2794

عدم تفاهم در زندگی مشترک

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 60 بازدید

با سلام.من 4 ساله ازدواج کردم و یه بچه 6 ماهه دارم.

همسرم در دوران بارداری هیچ کمکی به من نکرد و حتی نمیزاشت برای کمک کارهای خونه کارگر بگیرم...همه رو تا روز آخر خودم انجام میدادم...

بعد بدنیا اومدن بچه هم همینطوره و به تبع وقت آزاد کمتری دارم و به همه کارها نمیرسم و خونه خیلی وقت ها نامرتبه.دانشجو هم هستم و درس و بحث و کلاس خودم به این کارها علاوه میشه.

همسرم تو نگه داشتن بچه هم کمکی نمیکنه و 6 ماهه من شبا رو نخوابیدم و اکثرا چشمام قرمزه و سردرد میگیرم.در حالیکه خودش قول داده بود بچه دار بشیم کمک میکنه تا من به درسم برسم اما فقط برای چند روز اول بود.

خودشم هیچ مراعاتی نمیکنه فقط میخوره و میریزه و میپاشه و من باید جمع و جور کنم.به وسایلشون هم دست میزنم که مرتب کنم متوجه بشن داد میزنن سرم که چرا به وسایل من دست میزنی(حساسن رو وسیله هاشون)اما خودشونم جمع مرتب نمیکنن هر وقت هم چیزی میگم نهایتا به دعوا ختم میشه.

دعوای آخرمون هم برای این بود که بدون توجه به شرایط خونه با خونواده ش تماس میگیره که بیان اینجا.این اتفاق چندین بار افتاد.بهشون میگم که شما که میبینی شرایط خونه ما رو لااقل بگو یه ساعت دیگه بیان من وقت جار و جمع کردن باشم...اما ایشون میگن که من رو خونواده شون حساسم و عمدا این جمله رو میگم که نیان...

وقتی حرف من باب میلشون نباشه داد میزنن سرم یا توهین میکنن و میکوبن به در و دیوار و کابینت!من همیشه آروم صحبت میکنم اما ایشون میگن که آروم حرف میزنی یعنی انگار آروم چاقو میزنی به من!اخونه ما آپارتمانیه و من بهشون تذکر میدم که داد نزنن و رعایت کنن...خجالت میکشم پیش همسایه ها...

من تمام خواسته م اینه  منو درک کنن و همراهی کنن با من...

واقعا خسته شدم...

روز به روز بیشتر زده میشم ازشون...

چیکار میتونم بکنم؟


پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام خانم عزیز
اگر از قبل با همسرتان سر انجام کارهای منزل توافق نداشتید یا همین شکایت ها را داشته اید در مقایسه با زمانی که بعد از به دنیا آمدن فرزندتان این مشکلات پیش آمده است دو حالت مختلف وجود دارد:
اگر از قبل عدم توافق در همکاری مسیله ی شما بوده و در این ۴ سال همسرتان نپذیرفته اند که در کارهای منزل کمک کنند و شما کماکان اصرار دارید، در حالی که شما خانه دار هستید و همسرتان در بیرون از منزل کار می کنند و به صورت تکی منبع مالی زندگی هستند بهتر است که با این تقسیم مسیولیت شما کار منزل و ایشان کار بیرون کنار بیایید و سر این ماجرا بیش از این اصرار نورزید که منجر به آسیب دیدن رابطه تان می شود. هر چند بچه دار شدن، مسیولیت های زیادی را متوجه زوج و عمدتا مادر می کند که با قبل از آن متفاوت است. می توانید به همسرتان در شرایط معمولی تر و نه وسط دعوا این طور توضیح دهید، که من متوجه تقسیم مسیولیت ها هستم ولی مادری یک مسیولیت ۲۴ ساعته ی بدون استراحت در کنار بقیه ی مسیولیت هاست که با بی خوابی هم خستگی اش چند برابر می شود. من واقعاً انتظار دارم که تو به چنین چیزی فکر کنی و یا خودت کمک کنی یا اجازه بدهی یک کمکی بگیریم چون من اینجوری احساس می کنم تنها با مسیولیت بچه داری قرار گرفته ام و تو حال من رو درک نمی کنی و این به تدریج روی رابطه ما اثر منفی می گذارد.
اگر هم این مشکلات را بعد از به دنیا آمدن فرزندتان تجربه می کنید، می تواند نشانه ای از این باشد که هنوز ورود فرزند برای هر دو شما برای تغییر سبک زندگی تان جا نیفتاده و نیاز به زمان و مکالمه ی صحیح دارید و یا این که بعد از به دنیا آمدن فرزندتان، دلخوری هایی اتفاق افتاد ه که در موردش صحبتی نکرده اید و لازم است بدون پرخاشگری و با شفافیت در فضایی آرام درباره ی آن حرف بزنید تا منجر به جبران کردن بر سر همکاری نشود.
آرزوی موفقیت برایتان دارم

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha