2109
۴ مورد از مهم‌ترین خاصیت‌های طلا برای بارداری

۴ مورد از مهم‌ترین خاصیت‌های طلا برای بارداری

2 هفته پیش بازدید276

اگر بخواهید از یک راز سر دربیاورید، باید بدانید که طلای درخشان و باارزشی که اغلب افراد از آن به‌عنوان یک اکسسوری استفاده می‌کنند، تنها کاربرد زینتی ندارد! در حقیقت کشف خواص طلا برای بدن زنان، سروصدای بسیاری در بین طرفداران این فلز گرانبها به‌راه انداخته است. خبر جالب‌تر اینکه طبق تحقیقات معتبر علمی، ثابت شده است که طلا در دوران بارداری فواید بسیاری برای سلامتی مادر و جنین به‌همراه دارد؛ بنابراین با این مقاله همراه شوید تا پرده از یک راز عجیب برداریم تا به خواص نهفته در دل این فلز درخشان و دوست‌داشتنی، پی ببرید!

مهم‌ترین خواص طلا برای زن باردار

شاید برایتان جالب باشد؛ اما مطالعات نشان داده است که استفاده از طلا در دوران بارداری،‌ می‌تواند فواید عجیب و باورنکردنی بر روی جسم زنان بگذارد. ازاین‌رو در ادامه با ۴ مورد از مهم‌ترین این فواید آشنا می‌شوید:

۱- درمان کم‌‌خونی و بهبود گردش خون

در دوران بارداری، حجم خون مادر تا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد. این موضوع برای تأمین اکسیژن و مواد مغذی لازم برای رشد و نمو جنین، ضروری است. با این وجود، این افزایش حجم خون می‌تواند به کُند‌شدن گردش خون و ایجاد مشکلاتی مانند ورم پا و یا خستگی مزمن،‌ منجر شود. باورتان بشود یا نه، طبق نظر محققین، طلا می‌تواند این گردش خون را بهبود ببخشد و با افزایش گلبول‌های قرمز در بلندمدت، به حمل اکسیژن بیشتر در بدن کمک کند. در حقیقت اثر شیمیایی این فلز بر عروق خونی و قلب، به‌حدی است که می‌تواند جریان خون را تنظیم کند و جلوی معضل کم‌خونی در دوران بارداری را بگیرد. برای همین است که استفاده از یک نیم ست طلا در این دوران می‌تواند به سلامت قلب و گردش خون مادر، کمک شایانی کند.

۲- کنترل عفونت

ازآنجاکه در دوران بارداری، سیستم ایمنی بدن زنان به‌طور طبیعی ضعیف می‌شود، خطر ابتلا به عفونت در مادران افزایش پیدا می‌کند. خواص طلا وقتی خودش را نشان می‌دهد که در این مرحله به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی، می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن مادر کمک کند و با تحریک برخی سلول‌ها، از عفونت‌های ادراری، تنفسی، رحمی و... جلوگیری کند. البته فراموش نکنید که طلا به‌عنوان یک جایگزین برای مراقبت‌های پزشکی در دوران بارداری به‌حساب نمی‌آید و بهتر است با وجود استفاده از این اکسسوری محبوب، به‌طور منظم به پزشک خود مراجعه کنید.

۳- تنظیم دمای بدن

حتماً شما نیز با زنان بارداری که دائماً دچار گُرگرفتگی یا لرز می‌شوند، مواجه شده‌اید. این چالش به‌خاطر تغییرات هورمونی شدید در بدن مادر اتفاق می‌افتد؛‌ به‌صورتی‌که زنان در این دوره ۹ ماهه، گاهی به‌طور ناگهانی با افزایش یا کاهش دمای بدن مواجه می‌شوند. نکته عجیب این است که طلا می‌تواند با تحریک هورمون‌های تنظیم‌کننده دمای بدن، این گرمی و سردی را در حد مطلوب و معتدلی حفظ کند. همچنین به‌دلیل کمک به افزایش جریان خون، باعث خنک‌شدن بدن در طول شبانه‌روز نیز می‌شود.

۴- کمک به درمان التهاب مفاصل

التهاب مفاصل یا آرتریت، یک بیماری شایع در دوران بارداری است که می‌تواند باعث درد، تورم و یا سفتی مفصل‌های شما شود. تغییرات هورمونی، افزایش وزن و یا فشار اضافی بر روی مفاصل، دلایلی هستند که باعث ایجاد آرتریت در این دوران می‌شوند. یکی از مهم‌ترین خواص طلا برای بدن این است که مانند یک ضدالتهاب ملایم، می‌تواند به تولید کلاژن در بدن کمک کند و در نتیجه باعث ترمیم مفاصل و عضروف‌ها و همچنین بهبود انعطاف‌پذیری و تحرک مفصل‌ خانوم‌ها می‌شود. از مزایای بهبود التهاب مفاصل می‌توانید به افزایش کیفیت خواب، احساس راحتی در فعالیت‌های روزانه و کاهش سفتی صبحگاهی مفاصل دست و پا، دست پیدا کنید.

تاثیر گوشواره طلا برای زنان باردار

هرچند که مدرک علمی برای اثبات این سخن وجود ندارد؛ اما باورهای عامیانه و فرهنگی در سراسر جهان بر این استوار شده است که چرخه تولیدمثل با استفاده از جواهراتی مانند گوشواره طلا در دوران بارداری، قوی‌تر می‌شود و اعصاب گوش و چشم‌ها می‌توانند بهبود پیدا کنند که در درازمدت اثر مثبتی بر بدن بانوان می‌گذارد. البته دقت داشته باشید که انتخاب گوشواره مناسب برای این دوران، اهمیت بسزایی دارد. لازم است که از گوشواره‌های سنگین، نگین‌دار و تیز استفاده نکنید تا از گیرکردن به لباس‌ها در طول روز یا فرورفتن در نرمه گوشتان هنگام خواب، ‌جلوگیری کنید.

تاثیر انگشتر طلا برای زنان باردار

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، خواص طلا برای خانم ها در دوران حاملگی، برخی چالش‌های جسمی را در این چند ماهه بهبود می‌دهد؛ اما به‌طور ویژه، انگشتر طلا استفاده از آن در بارداری، به‌خاطر اتصال عصب‌های دست به قلب، می‌تواند جریان خون و اکسیژن‌رسانی به بدن مادر را تا حد زیادی تنظیم کند. ازآنجاکه دست مادر در اطراف شکم خود قرار می‌گیرد، خواص طلا به‌صورت اکسسوری انگشتر، اثرگذارتر است؛ بنابراین می‌توانید با خرید انگشتر طلا زنانه و استفاده از آن در این دوران، سیستم خون‌رسانی قلب خود را بهبود ببخشید.

تاثیر النگو طلا برای زنان باردار

النگوهایی از جنس طلا، براساس باورهای قدیمی، به‌خاطر شکل دایره‌ای خود، انرژی مثبت و قوی اطراف را جذب می‌کنند و می‌توانند به آرامش و ریلکس‌شدن بدن زن باردار کمک کنند. همچنین این زیورآلات می‌تواند با خاصیت خود، به‌طرز شگفت‌آوری موجب خون‌رسانی بهتر در قلب و سراسر بدن شود.

سخن پایانی

درست است که اولین و مهم‌ترین دلیل رایج استفاده از این پوشیدنیِ دوست‌داشتنی، درخشش و زیبایی بی‌نظیر آن است؛ اما با کشف خواص طلا، دلایل محکم‌تری برای استفاده از این فلز گرانبها به‌ وجود آمده است. چنانچه در باورهای عامیانه گذشتگان نیز طلا برای زنان باردار توصیه می‌شده،‌ امروزه این مطلب به‌صورت علمی نیز به تایید رسیده است. ازجمله این خواص می‌توان به بهبود التهابی مفاصل در بارداری، تقویت جریان خون، کنترل عفونت و دمای بدن اشاره کرد. کافی است در کنار مراجعه منظم و مشورت با پزشک متخصص، بنا بر سلیقه شخصی و بودجه خود، دست به خرید طلای مدنظرتان بزنید و یا از طلاهای موجود در کشوی جواهراتتان استفاده و یک بارداری شیرین و سالم را تجربه کنید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

2 هفته پیش
|
14624 بازدید

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

2 هفته پیش
|
15853 بازدید

خورشید زندگی روزت مبارک!

نوشته

6 روز پیش
|
4130 بازدید