیشده و یا با آرامش برخورد نمی شد بلکه عصبانیت و رفتارهای بزرگسالان را می دیدم که باعث ایجاد محرومیت های هیجانی بسیاری در ما می شود و منجر میشویم به فردی که دائم عصبی و پرخاشگر هست 
بنابرین تلاش کنید تا وارد چالش نشوید
مسائل را تا جای ممکن مقابل فرزندان نداشته باشید 
سعی کنید طوری پیش نروید که شما هم مشابه ایشان رفتار کنید چرا که شما هم به یک فرد عصبانی تبدیل میشوید که از این عصبانیت بهره می برد (وقتی میبینم به حرفم توجه میکند پس من هم فریاد بزنم)
سعی کنید روی خودتان و علایقتان توجه کنید- ورزش کنید ....
ودر صورت امکان از روانشناس حضوری کمک بگیرید

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

دو مشکل اساسی همسر

پاسخ سلام. وقت بخیر در خصوص مسئله اول با نظر شما موافق هستم. یک زوج موفق، زوجی هستند که یاد گرفته اند مسائل و مشکلات بین خودشان را با اعضای خانواده یا شخص دیگری مطرح نکنند و به اصطلاح دیگران را وارد رابطه...

با عرض خسته نباشید علاوه بر مشکلات حاد من همسرم هم حرکت اسپرمهایش کند می باشد و مشکل اساسی که من و

پاسخ سلام حتما مشاوره جنسی با سکسولوژیست لازم است یا در صورت عدم دسترسی همسرتون را ارولوگ معاینه کنند

سلام واقعا خسته ام لطفا راهکار اساسی بدید بهم

پاسخ باسلام ميتونم درك كنم چقدر تحت فشاري و چقدر اسيب ديدي از اين شرايط ببين در اين شرايط تنها راه كه ميتونه بهت كمك كنه شروع جلسات مشاوره است تا كم كم با التيام يافتن زخم ها و شناخت خودت بتوني خودت رو از...

اصلاح پای پرانتزی

پاسخ سلام. بسته به سن ممکن است درمان شود. اما حتما از بیشتر شدن پا پرانتزی و عوارض بعد از آن مثل کمردرد، زانو درد و پادرد جلوگیری میشود.