2783
آیا استفاده طولانی مدت از سوتین تنها علت ایجاد سرطان سینه است؟

آیا استفاده طولانی مدت از سوتین تنها علت ایجاد سرطان سینه است؟

1403/05/08 بازدید337

پوشیدن یا نپوشیدن سوتین؛ دغدغه بزرگ خانم‌ها

خانم‌ها دغدغه‌های زیادی در طول زندگی خود دارن. یکی از اون‌ها استفاده طولانی مدت از سوتین و ارتباط اون با سرطان سینه هست. چرا که برخی از این باورن که اگر طولانی مدت از سوتین استفاده کنن؛ احتمال مبتلا شدن به این سرطان شایع در میان خانم‌ها بیشتر می‌شه. از طرفی دیگر پوشیدن سوتین هم می‌تونه مزایایی رو برای اون‌ها به همراه داشته باشه. اینجاست که بسیاری به فکر فرو می‌رن که بالاخره چکار کنن؟ از این پوشاک مخصوص خود استفاده می‌کنن تا از مزایای اون بهره مند شن یا اینکه از اون استفاده نمی‌کنن تا مبادا دچار مرض دامن‌گیر سرطان سینه نشن؟ در ادامه برای رفع نگرانی‌ها و ابهامات پیش رو با مهمترین نکات در این زمینه آشنا می‌شین تا این چالش برای همیشه برای شما حل بشه. اگر خانم بارداری هستین و نگرانی‌های شما بیشتر از سایر خانم‌هاست؛ حتما این مطلب رو تا پایان دنبال کنین تا بدون هیچ گونه نگرانی و دغدغه‌ای، یک زایمان بدون مشکل رو در پیش داشته باشین.

سوتین

شایع مربوط به ارتباط استفاده طولانی مدت از سوتین با سرطان سینه

نام سرطان سینه اونقدر برای خانم‌ها ترسناکه که به محض استفاده طولانی مدت از سوتین، نگران سرطان سینه هستن. باید دونست که این باور، تنها یک شایعه‌ای بیش نیست. شروع این شایعه هم از اونجایی نشئت می‌گیره که برخی افراد معتقدن که استفاده بیش از حد از سوتین سبب بروز اختلال در جریان رگ‌های لنفی اون‌ها می‌شه. این اختلال هنگام استفاده سوتین با سیم‌های زیرین اون رخ می‌ده که در زیر سینه‌ها جریان لنفاوی خانم‌ها رو با مشکل رو به رو می‌کنه. اختلالی که در نهایت سبب ایجاد عفونت شده و زمینه‌ساز بروز سرطان سینه رو فراهم می‌کنه؛ اما بایستی دانست که چنین مسئله‌ای علمی نیست و دلیل قطعی برای بروز این سرطان به حساب نمیاد. در واقع ممکنه خانمی با پوشیدن سوتین دچار سرطان بشه؛ اما تنها دلیل بروز این سرطان، پوشیدن سوتین نیست. هر چند که بهتره در این زمینه احتیاط کرد و به فکر عدم استفاده طولانی مدت از سوتین بود تا هیچ نگرانی و استرسی، ذهن خانم‌ها رو آزار نده.

سرطان سینه

چرا باید از لباس زیر استفاده کنیم؟

در عین حال که اخبار استفاده طولانی مدت از سوتین علت ایجاد سرطان سینه حسابی داغه؛ افراد زیادی هم طرفدار پوشیدن سوتین هستن. این افراد نیز نقطه‌نظرات خاص خود را دارن. همان طور که می‌دونین؛ سینه‌های خانم‌ها با توجه به وزنی که دارن؛ به شونه، گردن و ستون فقرات فشار وارد می‌کنن. به همین دلیل بهتره خانم‌ها از سوتین استفاده کنن. پوشیدن لباس زیر به اون‌ها در این زمینه کمک شایان توجهی می‌کنه. این موضوع به ویژه برای خانم‌هایی که سینه‌های بزرگی دارن؛ از اهمیت بیشتری برخورداره؛ چون وزن بیشتر سینه‌های اون‌ها نیاز به تحمل بیشتری داره. از طرفی دیگه پوشیدن سوتین باعث جلوگیری از افتادگی سینه‌ها شده و در عین حال فرم زیبایی هم به سینه‌ها می‌ده. به همین جهت خانم‌ها بیشتر سعی می‌کنن تا از سوتین استفاده کنن تا از این آسیب‌ها و مشکلات در امان باشن. هر چند که احتیاط، شرط عقله و بهتره برای پیشگیری از بروز سرطان سینه خیلی از سوتین در بیشتر اوقات روز به ویژه هنگام شب استفاده نکرد.

نکات و عوارض استفاده طولانی مدت از سوتین در دوران بارداری

همان طور که گفتیم؛ استفاده طولانی مدت از سوتین تنها علت ایجاد سرطان سینه نیست و عوامل دیگری هم در این راستا دخیل هستن. از جمله:

  • سبک زندگی افراد
  • سن اون‌ها
  • سابقه خانوادگی و ژنتیک
  • هورمون‌ها
  • افزایش وزن
  • تغییرات و بروز برخی اختلالات در سینه‌ها
  • بارداری بالای 30 سال
  • دخانیات
  • و...

پوشیدن سوتین در دوران بارداری یکی از دغدغه‌های خانم‌های بارداره. اگر باردارین؛ بهتره که حتما از سوتین‌های مناسب استفاده کنین. سوتین‌هایی نامناسب هستن که می‌تونن عوارضی همچون: تنگی نفس، سر‌درد و... رو برای شما در پیش داشته باشن. در دوران بارداری بهتره که چاشنی احتیاط رو بیشتر کرده و کمتر از سوتین استفاده کنین. چون رشد سینه‌ها بیشتر می‌شه و بایستی از سوتین مناسب سایز خود استفاده کنین و حتما جنس مرغوبی هم داشته باشه. در این دوران بیشتر از هر دوران دیگری می‌بایست به ویژه به هنگام خواب، سوتین خود را دربیاورین. چون پوشیدن سوتین در هنگام شب، باعث افزایش دمای بدن شما شده و روی کیفیت خوابتان هم تأثیر منفی می‌ذاره. در دوران بارداری بهتره که از سوتین‌هایی با جنس نخ پنبه استفاده کنین که نرم و لطیف هم هستن. چون سوتین‌های سفت و تنگ، ممکنه باعث عفونت پستان و فشار دادن به اون‌ها بشه. پس بهتره با احتیاط از سوتین استفاده کنین.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
2798
2788

پربازدیدترین ها

نقش پدر در زمان زایمان

نوشته

1 هفته پیش
|
8007 بازدید

چه چیزی من را خوشحال می‌کند؟

نوشته

1 هفته پیش
|
5159 بازدید

حقوق زن در زمان طلاق

نوشته

3 هفته پیش
|
9861 بازدید

حقوق زنان شامل چه چیزهایی است؟

نوشته

3 هفته پیش
|
12630 بازدید