2783
بهترین پلتفرم کلاس آنلاین برای کودکان

بهترین پلتفرم کلاس آنلاین برای کودکان

1403/04/15 بازدید120

پس از شیوع بیماری کرونا ناگزیر آموزش تمامی افراد به بستر اینترنت منتقل شد و کلاس‎های آنلاین جایگاه ویژه‌ای پیدا کردند؛ به‌گونه‌ای که امروزه نیز با برگشت شرایط به حالت عادی، همچنان این شیوه تدریس در مدارس و بسیاری از مؤسسات حفظ شده است. درواقع علی‌رغم چالش‌های بسیاری که این شیوه آموزشی به دنبال داشت، از مزایای بسیاری نیز برخوردار بود که سبب ماندگاری آن در سیستم آموزشی فعلی شده است.

تاکنون پلتفرم‌های مختلفی برای برگزاری کلاس‌ آنلاین، طراحی شده‌اند که هر کدام از آن‌ها خدمات خاصی را ارائه می‎کنند؛ به همین جهت ممکن است انتخاب بهترین پلتفرم برای برگزاری کلاس آنلاین تا حدی دشوار باشد؛ علی‌الخصوص زمانی که گروه هدف شما، کودکان باشند؛ بنابراین، در این مطلب سعی داریم به بررسی ویژگی‌های بهترین پلتفرم‌ کلاس‌ آنلاین برای کودکان بپردازیم تا باتوجه‌به هر یک از این موارد، انتخابی هوشمندانه و مناسب برای آموزش کودکان داشته باشید.

کلاس‌های آنلاین کودکان باید چه ویژگی‎هایی داشته باشند؟

همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های والدین و همچنین مربیان، نحوه آموزش و مهارت‌آموزی کودکان است. ازآنجایی‌که ترجیحات هر یک از والدین با یکدیگر متفاوت است ممکن است در شرایط کنونی که بسیاری از مؤسسات و مدارس به برگزاری کلاس‎های آنلاین رو آورده‎اند، انتخاب شیوه آموزشی فرزندان کمی دشوار باشد.

درواقع برخی از افراد به‌واسطه دغدغه‌هایی که دارند تمایل دارند فرزندانشان، آموزش را از خانه پیش برده تا متحمل هزینه و زمان مصرفی این رفت‌و‌آمدها نشوند. از طرفی دیگر برخی والدین همچنان به شرکت در کلاس‌های حضوری و برقراری ارتباط مستقیم با معلم تأکید دارند؛ بنابراین، بهتر است در ابتدا با ویژگی‌های بهترین پلتفرم کلاس‌ آنلاین برای کودکان آشنا شوید تا با مقایسه درست آن با کلاس‌های حضوری، بهترین تصمیم را بگیرید؛ به همین جهت در این قسمت به بررسی برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های کلاس‌های آنلاین کودکان پرداخته‌ایم.

دسترسی آسان

یکی از مهم‌ترین امکاناتی که سبب برتری پلتفرم‌ها نسبت به یکدیگر می‎شود، دسترسی آسان کاربران است؛ ازآنجایی‌که گروه هدف، کودکان هستند، پلتفرم مورد نظر نیز حتما باید از این ویژگی برخوردار باشد تا حین کلاس‌های آموزشی، اختلالی در دسترسی کودک به کلاس و سردرگمی او رخ ندهد؛ چرا که این مشکل می‎تواند اضطراب و کاهش تمرکز دانش‎آموز را به دنبال داشته باشد.

ترکیب بازی و آموزش

همواره یکی از مؤثرترین راهکارها در بالابردن کیفیت آموزش و سطح یادگیری کودکان، استفاده از بازی‌های مختلف حین آموزش مطالب است. درواقع با این ابتکار می‎توان میزان تعامل کودک با معلم را افزایش داده و شرایط را به سمتی هدایت کرد که کودک، خود را در فضایی ملموس و واقعی احساس کند تا مجازی‌بودن آموزش چندان مهم جلوه نکند.

بنابراین، می‎توان گفت بهترین پلتفرم کلاس آنلاین برای کودکان باید از امکاناتی برخوردار باشد که بتوان این ایده‌های آموزشی را در محیط مجازی پیاده کرد. بسیاری از پلتفرم‌ها با قابلیت‌هایی نظیر تایپ و استفاده از ایموجی تا حدی امکانات لازم برای خلق ایده‌های مربیان را فراهم کرده‌اند؛ به‌گونه‌ای که مربیان می‎توانند تنها با همین امکانات پلتفرم، بازی کلمات و ترکیب آن با اشکال ایموجی را در کلاس انجام دهند تا بازدهی دانش‌آموزان همراه با بازی‌های این‌چنینی افزایش یابد.

مشارکت کودکان در امر آموزش

کلاس‌های آنلاین کودکان باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟

باید کلاس آنلاین به‌گونه‌ای برگزار شود که به‌واسطه فاصله ایجاد شده، میزان مشارکت کودک در کلاس کاهش نیابد؛ بنابراین، پلتفرمی خوب است که با ابزار آن بتوان سؤالات متنوعی از کودکان پرسید تا آن‌ها را در فرایندهای کلاسی دخیل کرده و در تمامی طول کلاس، تمرکز آن‌ها معطوف به درس باشد.

متاسفانه برخی از پلتفرم‌های برگزاری کلاس آنلاین، تجهیزات لازم برای برقراری این ارتباطات را نداشته و سطح کیفی و بازدهی کلاس را بسیار کاهش می‎دهند؛ به همین دلیل توصیه می‌شود در همان ابتدای امر از برخورداری پلتفرم از قابلیت‌هایی نظیر میکروفون، تایپ و اتصال صدا و تصویر، اطمینان حاصل کنید.

استفاده از تصاویر و ویدئو در محتواهای آموزشی

استفاده از تصاویر و ویدئوهای آموزشی به درک بهتر کودکان کمک کرده و همچنین با خارج‌کردن کلاس از فضای صرفا گفتاری، می‏توان مانع خستگی آن‌ها ‎شد؛ علاوه بر این موارد با درگیری حس بینایی کودکان، به آن‌ها این فرصت را می‎دهید هر آن چیزی که از طریق دیدن برداشت کرده‌اند را مطرح کنند و تنها از دیگاه معلم خود پیروی و تقلید نکنند.

بنابراین، برای آموزش مجازی کودکان بهتر است از پلتفرمی استفاده شود که قابلیت بارگذاری تصویر و ویدئو را داشته باشد و همچنین با ابزار دیگری همچون وبکم، میکروفون و قابلیت تایپ، امکان ارسال بازخورد کودک و مشارکت آن پس از دیدن این محتوای درسی نیز فراهم باشد.

تمرینات تعاملی

یکی دیگر از ویژگی‌های بهترین پلتفرم کلاس آنلاین برای کودکان، برخورداری از امکانات لازم جهت ارائه تمرینات تعاملی میان کودک و معلم است. همان‌گونه که پیش‌تر نیز اشاره شد برخی از پلتفرم‌ها با کارایی پایینی که دارند مانع استفاده از این تدابیر در شیوه‌های آموزشی می‌شوند؛ بنابراین، باید پلتفرمی را انتخاب کنید که بتوان حین یا پس از جلسات آموزشی نیز از ابزار و امکاناتی همچون چت یا قابلیت پرسش و پاسخ آنلاین آن در جهت پیشبرد تمرین‌های تعاملی و بررسی وضعیت رشد و پیشرفت دانش‌آموزان استفاده کرد.

امکان مدیریت نظم در کلاس

یکی دیگر از مهم‌ترین الزامات پلتفرم‌های برگزاری کلاس آنلاین کودکان، برخورداری آن‌ها از امکاناتی کاربردی در راستای حفظ نظم کلاس و مدیریت درست آن است. معمولا این‌گونه پلتفرم‌ها با قابلیت‌هایی همچون ثبت ورود و خروج دانش‌آموزان، فعال‌کردن صدا با اجازه و تأیید مربی و همچنین امکان قطع‌کردن صدای آن‌ها و اخراج از کلاس برای جلوگیری از شلوغی و برهم خوردن نظم کلاس، طراحی شده‌اند تا مربی با استفاده از این امکانات، مدیریت کافی بر رفتار دانش‌آموزان و کنترل نظم داشته باشد.

برترین پلتفرم‌ ایرانی برای برگزاری کلاس آنلاین کودکان

برترین پلتفرم‌ ایرانی برای برگزاری کلاس آنلاین کودکان

امروزه پلتفرم‌های گسترده‌ای در راستای تحقق این امر شکل گرفته‌اند؛ بنابراین، ممکن است برای یافتن بهترین پلتفرم کلاس آنلاین برای کودکان سردرگم شوید. به همین منظور سعی داریم در این قسمت به معرفی و بررسی ویژگی‌های یکی از برترین پلتفرم‌های ایرانی برای برگزاری کلاس آنلاین کودکان و نوجوانان بپردازیم.

پلتفرم الوکام یکی از کارآمدترین و مفیدترین پلتفرم‌های برگزاری کلاس آنلاین در ایران است که تاکنون با امکاناتی که در اختیار کاربران خود قرار داده است، توانسته افراد زیادی را به کاربران دائمی خود تبدیل کند؛ به‎گونه‎ای که تا به امروز با مدارس معتبری نظیر علامه طباطبایی از ابتدایی تا متوسطه همکاری داشته و سابقه‌ای درخشان را برای خود رقم زده است.

درواقع ایرانی بودن این پلتفرم یکی از مهم‌ترین مزایای آن نیز محسوب می‌شود؛ چرا که درصد پایینی از دانش‌آموزان ایرانی، علی‌الخصوص در مقطع دبستان، به زبان انگلیسی تسلط دارند؛ علاوه بر این موارد رابط کاربری آسانی که این پلتفرم دارد، آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای آموزش کودکان تبدیل کرده است؛ بنابراین، به شما این اطمینان را می‎دهد که کودکان با این محیط مجازی ارتباط کافی را برقرار خواهند کرد.

در برنامه‌نویسی و طراحی این پلتفرم به فاکتورهای مهمی همچون استفاده از رنگ‌های روشن و گیرا اهمیت داده شده است تا محیطی جذاب برای آموزش کودکان ایجاد شده و از بروز مشکلاتی نظیر خستگی و کلافگی آن‌ها تا حد زیادی کاسته شود؛ به همین جهت توصیه می‎شود برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه فعالیت با این پلتفرم، به وب‎سایت الوکام مراجعه کرده و از خدمات متنوع آن در راستای آموزش کودکان بهره‌مند شوید.

همچنین این مجموعه با رایگان کردن سرویس دو کاربره، امکان تست پلتفرم پیش از ثبت‌نام را برای کاربران جدید خود فراهم کرده است تا بتوانند تمامی فاکتورهای لازم و دلخواه خود را با قابلیت‌های این پلتفرم بسنجند؛ بنابراین، پیشنهاد می‎شود با بررسی این نسخه رایگان، با محیط جذاب و رابط کاربری ساده‌ای که دارد بیشتر آشنا شوید.

جمع‎بندی

همان‎گونه که دریافتید امروزه شیوه‌های نوینی جهت پیشبرد امور آموزشی کودکان شکل گرفته‌اند که آموزش از طریق پلتفرم‌های مجازی نیز یکی از کارآمدترین این موارد است؛ چرا که این شیوه آموزشی، بسیاری از محدودیت‌ها نظیر هدررفت زمان در ترافیک و طی‌کردن مسیرهای طولانی را از بین برده و به شما این فرصت را می‏دهد تا مهارت‌آموزی کودک خود را از خانه پیگیری کنید.

لازم به ذکر است باید در انتخاب پلتفرم برگزاری کلاس آنلاین نهایت دقت را به کار ببرید تا از بروز مشکلاتی همچون عدم دسترسی مناسب به کلاس و درنتیجه اختلال در نحوه آموزش کودکان جلوگیری کنید؛ به همین منظور در این مطلب سعی کردیم با بررسی ویژگی‌های بهترین پلتفرم کلاس آنلاین برای کودکان و انطباق فاکتورهای مورد نظر با پلتفرم الوکام، شما را در یافتن یکی از کامل‌ترین پلتفرم‌های ایرانی آموزش کودکان یاری کنیم تا بتوانید از خدمات گسترده این پلتفرم مفید و کاربردی بهره‌مند شوید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
2798
2788

پربازدیدترین ها

حقوق زنان شامل چه چیزهایی است؟

نوشته

1 هفته پیش
|
10877 بازدید

حقوق زن در زمان طلاق

نوشته

1 هفته پیش
|
7683 بازدید

آخرین نوشته سفیر عشق

نوشته

1 هفته پیش
|
2332 بازدید

از نجف به سمت کربلا راهی شدم

نوشته

2 هفته پیش
|
18496 بازدید