2723

طلاق دوران عقد

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 149 بازدید

با عرض سلام و خسته نباشید

میخوام در دوران عقد جدا بشم مشاوره و شورای حل اختلاف هم رفتیم نظر روانشناس ها و شورا حل اختلاف این بود که خودم رو نجاااات بدم از دست این فرد 

با اینکه 8 ماه تمام که منو بلاتکلیف رها کرده و کلا (11ماه) نفقه نداده و کلی دلایل محکمه پسند دیگه دارم وکیل ها میگن تو دادگاه اظهار پشیمونی و..... میکنه و میگه طلاق نمیده و حق طلاق هم با اون هست پس باید نفقه و مهریه ام رو با اعمال حق حبس بزارم اجرا که چند سوال برام پیش اومده 

درمورد نفقه چند جلسه طول میکشه تا قاضی حکم پرداخت نفقه رو بده؟ معمولا چند ماه طول میکشه به نتیجه برسه؟ خب اگر بعد از حکم اصلا نفقه معوقه و جاری رو نده میتونم طلاق با مهریه بگیرم؟ یعنی منظورم اینه قاضی میتونه حکم طلاقم رو صادر کنه و زوج رو مجبور به پرداخت مهریه ام بکنه؟ 


اطلاعات تکمیلی

سن 19 جنسیت زن شغل محصل وضعیت تاهل درحال جدایی
پاسخ مشاور

وکیل پایه یک دادگستری

سلام وقت بخیر
1. در صورت اثبات عدم پرداخت نفقه به مدت بیش از 6 ماه مطابق شرایط دوازده گانه سند ازدواج به شما حق طلاق داه می شود
2. برای این منظور شما باید این موضوع را در دادگاه به اثبات رسانده باشید و از قبل طرح دادخواست مطالبه نفقه داده باشید و در صورت محکومیت به پرداخت نفقه و عدم پرداخت نفقه این حق برای شما بوجود می آید.
3. رسیدگی بستگی به شعبه رسیدگی کننده و شورای حل اختلاف محل زندگی شما دراد معمولا بین یک تا چند ماه وقت رسیدگی هست که پس از تشکیل جلسه و تعیین کارشناس، نهایتا کارشناس مربوط با بررسی وضعیت مالی مرد و همچنین شما و وضعیت اجتماعی و خانوادگی طرفین تحصیلات و نیازهای روزمره شما مبلغی را بعنوان نفقه روزانه شما تعیین می کند و از طریق شورا به شما ابلاغ می شود و در صورت اعتراض به مبلغ از طرف هر یک از طرفین به کارشناسی سه نفره ارجاع و نهایتا پس از تعیین میزان نفقه که ممکن است چند ماه به طول کشد مردمحکوم به پرداخت نفقه خواهد شد.
4. در این حالت و پس از صدور رای و قطعی شدن آن اگر مرد باز هم نسبت به پرداخت مهریه اقدام نکند می توان حکم جلب وی را گرفت و در صورت وجود حکم جلب میتوانید نسبت به طرح دادخواست طلاق اقدام نمود.
5. نفقه و طلاق ارتباطی به مهریه ندارد و حتی پس از طلاق مرد مکلف به پرداخت مهریه می شود.
موفق باشید

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha